Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk

finns 2 nya videor från battlefield 3 som visar 2 nya maps om ni inte har sett dem redan så länkar jag dem här:
http://www.youtube.com/watch?v=ubDgYNtQgyY
http://www.youtube.com/watch?v=DQe2sSSNhZs

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte lyckas invertera upp/ner i jets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är kanske lika bra, dina stats kommer ju ändå återställas när spelet släpps! Eller man kanske "blir av med" ev. upplåsta vapen och sånt också om det kraschar?

Jo det är jag väl medveten om, men känns ju lite småtråkigt att kämpa som en gris ett helt game på en polsk server fylld med tk:ande idioter för att sedan få en dc som belöning.

En sak jag har märkt verkar vara medics som med flit tkar för att kunna ressa? Borde inte tk ge -100 typ och ress +100 så man hamnar på 0 i score i slutändan iallafall?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Fps är inte servern? din processor mår nog inte så bra av detta spelet(om det är den du har i sign)

bara jag som tycker helikopterns ui ser helt skitful ut? inte alls clean.

Klart jag vet att FPS är just bilder i sekunden och ms är servern. Men tänkte att servern var lite överbelastad och det hjälpte till att det lagga mer.

Nä, den mår inte bra alls. Men i den andra mapen funka den rätt bra dock.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Jo det är jag väl medveten om, men känns ju lite småtråkigt att kämpa som en gris ett helt game på en polsk server fylld med tk:ande idioter för att sedan få en dc som belöning.

En sak jag har märkt verkar vara medics som med flit tkar för att kunna ressa? Borde inte tk ge -100 typ och ress +100 så man hamnar på 0 i score i slutändan iallafall?

TK i betan ger väl inte ens minus?

Permalänk
Medlem

Mitt spel crashade när jag spelade på caspian och sen ber den mig ominstallera varje gång jag försöker starta :S Men den blev just färdig med ominstallationen så vi får se om det har löst sig

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Jag kör Betan på min iMac men skulle behöva höja FPSen lite. Har försökt att installera Beta drivisarna men utan framgång, står bara att jag har samma version, fast jag har 11.6...

Visa signatur
Permalänk

Någon som har problem med att ljudet i spelet förvinner ?

För mej så kan det försvinna lite random.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Är det lika mycket buggar på de "nya" caspian servarna eller är det bättre?

Permalänk

Finns det inga missiler eller bomber i F-18 planen? Lyckas bara använda kulsprutan...

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZGurraZz:

Finns det inga missiler eller bomber i F-18 planen? Lyckas bara använda kulsprutan...

inga bomber, men upplåsningsbara missiler

Permalänk
Medlem

Otroligt kul att man blir DCad varje gång rundan tar slut. Varför spelar jag? *suck*

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Skrivet av tchomaz:

inga bomber, men upplåsningsbara missiler

Ah tack! Lite smådåligt att man måste låsa upp triviala saker som missiler i flygplan då man blir rätt handikappad i dogfights utan dom. Vad krävs för att låsa upp missiler?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

när jag hoppar in på en server är allt bara helt svart, trycker enter så spawnar jag i fallskärm men ser ingen HUD öht. märklish

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

när jag hoppar in på en server är allt bara helt svart, trycker enter så spawnar jag i fallskärm men ser ingen HUD öht. märklish

spring och dö så när du respawnar får du tillbaka HUD:en.
Så var det för mig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Så BF3 är alltså portat från konsol?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Lagget på Caspian servrarna är ju helt åt helvete...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Lagget på Caspian servrarna är ju helt åt helvete...

Håller med, var inte lika illa när det var lösenord på testservrarna som körde Caspian. Försöker att köra skandinaviska servrar, inte mycket mer att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Samma fenomen fick jag

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Fan vad det krävs höga inställningar för att caspian border ska vara njutbar. Kör man på samma inställningar som på metro blir det ju inte samma detaljnivå. Träden är ju den stora skillnaden. På metro ser de ok ut men här flyter de ihop till en stor sörja. Hoppas man kan justera kontrast/ljus sen för jag tycker den är alldeles för hög.

Har ett 6950 och ligger på 40-55 FPS. Kör allt på high med 2x AA och 8x AF. Vågar inte höja mer då hamnar man väl under 30 FPS...

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Och finns det nån server det inte laggar på? Inte ens svenska server kan jag spela på. Helt ospelbart Hoppas det blir bättre... på nåt sätt.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Håller med, var inte lika illa när det var lösenord på testservrarna som körde Caspian. Försöker att köra skandinaviska servrar, inte mycket mer att göra.

Ja dom är ju verkligen värre nu Va nyss inne på en EU server, men ändå massa lag.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har ni stött på några fuskare under erat betaspelande? Har lyckligtvis bara stött på en med aimbot en så länge.

Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan få UI??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

TK i betan ger väl inte ens minus?

Inte säker, har faktiskt inte kollat nu när du säger det. Får se nu.

Servers laggar apa just nu, den där "SERVER 714" är la en hackad sådan också antar jag?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Inte säker, har faktiskt inte kollat nu när du säger det. Får se nu.

Servers laggar apa just nu, den där "SERVER 714" är la en hackad sådan också antar jag?

Troligen ja.
Inget lagg på dom jag provat idag förutom första.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Har ni stött på några fuskare under erat betaspelande? Har lyckligtvis bara stött på en med aimbot en så länge.

Folk som spelat på hackade servrar och folk med aimbot är allt jag sett

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

Vill bara säga att Betan har lite gjort mig till en fanboy.. ^^ eller iallafall så förstår jag alla som är fanboys nu!

Permalänk
Medlem

Verkligen STÖRT irriterande att få ihop något som garanterat är ett MVP och några anti-vehicle ribbons och grejer (lyckades gå ett helt gamet på två tanks och körde tank 90% av tiden) och sen bli DC/ad precis när det är "Your team won". Speciellt eftersom att det är omöjligt att komma in på dessa Caspian servers.

Visa signatur

Back from the dead.