Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk
Avstängd

Vad spelar det för roll om man laddar ner skiten när man ändå planerar att köpa vid release?

Permalänk
Medlem

Gratis PR för spelet, och mot piratkopiering.

Spelet syns mer, och har stor chans att synas i vanlig media samt att de får ett tillfälle att förstora upp 'problemet' med piratkopiering som 'ruinerar branschen'.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Tröttsamt när folk saknar integritet och ger vika för alla intressen som inte är ens egna.
Men du kanske tycker det är en schysst affär att EA får dina pengar

Nä visst, jag hatar EA (som företag) som pesten och om jag kunnat hade jag valt att köpa spelet från Dice men så är inte läget. Dice klarar inte av att marknadsföra och distributera spelet på egen hand.

Skrivet av Mr.Borka:

och rätt fri insyn i vad du gör med produkten du köpt och annars.

Ja de får gärna ha fri insyn i vad jag gör med spelet, det gör inte mig någonting alls. Det låter däremot som att du gör något aningen okonventionellt med dina spel..?

Vad kan skada mig som person att de ser vad jag gör från det att jag startat spelet? Absolut ingenting, värre är det isf att använda Facebook som faktiskt direkt kan skada var enskild person som använder det. Men om jag får gissa lite fort så använder du facebook för glatta livet?

Skrivet av Mr.Borka:

Det var reklam både i Battlefield 2142, Bad Company och Bad Company 2. Hela anledningen varför du ser så många plakat och liknande i spelet är just för att EA ska kunna sälja reklamplats. Speciellt nu i samband med Origin där man använder programmet för att spionera på vad kunderna sysslar med så man kan sälja så riktad reklam som möjligt.

Att klaga på reklamen måste vara jobbigt, hur gör du om du ska ut på stan? Vad gör du om fjärrkontrollen till TV'n är MIA när det blir paus i programmet? Vad tror du TV kanalerna tjänar sina pengar på? Måste vara ett hårt liv att leva, lite reklam in-game i form av några enstaka reklampelare (som du inte ens behöver vrida dig mot, titta på eller ens bry dig om) -som du dessutom varje dag stöter på om du går utanför dörren, oj oj, jadu -jag vet inte riktigt vart orden ska läggas.

Enda stället där jag faktiskt såg "reklampelare" ingame var i slutet av Metro där det under betan var i form av en bild på 'Battlefield 3', var det på fler ställen så missade jag dem helt och ja, det säger ju en hel del om hur lite det faktiskt påverkar konsumenten.

Tragisk människa som är så pass naiv som inte förstår att ett liknande spel innebär kostnader: att utveckla -distributera -marknadsföra och att underhålla. Om du gått utanför ditt rum där din pc står så hade du kanske förstått att företag som Dice och EA har: löner, direktreklam för spelen, lokaler, kontor, servrar etc som: HÅLL I DIG, kostar pengar som måste betalas -samtidigt som de får ut någon lönsamhet för tiden det tagit att producera spelet.

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur alla alltid kallar vissa personer för "pirater" precis som det finns någon här som aldrig någonsin tankat en film, en låt, ett spel eller låtit en trial version av winrar gå för länge utan att bry sej...

Men men jag svävar väll ut för mycket, tycker ändå det är lite kul hur begreppen hanteras...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag tycker så här, OM spelet är bra och man vill stödja spelets utvecklare så köper man det men annar har MÅNGA spel i dagens datum varit en besvikelse..

Drivrutiner stöd fram och tillbaka, det här ska I grunden spelutvecklaran tecka.. men men. Fy Rage!

Så Ja klart man ska stödja dom som utvecklar spelet men enbart om dom är värda det,

Men annars har många spel varit en besvikelse.. men jag kommer Absolut stödja BF3!!! DICE har gjort ett super jobb med Betan så jag "antar" att det här kommer bli en strålande höst !!!

Permalänk
Medlem

Längtar till release så man kan spela mp men kampanjen måste också liras dock inte i piratkopierad form.

Det är väl fortfarande olagligt att ladda ner en piratkopierad version när man har köpt orginalet? orginalet kommer ändå finnas på Origin.

Permalänk
Medlem

Hade inte haft nått emot att spela detta 10 dagar tidigare, men nu har jag tentavecka, och det väger tyngre än lagen så får vackert sittta och vänta tills det släpps istället, då har även tentorna passerat, win win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Dom sa att betat skulle ha ungefär samma grafik som det fulständiga spelet. Jag spelade Alfat och det såg ungefär likadant ut.

Knappast någon status på att ladda ner man kan ju inte ens köra multiplayer

Betan hade alla inställningar upp till high, Allt DX 11 godis till Ultra settings kommer dock finnas i de spelet som säljs.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leijon89:

Vad spelar det för roll om man laddar ner skiten när man ändå planerar att köpa vid release?

För laddar du ner det via torrent så delar du även med dig av spelet till andra som kanske inte köpt de. Tror det är därför.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Det stämmer och det är olagligt att dela ut kopierings skyddat material.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Vem bryr sig om fler tankar ner? Är inte MP läget där alla fanatiker vill åt hur som helst? Skit samma. Det är EA de är svin och förtjänar allt vad de får.
Inte att det kommer spela någon roll då det finns tillräckligt många som kommer köpa hur som helst.

Bara för att EA är dåliga så skall man inte straffa Dice för det. Dice är ett av världen skickligaste spelutvecklare och att de fortfarande använder PC som huvudplattform underbart.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Piratkopieringen har i princip ersatt utvecklandet av demo spel. Det är ju inget direkt problem utvecklarna att människor piratkopierar spel som främst är till för online-bruk. Tråkigt nog gör det att färre utvecklare satsar energi på att göra bra singelplayer spel.

Exakt! PC-Spel skulle gynnas av mera demospel. Folk vill inte köpa grisen i säcken. Fråga konsol spelarna hur många dåliga spel de köpt genom åren. Ett demo spel med ex 5 banor och mindre utrustning att välja skulle gynna spelbranchen. Men så är det dem som släpper ut skräp och försöker dölja det med reklam och fejkade recentioner. Demos är en bra lösning.

Skrivet av RekiN:

Eller hur, varför skulle man vilja pirata detta spel? Man spelar för multiplayer.

Att spela BF3 för singleplayer är som att kolla på porr för storyn.

Är en halvtaskig nätlirar (jag) så är det skönt att kör lite singel och besegra datorn. Sedan kan singel fungera som träning. I Quake2 och Unreal Tournament så minskade min förmåga att bli fraggad inom 20 sek markant efter spelat singel.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av winmaan:

Nä visst, jag hatar EA (som företag) som pesten och om jag kunnat hade jag valt att köpa spelet från Dice men så är inte läget. Dice klarar inte av att marknadsföra och distributera spelet på egen hand.

Ja de får gärna ha fri insyn i vad jag gör med spelet, det gör inte mig någonting alls. Det låter däremot som att du gör något aningen okonventionellt med dina spel..?

Vad kan skada mig som person att de ser vad jag gör från det att jag startat spelet? Absolut ingenting, värre är det isf att använda Facebook som faktiskt direkt kan skada var enskild person som använder det. Men om jag får gissa lite fort så använder du facebook för glatta livet?

Att klaga på reklamen måste vara jobbigt, hur gör du om du ska ut på stan? Vad gör du om fjärrkontrollen till TV'n är MIA när det blir paus i programmet? Vad tror du TV kanalerna tjänar sina pengar på? Måste vara ett hårt liv att leva, lite reklam in-game i form av några enstaka reklampelare (som du inte ens behöver vrida dig mot, titta på eller ens bry dig om) -som du dessutom varje dag stöter på om du går utanför dörren, oj oj, jadu -jag vet inte riktigt vart orden ska läggas.

Enda stället där jag faktiskt såg "reklampelare" ingame var i slutet av Metro där det under betan var i form av en bild på 'Battlefield 3', var det på fler ställen så missade jag dem helt och ja, det säger ju en hel del om hur lite det faktiskt påverkar konsumenten.

Tragisk människa som är så pass naiv som inte förstår att ett liknande spel innebär kostnader: att utveckla -distributera -marknadsföra och att underhålla. Om du gått utanför ditt rum där din pc står så hade du kanske förstått att företag som Dice och EA har: löner, direktreklam för spelen, lokaler, kontor, servrar etc som: HÅLL I DIG, kostar pengar som måste betalas -samtidigt som de får ut någon lönsamhet för tiden det tagit att producera spelet.

Wow bra skrivet!

Visa signatur

Permalänk

då kan man ju spela kampanjen i väntan till release? Så kan man börja direkt med MP sen . . .

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Mja bidrar väl med ett helt onödigt inlägg jag med då så folk som läser tråden kan grina lite.

OnT: kul

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Synd att det han släppas innan release Men tror inte det kommer skada försäljningen speciellt mycket, då det är multiplayer som är det stora i Battlefield.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Jag lockas inte, jag ska hålla mig fram till nästa torsdag.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hur är spelglädjen måntro? Är det lika kul som BF 1942? Isåfall kanske det är värt att köra på en low-end rigg?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marwin88:

För laddar du ner det via torrent så delar du även med dig av spelet till andra som kanske inte köpt de. Tror det är därför.

Ett spel som inte går att köpa eller spela som jag förstår det. Känns bara som lite extra PR för Bf3.

Permalänk
Medlem

Slår vad om att det är en del folk som förhandsbeställt i butik, som tankar det bara för att ha allting färdiginstallerat, och vid release knappa in CD-nyckeln när man får hem den.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa spelet för multiplayer delen. Singel playern är bara en bonus. Ingen ide att ens ladda ner detta.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

vf ladda ner en episkt spel Stöd deras utveckling! Köp spelet!

Skrivet av Dorsin:

Exakt. Jag kommer att stödja DICE och betala för deras spel ända tills de sviker PC-spelarna, då kan de dra åt helvete precis som Infinity Ward etc etc.

Det där är ungefär som att säga man ska köpa skivan för att stödja artisten. Det är spelförlaget inte spelutvecklaren som tjänar pengar på att folk köper spelet. Dice har redan fått betalt för att utveckla bf3, om ni köper spelet eller inte spelar ingen roll för dice

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Exakt. Jag kommer att stödja DICE och betala för deras spel ända tills de sviker PC-spelarna, då kan de dra åt helvete precis som Infinity Ward etc etc.

Vänta lite sviker PC-spelarna, det har dom redan gjort då BF3 är en konsollport. Så fort man flög plan eller helikopter så märkte man av konsol kontrollerna, sedan har du ingen fly-by "F12" eller titta bakåt "F10". Så ja dom kan redan dra åt helvete.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Kan lätt tänka mig ladda ner för att köra SP. Kan man hoppa rakt ut i MP sen, jag har som regel att köra klart SP innan MP.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Själv tycker jag inte om artikeln och det kommer få många medlemmar att söka efter den läckta versionen, vilket i min uppfattning är hjälp till olaglig fildelning.

Förstår inte vad du menar med hjälp till olaglig fildelning genom att skriva om händelsen ... Är det medhjälp till rån om man skriver att det öppnat ett nytt bankkontor i Örebro, och att det inte är bevakat dygn runt ...

Att visa var/hur man kan begå brott är inte olagligt, men att ta saker, om än bara en iso avbildning av en DVD, eller pengar på en bank är ett brott.
Det kan aldrig vara OK att stjäla i mina ögon ...

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon | i5 8600K @5.0 GHz | GTX 3070 | 16GB 2666 Mhz | Noctua NH-U12A | Fractal Design Integra M 650W | 960 EVO 500 GB | 970 EVO 1 TB | Fractal Design Focus G Gunmetal Grey | Logitech G502 Wireless Lightspeed | Corsair K70 | ASUS 27" Predator | Razer Nari Essential

Permalänk

Tänkte testa BF för första gången nu, men om dom är så jävla griniga så ska jag inte röra något. Som dom flesta säger, man lär ju köpa spelet i alla fall om man vill köra multiplayer, vill man inte spela multiplayer efter att ha kört singelplayer så är det för att spelet inte är tillräckligt bra. Vad är dom rädda för?

Dessutom verkar det inte va helt problemfritt, det finns ingen crack. Första "releasen" är en klon och verkar va på ryska och när man installerar spelet så lägger den inte in alla filerna utan man måste tydligen ladda ner en fix för det. Inte för att jag har testat eller planerar att göra det, bara läste någon kommentar lite snabbt.

Så det kvittar nog om Sweclockers tar upp det här, kommer inte skada Dice,s försäljning. Dom kan va glada att dom får lite gratis reklam av Swec ; )

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk

Ajajaj, §7

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av €ric:

Kan lätt tänka mig ladda ner för att köra SP. Kan man hoppa rakt ut i MP sen, jag har som regel att köra klart SP innan MP.

Hade exakt samma tanke som dig, tills jag läste artikeln.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

vad är poängen? är ju bara multiplayer man vill åt med bf serien iaf.

Man kan ju träna med flygplanen osv.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Det där är ungefär som att säga man ska köpa skivan för att stödja artisten. Det är spelförlaget inte spelutvecklaren som tjänar pengar på att folk köper spelet. Dice har redan fått betalt för att utveckla bf3, om ni köper spelet eller inte spelar ingen roll för dice

Det finns ju royalties/provision, det är väl inte helt otroligt att DICE får det. Dessutom lär ju inte BF4 komma om ingen köper det på PC...

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Det är ju multiplayer man vill ha battlefield 3 för! Detta gör nog ingen större skada.

Själv hör jag nog till minoriteten som tycker det är as tråkigt att spela online. Många undrar nog varför och mitt bästa svar är nog att jag är kass på fps spel, samt att jag är lite mer ute efter att leka och testa nya grejer men vill inte förstöra för andra och där försvinner poängen med spel för mig. Men däremot tycker jag lan är riktigt skoj. Speciellt coop spel. BF3 har en så länge varit en stor besvikelse för mig. Jag är varken sugen på att köpa eller ladda ner det, spelet har inte utvecklats speciellt mycket förutom grafiken.

Visst är det synd att folk laddar ner spel. Men jag lever lite av åsikten att vill man verkligen ha ett spel och har råd då köper man det. Jag har själv laddat ner spel och sedan köpt dessa efteråt om jag tyckt dom varit bra och framförallt bra pris.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd