Permalänk
Medlem

ViewSonic P90f problem

ja har just fått hem min nya skärm (se rubrik)

problemet är att jag tycker den är lite jobbig att titta på
när ja kör den i 1280*1024 i 100Hz så känns det som det är runt 70Hz
sedan så maxar den inte bilden helt heller, ja får se en svart rand runt bilden och bilden är pytte lite sne oxå
detta går att ändra på med en hel del pill dock

hade även ett problem med att den levererade dålig skärpa nere i högra hörnet, men det var ju lätt ordnat det oxå

det jag undrar är om det finns fler som upplever att deras P90f har för lite Hz

det hela är lite jobbigt efter som man blir trött i ögonen efter att man sitter vid datorn ett tag

jag har provat att installera både vs_inf.exe och vs_winxp.exe som ja har laddat hem från www.viewsonic.com, jag har till och med ominstallerat grafikkortet (8500le)

jag vill helst ha hjälp så fort som möjligt, skärmen kostade ju trotsallt 3400kr och det är inget ja har råd att slänga ur mig bara sådär

Permalänk
Medlem

Jasså?
va drygt..

jag har tänkt att köpa en sådan skärm (nästan)
jag hade tänkt mig en P95f alt P95f+ för om jag förstått rätt så är det 2 olika skärmar? fast det finns ingen med + på www.viewsoniceurope.com

Kanske man ska tänka över detta.. men det är så sjukt att man vet ju inte vad man ska välja för skärm. Det är inte pengarna det sitter i.. visst jag tänkter ju slänga ut 10 000. Men man vill ju ha en skärm som fungerar och har bra upplösningar och bra skärpa ÖVER HELA skärmen.

inte för att jag kommer bli missnöjd med uppgraderingen endock eftersom jag har en KFC 15" nu..

shit skrämdjungeln är större än min macheta (ingen som hellst aning hur det stavas, garanterat inte så, men jag skrev som det lät så kanske ni förstår )

Visa signatur

P5N-E SLI | Intel E7200 | 2048 MB DDR2 | GeForce 7800GTX | HP 24" |

Permalänk

Stängt av Moire?(med det på brukar de flimmra djävulskt)
Har inte en sådan skärm men har tänkt skaffa.

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk
Medlem

moire står på min redan, båda två till och med

Permalänk

Jadu då är det bökigt, lär väl va fabrikationsfel, och ViewSonic har 3års på platsen garanti, så utnyttja den.

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk
Medlem

kan det bli bättre om man ominstallerar windows tro??
sedan så ska ja låta kompisar sitta vid datorn så ja vet att det inte mina ögon som heltplötsligt behöver nya drivisar (glasögon)

just det ja kör windows XP pro om det kan ha nån betydelse

Permalänk
Medlem

Köpte en P95f+

Köpte en P95f+ lämnade tillbaka den efter 1 dag skit skärm!

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit om skärmen i en annan post om vad jag tycker om den,.
Mitt högra hörn är också suddigt, får dock inte till det riktigt
Håller helt klart med om Hz;en 100 eller 75 som jag kör nu spelar ingen roll,, trött i ögonen ändå

jag skulle bytt om jag var dig, själv orkar jag inte med ett fjärde byte! vilket är totalt fiasko från IT-workShop!

.

Visa signatur

Asus P5K-E wifi - Intel Q6600 - Corsair XMS2 PC6400 (4gb) - Gainward 8800GTS 640mb - WD raptor 150gb - WD caviar SE16 500gb - Corsair HX620 - Origenae X11 - Samsung SE S184M - BenQ FP241Wz - Wacom intuos3 A5 Wide

Permalänk
Medlem

Samsung

Köp Samsung 959 NF

Har haft samsungen i en vecka nu och är hur nöjd som helst kör i 1600 x 1200 i 85 HZ bra skärpa och inget trött i ögonen.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att denna tråd hjälpte mig att välja vilken av dessa skrämar jag ska köpa ViewSonic P95f+ vs Samsung 959NF
SÅ tack.. jag tar nog samsungen

även om jag är på små knall nu.. så har jag nog knappast valt endå i morgon :/
drygt.. det skiljer ungefär tusenlappen i pris på dessa skrämar..
Jag tar nog den dyrare:
ViewSonic P95f+

lr vad säger ni?

Visa signatur

P5N-E SLI | Intel E7200 | 2048 MB DDR2 | GeForce 7800GTX | HP 24" |

Permalänk
Medlem

Jag är iallafall nöjd med min P90f, förutom att foten är spräckt, men det är itbutikkens fel.

Visa signatur

PC: Antec P180 | i5 2500K | 8GB Corsair Vengence | Corsair 520W | ATI HD3850 | Corsair SSD | Samsung T240
HTPC: | C2D E4500 | 2GB Corsair DHX | 750GB HDD | Radeon X800 GTO | Panasonic PV60 42"
Bärbar: Acer TM