Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Trofan det blir problem när massor ska aktivera sitt BF 3 >>

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Samma samma , nu blir jag arg

Permalänk

Nu fick man den skönaste skylten asså

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

"Blev ingen bf3 Några gamers från Sverige försökte installera BF3 efter skolan/jobbet. Men, EA var stängt."

Lika bra att man skriver klart kemi-labbrapporten, lönlöst att sitta och stirra på ett hjul hela dagen.

Permalänk
Medlem

G(r)ay Wheel Of Death här med...

Går bananas snart!!!

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

http://dl.dropbox.com/u/4018313/Capture.PNG

Problem was you bought the game

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Yep samma problem, kollade runt lite och massor verkar få det här.

Så troligen har EAs aktiveringsservrar brakat samman.

Permalänk
Medlem

Tesade starta Origin precis, fick meddelande om att jag skulle uppgradera Origin innan jag försökte installera BF3.. Sen fick jag "Sidladdningsfel" - "Originbutiken är för närvarande inte tillgänglig. Den kan ha ovanligt mycket trafik just nu, eller utföra underhåll. Försök igen senare".. Overload!!!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

När jag skulle installera spelet så stod det att jag skulle ladda ner origin igen för att få den mest uppdaterade versionen innan jag skulle stoppa in skivan igen och installera spelet! Jag gjorde precis det och det funkar och installera spelet alldeles utmärkt. Köpte spelet från webhallen! Det konstiga är dock att jag kunde trycka på aktivera på webhallens hemsida så kom det upp 2 produktnycklar som är helt olika från det man fick med spelet i fodralet?:S

Permalänk
Medlem

Jamen jag trodde jag var ensam om detta! SUCK!!

Permalänk
Medlem

SICKET JÄVLA PLASTAMÖG!

Permalänk
Avstängd

Har samma problem , men nu efter en stunds snurrande så får man ett meddelande om "Bad gateway" och att man inte får en response från en "upstream server", så det är antagligen överbelastning

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Medlem

Har kommit förbi det j-a snurrhjulet två gånger nu.....bara för att få error på inloggningen!! - "Invalid email or password" - sedan måste man börja om med snurrkarusellen igen, BLÄH! Origin/EA kan f-off!

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

riktigt trevligt att jag var så dum och inte aktiverade det igår natt 01:00 eller 06:00 imorses när jag drog till jobbet ><

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Tesade starta Origin precis, fick meddelande om att jag skulle uppgradera Origin innan jag försökte installera BF3

lol SMURF!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

http://dl.dropbox.com/u/4018313/Capture.PNG

vad i hel..fick den skylten oxå nu efter att hjulet snurrat ett bra tag..suck..är ju inloggad o är på internet..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Kan ju kolla på denna medans man väntar

Permalänk

Jahapp, kul att hitta denna tråden med 8% kvar av installationen dårå.....

Permalänk
Medlem

Då har man slösat mer än 1 timme av sitt liv, i alla fall bara det inte blir som med FIFA 12 fick ju vänta 24h innan UT kom igång!!! Jävla EA!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Någon som provat att köra proxy till usa aktivera och sedan ta bort proxyn och spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

riktigt trevligt att jag var så dum och inte aktiverade det igår natt 01:00 eller 06:00 imorses när jag drog till jobbet ><

jag var inte heller dum o gjorde det..utan håller på NU med installation (inte haft tid tidigare..nyss kommit hem)...så vad ville du säga med den där komentaren nudå?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Försöker få tag i eas direktchatt, säkert nån annan som tänkt samma tanke....

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk

Är det någon här som redan aktiverat och spelat spelet, och får dessa problem ändå? kanske har missat något inlägg..

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Mitt problem är fixat, laddade ner en ny install av origin, ominstallerade skiten och vips så dök BF3 upp på min spelmeny, tryckte ladda ner och nu laddar jag i 12MB/sec... fattar fortfarande inte varför DVD installen inte funkade men skit samma.

14% klart and counting, 16 minuter återstår...

Hoppas fler kan lösa det på det här sättet...

P.S. aktiveringen av spelet gick nästan direkt, men fick vänta ungefär 10 minuter på att grey ring of doom skulle sluta snurra i två eller tre omgångar, dock så dök inte spelet upp i min spellista efter det. men en ominstallation av origin löste som sagt det...

Lycka till, till er andra!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

HIttade du lösningen på ett problem du hade eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Mitt problem är fixat, laddade ner en ny install av origin, ominstallerade skiten och vips så dök BF3 upp på min spelmeny, tryckte ladda ner och nu laddar jag i 12MB/sec... fattar fortfarande inte varför DVD installen inte funkade men skit samma.

Lycka till,

Jag köpte de fysiskt från Webhallen, men orka inte installera från Skiva så jag la in produktnyckeln och tanka det direkt från Origin. Får samma fel

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem

Detta får jag när jag skall starta BF3, roligt osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Problem är att jag har det i spelmeny men när man ska starta spelet så säger den att jag måste regga det vilket jag gjort och sen säger de att jag är inloggad på fel konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

HA TÅLAMOD! låt det gråa hjulet snurra ett tag så ska ni se att det fungerar!

Hittar du på nu eller har detta funkat för dig?

Skrivet av AJ79:

SICKET JÄVLA PLASTAMÖG!

Haha.. nu känns det fan lite mer OK ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

LOL.....kan nog glömma att lira på några timmar/ i kväll ändå.

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro