Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk

Överst på SweC imorgon: Battlefield 3 Prestandatest hehe

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Illa men sånt som händer. Vill man dock lira mp och stödjer dice för sitt hårda arbete med battlefield-serien så kan man ju knappast bry sig mindre. Ses torsdagen den 27e kl 00.30 på webhallens servrar

Permalänk
Medlem

Synd, riktigt synd faktiskt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att det endast är en såkallad CLONEDVD som släppts, dvs någon lurig ryss som antagligen jobbar i en spelbutik har fått tag på en tidig leverans av skivorna som vi själva kommer få senare, plockat hem den och kopierat allt material.

Det är alltså än så länge helt omöjligt att spela spelet. Troligtvis blir det svårt för crackers o dylikt att knäcka koden utan att ha tillgång till spelet själva, så oroa er inte !

Hoppas jag inte bröt mot någon regel nu!

Permalänk
Skrivet av nidas:

vad är poängen? är ju bara multiplayer man vill åt med bf serien iaf.

Jag är taggad på co-op oxå

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Detta påverkar nog inte deras försäljning speciellt mkt.

De som inte klarar av att punga ut pengar för spelet kommer endå ladda ner det senare när det blir möjligt.
Utöver det, vemfan bryr sig om SP ?! Multiplayer är vad man betalar för!

Alla får ha sin åsikt om piratkopiering osv, meh jag hoppas de lyckas spärra ett par eller några fler -skadeglad? Ja!

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk

Tråkigt, dock tror jag inte de påverkar EA/Dice så himla mycket, BF är multiplayer - SP är bara en ren bonus!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Dumt att skriva nyhet om detta!
Att sprida det är bara dumt!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Gruppen som släppte spelen hade väl ingen crack och det är p2p. Man vänta på dom bättre grupperna istället

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Argh Matey!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Överst på SweC imorgon: Battlefield 3 Prestandatest hehe

Haha

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem

Det jag tänker på det är åtgärderna EA skulle göra?! Typ komma hem och skjuta de som laddar ner spelet

Permalänk
Medlem

Surt för Dice framförallt. EA klarar nog av det även om det är en stor prestigeförlust men ingen som köper skiten för att spela SP direkt.

Alltid intressant hur svårt en del har för regler.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Finns inget crack än, i så fall hade nog funnits ett antal videos på youtube där folk spelade.

Tänker hur som helst köpa spelet för MP men vore kul om man fick spela lite SP ett par dagar innan för sedan kommer jag i princip inte ens snegla åt SP.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Extrakebab:

Gruppen som släppte spelen hade väl ingen crack och det är p2p. Man vänta på dom bättre grupperna istället

Man väntar till release istället! Piratkopiera gynnar inte Spelbranschen eller Pcgaming för 5 öre!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

"tusentals pirater kämpar om att komma över filerna" LOL...
Hoppas det inte var någon golden master då, men med riktigt fina buggar. Å andra sidan, vem hade inte trott att det skulle komma ut via obskyra kanaler? Så alltså, en icke-nyhet.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Man väntar till release istället! Piratkopia är gynnar inte Spelbranschen eller Pcgaming för 5 öre!

Sant om man vill köra online utan krångel så får man köpa spelet och så lägger jag pengarna bara på bra spel

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Det var samma historia med mw2, fast då kunde man spela online eller splitscreen samt hela singeplayern 10 dagar innan spelet kom ut

Permalänk
Skrivet av Krimsarn:

Ni bör inte skriva en nyhet om detta, av naturliga skäl.

Så jävla sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Trist men oundvikligt, men med tanke på att man måste logga in på origin och battlelog för att spela även SP så kan det inte vara svårt att ta itu med dem som spelar olagligt.

Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar med det, men lär int folk bara registrera fejkacc?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Ganska meningslöst att tanka BF3 för att spela singleplayer, vem spelar BF för storyn? Det är ett multiplayerspel och för det behöver man en nyckel. Dock visar detta ju på hur tramsigt det är med releasedatum i den digitala distributionens tidsålder. Spelet är klart, jag har köpt det, börja prångla ut det till mig via världens fiberkablar nu DICE!

Permalänk
Medlem

Fan va sjukt egentligen. Alltså, vad tjänar idioten på att ladda upp en kopia? Måste ju bara vara själva grejen, känslan av att man är "den förste"

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Medlem

Tycker också att det var onödigt att skriva om det, då ännu fler personer kommer att försöka få tag på det nu.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem

BF3.exe är krypterad och den har en release check. Nyckeln får man inte förrän release datum så det går inte att göra något. Det där med att EA ska komma med åtgärder är bara löjligt. Som om någon pirat skulle påverkas eller bry sig om det. Men de kanske menar att de ska sätta dit den som läckt.

Permalänk

Trist att spelet har kommit ut innan release datum. Men jag har alltid känt att BF spel är ett multiplayer spel än ett kampanj spel. Killarna och tjejerna på DICE är bara goa och slänger in kampanj/story mode som en liten extra bonus. Tror starkt på att BF3 kommer att få många kopior sålda enbart för multiplayer läget skull.

Permalänk
Medlem

Man tjänar credd bland sina kompisar såklart.

Hej vad det går undan i kommenterandet idag då! Avsett som svar till inlägget under mitt förra.

Permalänk
Medlem

Personligen hoppas jag att Battlefield 3 slår omkull. EA tar verkligen i från tårna för att skapa ett spel man verkligen inte vill köpa då dom slår kunderna på fingrarna varje chans dom får. Främst med Originkravet, slopat LAN-stöd, reklam i spelet*, inget modstöd, töntiga gimmicks och EA:s totala inkompetens i allmänhet. Sedan kommer spelare segregeras beroende på köpt innehåll som vanligt i typisk konsolanda denna generationen.

Dice är all ära, men det krävs en utgivare som har större verklighetsförankring för att få ut det bästa ur företaget.

Skrivet av Asheileon:

Trist men oundvikligt, men med tanke på att man måste logga in på origin och battlelog för att spela även SP så kan det inte vara svårt att ta itu med dem som spelar olagligt.

Crackgrupperna är alltid år före utgivarna. Vilka käppar i hjulen utgivaren sätter för kunderna är alltid crackgrupperna där med en lösning.
Vare sig det är Ubisofts alltid-online-DRM eller gamla hederliga .exe-fixar för att inte behöva ha skivan i läsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Fan va sjukt egentligen. Alltså, vad tjänar idioten på att ladda upp en kopia? Måste ju bara vara själva grejen, känslan av att man är "den förste"

Japp.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Personligen hoppas jag att Battlefield 3 slår omkull. EA tar verkligen i från tårna för att skapa ett spel man verkligen inte vill köpa då dom slår kunderna på fingrarna varje chans dom får. Främst med Originkravet, slopat LAN-stöd, reklam i spelet*, inget modstöd, töntiga gimmicks och EA:s totala inkompetens i allmänhet. Sedan kommer spelare segregeras beroende på köpt innehåll som vanligt i typisk konsolanda denna generationen.

En till Call Of Duty skadad person

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Dumt att skriva nyhet om detta!
Att sprida det är bara dumt!

Bryr man sig om det så hade man redan vetat om detta
Läckan ägde rum igår på eftermiddagen, så det är inte en rykande färsk nyhet.

Jag hoppas att de inte kommer igenom kopieringsskyddet, men att straffa dem som försöker (och kanske inte vet bättre) tycker jag inte låter bra, kan nästan garantera att oskyldiga drabbas tack vare dynamiska ip'n t.ex.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti