Permalänk
Medlem

Köpråd dator runt 7k minus GPU

Tjopp!

Tänkte köpa mig en ny dator då mina hårdiskar och minnen har börjat spöka på sistone och den börjar även närma sig sin dödsbädd i övrigt!

Notera att jag redan har ett grafikkort, HD 5770 XFX, som jag kommer att fortsätta använda.

Det jag är ute efter är en stabil dator med kraftfull processor och minnen. Jag kommer att syssla med webshow, editera, spela in in-game med fraps, streama med webkamera etc. Det enda jag kommer spela är Starcraft 2 och äldre spel.
Behöver alltså allt nytt utom GPUn men det ska fortfarande vara ett kraftpaket! Har Windows 7 OEM så antar att det redan är bundet till datorn jag har nu så kommer behöva nytt OS.
Datorn ska helst vara smidig att uppgradera när väl tiden kommer för att byta upp sig grafikmässigt. Tänk gärna så att denna dator ska minst klara BF3 galant förutom grafikkortet!

En SSD att ha OS och lite andra program skulle även vara fint om det går att klämma in i det priset. Tänkte att en hårdisk på 300gb-1TB räcker plus en SSD.

Vet inte om ett bättre ljudkort är att rekommendera pga det datorn ska vara till för. Vad säger nu? Ljudkort är inte så speciellt dyra heller va?

Min budget är inte låst till 7000 men får gärna landa där någonstans!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

vilken plattform är du ute efter?:) AMD eller INTEL?:)
ska nytt chassi ingå `?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

vilken plattform är du ute efter?:) AMD eller INTEL?:)
ska nytt chassi ingå `?:)

Jag är faktiskt inte upp to date med hur de olika plattformerna har presterat men det som är bäst helt enkelt :). Nytt chassi ska ingå, funderar på NZXT Tempest EVO som verkar vara ett rätt grymt chassi dock finns det inte hos komplett eller Inet. Kommer inte bygga det själv utan det får komplett eller Inet göra åt mig.

KOMMER INTE behöva nätagg då jag har ett Corsair 650w så det kommer jag klara mig på ett tag. Så det jag behöver är följande:

Chassi med kylning
Hårdiskar: Helst en SSD + en hårdisk på 1tb
Processor
Minnen
Moderkort
Ljudkort

Permalänk
Medlem

Har fått detta rekommenderat:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1057170/chips-till-teo

Tycker det ser bra ut. Synpunkter?

Permalänk
Medlem

Ingen som har något att tycka till om den innan man drar iväg beställningen?

Permalänk
Medlem

Jo jag tycker du ska kika på m-atx istället. Slippa stor och ful burk. http://www.inet.se/artikel/6901046/silverstone-temjin-tj08b-e...
Så passar du på att ta vattenkylning (kanske Antecs för 399 på webhallen) och minnen utan så stora kylare. Litet, kraftfullt, bra kylning, mycket dammresistent.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit