Apple släpper Ios 5 för Iphone och Ipad

Permalänk
Medlem

Får felkod 3200, efter att skärmen blivit svart. Sen säger itunes att den hittar en iphone som är i återhämtningsläge och att den måste återställas... Och så när man skall återställa så har den ingen kontakt med servrarna så telefonen är helt enkelt död tills servrarna behagar svara.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Får felkod 3200, efter att skärmen blivit svart. Sen säger itunes att den hittar en iphone som är i återhämtningsläge och att den måste återställas... Och så när man skall återställa så har den ingen kontakt med servrarna så telefonen är helt enkelt död tills servrarna behagar svara.

dra ut sladden och hardreseta (lock+hemknapp)

Fick själv tre olika felkoder innan det började fungera alldeles nyss

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Finns jailbreak än? Som är bra altså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av v2:

Har samma problem som dig att telefonen inte kan återställas

Hade samma problem men efter jag återställt telefonen via inställningarna i telefonen så fungerade det

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Jag får Apple loggan, sedan en snurrande progressmeter, sen startar den om med samma visa igen.

Bricks4U.com?

Annars är jag mest orolig över Apple ID, har någon av er som installerat haft ett gammalt Apple ID som inte är en @me.com adress? Får ni då iCloud samt alla inköp i iTunes att hänga ihop?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Kom förbi ovanstående, genom att gå in i Recovery Mode: http://ipod.about.com/od/iphonetroubleshooting/a/Iphone-Recov...

Tips till de som hade mitt problem ovan.

EDIT: Nope, samma skit

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Jag får Apple loggan, sedan en snurrande progressmeter, sen startar den om med samma visa igen.

Bricks4U.com?

Annars är jag mest orolig över Apple ID, har någon av er som installerat haft ett gammalt Apple ID som inte är en @me.com adress? Får ni då iCloud samt alla inköp i iTunes att hänga ihop?

Jag registrerade iCloud med Apple ID(gmail adress) och det funkade men har inte testat funktionerna dock har jag fått ett mail från iCloud.

Hej Emil!
Välkommen till iCloud. Ditt Apple-ID till ditt iCloudkonto är ******gmail.com och du använder det för att ställa in din iPhone, iPad, iPod touch, Mac och PC. Följ bara dessa instruktioner så kommer du att vara igång meddetsamma.....

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Gah vad gör man när itunes hänger sig varje gång man stoppar in telefonen >.<

Jag hade samma problem som du förut och det löste sig genom att ominstallera Itunes, så testa med det och se om det ger resultat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av v2:

Jag registrerade iCloud med Apple ID(gmail adress) och det funkade men har inte testat funktionerna dock har jag fått ett mail från iCloud.

Hej Emil!
Välkommen till iCloud. Ditt Apple-ID till ditt iCloudkonto är ******gmail.com och du använder det för att ställa in din iPhone, iPad, iPod touch, Mac och PC. Följ bara dessa instruktioner så kommer du att vara igång meddetsamma.....

Allright, tack för svar. Mitt problem där är bara att jag har ett "nickname" baserat på min gmail, dvs. ett ord utan @gmail.com efter. AppleID.com föreslog att jag skulle byta mitt AppleID från xxxxx till xxxxx@gmail.com, vilket jag gärna gör - men det sket sig också. "Den primära email adressen du valt används redan av ett annat Apple ID". LOL det är klart - detta konto!

Ujujuj, vi får väl se, men just nu får jag inte ens in i uppdateringen, telefon har hängt sig i en loop

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som inte fått alla funktioner som fanns i presentationen?

Jag saknar nya Mail, iMessage och Safari.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Entusiast

Error 5000

Får ni detta felmeddelandet så stäng av ert antivirusprogram (iaf realtids scannern)
Funkade för mig

Permalänk
Avstängd

Min Iphone har "Hängt" sig i Återställningsläge så jag kan varken använda den eller återställa den då jag får 3014...

Permalänk
Skrivet av Mellberg:

Någon som inte fått alla funktioner som fanns i presentationen?

Jag saknar nya Mail, iMessage och Safari.

Menar du till iPhone? Mailen ser annorlunda ut till iPhone, iMessage är inkorporerat i Messages-appen och Safari har bara flikar på iPad. Gå in på t ex en Wikipedia-artikel och se om du kan aktivera Reader-läge, kan du det så vet du att du har det nya Safari.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Efter sjukt med felmeddelande så funkade det. Lol på er Apple.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Menar du till iPhone? Mailen ser annorlunda ut till iPhone, iMessage är inkorporerat i Messages-appen och Safari har bara flikar på iPad. Gå in på t ex en Wikipedia-artikel och se om du kan aktivera Reader-läge, kan du det så vet du att du har det nya Safari.

Hmm, min Mail ser exakt likadan ut som innan och jag har en iPhone. Såg nu att jag har Reader i Safari, så det är bara Mail och kanske Message som inte ändrats. Och, hur hittar man nya widgets? Behöver man jailbreak?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mellberg:

Hmm, min Mail ser exakt likadan ut som innan och jag har en iPhone. Såg nu att jag har Reader i Safari, så det är bara Mail och kanske Message som inte ändrats. Och, hur hittar man nya widgets? Behöver man jailbreak?

I mail, gå till din inbox och tryck på Edit och markera ett par meddelanden. Om du då ser både "Delete", "Move" och "Mark" i nedre delen av skärmen har du det nya Mail, då man tidigare inte kunde markera meddelanden som lästa. Sen kan du också göra ett nytt mail, och i det mailet markera någonting du skrivit. Om det då dyker upp en pil till höger om cut, copy och suggest så har du det nya Mail, för trycker du på den pilen så får du möjligheter till rich text editing, vilket inte fanns i det gamla mail.

Och vad gäller iMessage, gå in i dina kontakter och leta rätt på någon annan du vet har en iOS-enhet med iOS 5, och tryck "send message". Då kommer du bli tillfrågad om du vill skicka meddelandet till personens telefonnummer eller till deras email. Blir du tillfrågad detta vet du att du har iMessage, för annars hade den antagit att du vill skicka till telefonnumret.

Hoppas det hjälper dig vara säker på att du inte blivit snuvad på funktionalitet

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shitpommfrit:

Min Iphone har "Hängt" sig i Återställningsläge så jag kan varken använda den eller återställa den då jag får 3014...

Öppna iTunes igen och tryck på Återställ.

För mig hände samma sak och det löstes genom att jag tryckte på återställ.
Fick dock samma felmeddelande strax efter det så ingenting hände

Helknas.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Okej, trodde bara att utseendet skulle ändras, men uppenbarligen bara till iPads... Jaja, bara widgets jag måste fundera ut nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack <3

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk
Medlem

Update: Efter att ha tröttnat och slitit ur telefonen ur min Mac och kopplat in den i min PC så verkar det fungera ^^

Apple FTW!

Så förhoppningsvis när iOS 5 knaprat sig in i telefonen den vägen så kan jag gå tillbaka till Mac:en och återställa allt där.

PS: Jag lyckades få telefonen i DFU läge innan detta, det funkade i alla fall inte på Mac:en men det kanske var det som fick igång fånen på PC:n: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034

Visa signatur

Permalänk
Kryssmästare

Min telefon har blivit helt knäpp. Försökte få in den i DFU-mode och nu försöker den bara boota men den startar om hela tiden och kommer ingen vart.

Permalänk
Medlem

Har efter att ha försökt uppdatera min iPad hela kvällen till slut "lyckats" döda den. Fick error 3002 och kunde sedan inte väcka den till fungerande läge på något sätt. Nu har jag tvingats fabriksåterställa den och all min information är därmed borta. Skiter fullständigt i appar etc. Tyvärr hade jag den senaste månadens skolarbete sparat i Documents to Go vilket nu allt har gått förlorat. Någon som lyckats med samma sak?

Permalänk
Medlem

Well, jag kan fortfarande inte manövrera min telefon på något sätt (IPhone 3gs) efter att ha uppenbarligen misslyckats att uppdatera den. Det går att sätta på och stänga av, men kommer bara till ITunes märket där den visar en usb kabel och vill att man kopplar den till datorn. Det har jag också gjort men datorn känner inte av den.

Vad kan man göra åt det? Just nu har jag ju nämligen en telefon som inte fungerar, vilket känns sådär... Försökt kolla runt lite men begriper inte hur man ska bära sig åt. Eller är det bara att vänta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Så deras revolutionerande uppdatering är mer eller mindre sådant som redan finns på Android sidan...

*gääsp**

Skrivet av ntiselle:

Vadå gnäller. Jag har betalt för min telefon me så varför kan inte den får mer uppdateringar. Så mycket pengar som Apple tjänat på Iphone så borde ju knappast det vara något problem. Jag vet inte om dig men jag går inte omkring och köper varje Iphone som kommer för att förlänga mitt ego.

Så du tror att det handlar om att förlänga ens ego? För min del så handlar det om att ha en mobil som hänger med i svängarna, det är länge sedan 3G:n fick allt det senaste, och du gnäller att Ios 5 inte funkar.

Skrivet av Hucke:

Jag har raderat itunes sedan tidigare (för att jag tycker att det är värdelöst) men kommer inte på något annat sätt att få in mjukvaran än genom det.

Som vanligt med detta skitsystem så säger den att mina inköpta program kommer att raderas om jag synkar mobilen, och när jag testar att bara hämta mjukvaran så vill den synka telefonen iaf för att dessa INTE ska försvinna....

Är detta ett skämt eller hur gör jag för att bara få in uppdateringen, utan att behöva radera hela mobilen?

Jag hoppas att jag har missat något för en sådan här sak borde vara barnsligt enkelt så hjälp uppskattas

Detta du skriver om Itunes, är bara så lätt fixat att lära sig, om man orkar!! Jag tror det tog mig 20 min för att fatta alla dina problem. Och hur man kan radera ett program (itunes) som är så viktigt för ens telefon, ja jag vet inte vad jag ska skriva!! Ditt problem med "inköpta program kommer att raderas om jag synkar mobilen" är så enkelt fixat så du annar inte!! Google eller i din iphonehandbok. Har svaret safari/bokmärke/iPhone användarhandbok har dina svar!
Som vanligt när folk gnäller om iTunes så är det alltid att dom inte sätter sig in i programmet och lär sig!! Det är inte svårt, faktum är när man väl fattat/lärt sig så kommer man komma på sig själv att det är så här det ska vara!! Pissenkelt är det! Men det är klart, det är alltid lättare att klaga på något som man inte kan, istället för att lära sig!!

Skrivet av ntiselle:

Mjo det är väll sant tänkte inte redigt på det. Själv så blir det aldrig mer en Iphone för mig (Inte pga detta utan för att jag helt enkelt aldrig gillat min Iphone och jag tycker verkligen inte om Apple)

Hade du en Jailbreakad Iphone? (gissar redan att svaret är nej)

Skrivet av ntiselle:

Kan faktiskt inte säga att det där va en bra jämförelse. Då kan man ju också gå så långt och säga varför släpps det spel och uppdateringar till tex Xbox 360 som kom i December 2005? Asså typ nästan 6 år gammalt eller så.

Det var inget fel på hans jämförelse! Men däremot din. Det rätta hade varit: Då kan man ju också gå så långt och säga varför släpps det inga spel och uppdateringar till Nintendo 64bit! Där har du din 3G i ett nöttskal!!

Skickades från m.sweclockers.com[/QUOTE]

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes10:

Well, jag kan fortfarande inte manövrera min telefon på något sätt (IPhone 3gs) efter att ha uppenbarligen misslyckats att uppdatera den. Det går att sätta på och stänga av, men kommer bara till ITunes märket där den visar en usb kabel och vill att man kopplar den till datorn. Det har jag också gjort men datorn känner inte av den.

Vad kan man göra åt det? Just nu har jag ju nämligen en telefon som inte fungerar, vilket känns sådär... Försökt kolla runt lite men begriper inte hur man ska bära sig åt. Eller är det bara att vänta?

Precis samma sak som hände för mig. Jag fick lov att fabriksåterställa den, vilket ledde till att all min data försvann. Nu funkar den iaf och har iOS5 installerat.

Edit. Åhhhh vad najs. Min information återställdes (Fastän jag inte hade någon säkerhetskopia sen senare än i början på september.) Obeskrivligt skönt. X-antal föreläsnings- och seminarieanteckningar som hade försvunnit annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Precis samma sak som hände för mig. Jag fick lov att fabriksåterställa den, vilket ledde till att all min data försvann. Nu funkar den iaf och har iOS5 installerat.

Men får jag fråga hur du gjorde mer konkret? Jag kan ju somsagt inte manövrera den eller något, utan den fryser bara till på ett ställa. Koppla den till Itunes fungerar inte heller.. Om det bara vore såväl för då skulle jag ju med lätthet kunnat återställa den och så.

Edit. Ah, härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes10:

Men får jag fråga hur du gjorde mer konkret? Jag kan ju somsagt inte manövrera den eller något, utan den fryser bara till på ett ställa. Koppla den till Itunes fungerar inte heller.. Om det bara vore såväl för då skulle jag ju med lätthet kunnat återställa den och så.

Hm. iTunes kände av min padda iaf. Prova hard reset (home+power i ca. 10 sek) Och se om det funkar att koppla in den efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Hm. iTunes kände av min padda iaf. Prova hard reset (home+power i ca. 10 sek) Och se om det funkar att koppla in den efter det.

Jag har faktiskt gjort det men utan resultat. Aja, får väl fortsätta klura helt enkelt. Tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes10:

Jag har faktiskt gjort det men utan resultat. Aja, får väl fortsätta klura helt enkelt. Tack ändå!

Ledsen att jag inte kan hjälpa. Hoppas att det löser sig!