Permalänk
Medlem

gtx 540m, 550m, 560m, 570m

Någon som har en laptop med någon av dessa gfx som prövat bf3 betan?

Isf, hur flyter spelet på vilka inställningar och upplösningar, hur många fps snittar ni?:P

/Brusarn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

jag har en G53Sw med GTX460m som är överklockat motsvarande ett GTX560m. Jag spelar BF3 betan i 1920x1080 på Medium inställningar utan AA. Har nog cirka 30-40fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jag har en G53Sw med GTX460m som är överklockat motsvarande ett GTX560m. Jag spelar BF3 betan i 1920x1080 på Medium inställningar utan AA. Har nog cirka 30-40fps.

Okej, tack!

Skulle du kunna pröva spela i 1920x1080 och Low, eller pröva ~1300x~700 i medium?:P

Det skulle vara kanon!

Permalänk

Har testat på min Asus N43SN med GT 550M utan beta-drivrutinerna, ligger runt 30 fps på medium 0xAA i 1366x768, får dock drop ner mot 15-20 fps ibland men hoppas lösa detta med bättre drivrutiner (t.ex. beta drivrutinerna som e släppta men ja inte orkat installera)..

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem

BF3 Medium preset utan AA

Min GT780 får med OC på 560m kretsen 35-45 fps.
900mhz core och 1375mhz minne.

Klockar bara för att minska drops och har koll på temps samt använder kylplatta.

Gpun blir cirka 70-75c varm

Permalänk
Medlem
Skrivet av aVaTar:

Har testat på min Asus N43SN med GT 550M utan beta-drivrutinerna, ligger runt 30 fps på medium 0xAA i 1366x768, får dock drop ner mot 15-20 fps ibland men hoppas lösa detta med bättre drivrutiner (t.ex. beta drivrutinerna som e släppta men ja inte orkat installera)..

Tack för ditt svar! Om jag får in mera modeller och inställningar kan jag nog göra ett diagram i slutet!:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Min GT780 får med OC på 560m kretsen 35-45 fps.
900mhz core och 1375mhz minne.

Klockar bara för att minska drops och har koll på temps samt använder kylplatta.

Gpun blir cirka 70-75c varm

I vilka inställningar?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Medium!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Som du bara vet så körs bf3 bara i medium, alltså oavsett om du kör på ultra eller Low så får du fortfarande samma fps och grafik!
Mvh david

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Oj, skrev fel, menade upplösningen!

Kan du pröva både full hd och 720P?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Som du bara vet så körs bf3 bara i medium, alltså oavsett om du kör på ultra eller Low så får du fortfarande samma fps och grafik!
Mvh david

Nej, det är inte riktigt korrekt.

http://www.sweclockers.com/recension/14532-grafikkort-i-battl...

Varför får då olika kort olika fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Nej, det är inte riktigt korrekt.

http://www.sweclockers.com/recension/14532-grafikkort-i-battl...

Varför får då olika kort olika fps?

Det är iaf vad jag har läst, har dock ingen källa.

Jag får i alla fall samma fps på low och high! Det är säkert mitt grafikkort som strular eller msi afterburner...

När jag kommer hem så kan Jag testa på min dator och se vad jah kmr fram till

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Jag får i alla fall samma fps på low och high! Konstigt!

Haha okej Vad har du för grafikkort? Du kanske sitter på gtx 580 sli, då spelar det nog ingen roll vilken inställning du kör på xd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Haha okej Vad har du för grafikkort? Du kanske sitter på gtx 580 sli, då spelar det nog ingen roll vilken inställning du kör på xd

Rog 580 i SLI!

Nämen jag har gtx 460 som saftigt överklockat, snittar på runt 40 fps i full hd medium!

Permalänk
Medlem

Spelar på ett överklockat Asus Gtx 560Ti på ultra inställningar (nog för att ultra i betan inte är riktiga ultra) och ligger på stadiga 55 fps utomhus och inomhus ligger jag på ~75 fps. Kortet är klockat till 900 mhz.

Permalänk
Skrivet av dauit:

Jag får i alla fall samma fps på low och high! Det är säkert mitt grafikkort som strular eller msi afterburner...

När jag kommer hem så kan Jag testa på min dator och se vad jah kmr fram till

Du måste starta om spelet för att ändringarna ska gälla, har du gjort det? Milsvidd skillnad (tyvärr) när jag ändrar från Low till Medium.

Jag slänger in mina värden också ifall OP vill ta med det i ett jämförelsediagram. GTX 260M enligt sign, motsvarande GT 550M - GT 555M (enl Notebookcheck).

1680x1050, High textures, resten low, ingen AA: Fullt spelbart (Fraps funkar inte för mig i BF3)
1680x1050, Medium, ingen AA: Inte spelbart enligt mig och jag är inte superkräsen, alldeles för mycket fps-drops och hack.

Edit: Beta-drivrutinerna verkar inte göra ett skvatt på min laptop jämfört med 266.xx

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraft90:

Spelar på ett överklockat Asus Gtx 560Ti på ultra inställningar (nog för att ultra i betan inte är riktiga ultra) och ligger på stadiga 55 fps utomhus och inomhus ligger jag på ~75 fps. Kortet är klockat till 900 mhz.

Okej, men bara så det inte spårar nu så diskuterar vi främst Bärbara grafikkort.

Permalänk
Avstängd

Hur funkar det och spela spel som mw2 mwd 540m ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Hur funkar det och spela spel som mw2 mwd 540m ?

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Okej, men bara så det inte spårar nu så diskuterar vi främst Bärbara grafikkort.

Jaha, oj fyfan. Drar tillbaka min senaste post....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraft90:

Jaha, oj fyfan. Drar tillbaka min senaste post....

Haha ingen fara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Du måste starta om spelet för att ändringarna ska gälla, har du gjort det? Milsvidd skillnad (tyvärr) när jag ändrar från Low till Medium.

Jag slänger in mina värden också ifall OP vill ta med det i ett jämförelsediagram. GTX 260M enligt sign, motsvarande GT 550M - GT 555M (enl Notebookcheck).

1680x1050, High textures, resten low, ingen AA: Fullt spelbart (Fraps funkar inte för mig i BF3)
1680x1050, Medium, ingen AA: Inte spelbart enligt mig och jag är inte superkräsen, alldeles för mycket fps-drops och hack.

Edit: Beta-drivrutinerna verkar inte göra ett skvatt på min laptop jämfört med 266.xx

Okej, kan du uppskatta din Fps? När du kör "1680x1050, High textures, resten low, ingen AA:".

Snittar du typ 50 eller 30? Svårt att veta vad vissa tycker är spelbart En uppskattning vore suveränt!

Permalänk
Medlem

TEXT

Det förklara en del är bara van att grafiken ändras direkt när man trycker på "save", störande...

Förlåt TS för all denna offtopic:P

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Okej, kan du uppskatta din Fps? När du kör "1680x1050, High textures, resten low, ingen AA:".

Snittar du typ 50 eller 30? Svårt att veta vad vissa tycker är spelbart En uppskattning vore suveränt!

Min uppskattning är snitt på 30-35, väldigt sällan det hackar till.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Min uppskattning är snitt på 30-35, väldigt sällan det hackar till.

Okej, jag tycker personligen att allting under 40 hackar i shooter spel.

Permalänk

Jag har Asus G74 med GTX560m och får följande resultat med fraps:

Med ALLT på Low (kantutjämning osv avstängt) och upplösning 1280x720 så har jag konstant fps 60+. Då är ju spelet dock ingen vidare vacker skapelse.
Med ALLT på Low (kantutjämning osv avstängt) och upplösning på 1600x 1050 har jag fps på snitt 45. Inga drops under 30, utan det ligger mellan 40-50 mest.
Helst ska man ha ett 570m eller i bästa fall ett 580m för att göra spelet rättvisa. Men få bärbara datorer har dessa kort i dagens läge.
Men visst går det att spela BF3 med 560m, om man nu är beredd på att offra den fina grafiken. Håller tummarna för att det kanske, kanske flyter på lite bättre när spelet släpps i färdig version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander99:

Jag har Asus G74 med GTX560m och får följande resultat med fraps:

Med ALLT på Low (kantutjämning osv avstängt) och upplösning 1280x720 så har jag konstant fps 60+. Då är ju spelet dock ingen vidare vacker skapelse.
Med ALLT på Low (kantutjämning osv avstängt) och upplösning på 1600x 1050 har jag fps på snitt 45. Inga drops under 30, utan det ligger mellan 40-50 mest.
Helst ska man ha ett 570m eller i bästa fall ett 580m för att göra spelet rättvisa. Men få bärbara datorer har dessa kort i dagens läge.
Men visst går det att spela BF3 med 560m, om man nu är beredd på att offra den fina grafiken. Håller tummarna för att det kanske, kanske flyter på lite bättre när spelet släpps i färdig version.

Okej, håller tummarna för dig!

Man vill ju kunna lira på 1600x1200 på Medium och att det aldrig droppar under 40 fps ca enligt mig. Men jag kommer gå på en ny stationär istället. En bärbar presterar helt enkelt för dåligt för priset. Det blir nog en stationär med 6870 och en Netbook istället