Permalänk
Medlem

strict nat type mw2

jag har det när ska köra mw2, på min brorsas dator hittar den games direkt och vi har ju samma nätverk.

vet någon vad det kan vara och hur man fixar det?

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Medlem

Tjo,

detta funkade för mig iaf på min pc + ps3

Gå in på Nätverks & Delnings center -> Nätvärkskorts inställningar -> högerklick på ditt nätverkskort

Välj den jag har markerat om du inte har IPv6 dvs, och klicka på egenskaper rutan och fyll i det som citatet under ger dig.

Citat:

IP Address - This will need to have the Static IP address in it. Use 192.168.1.137, simply because it is unlikely that 137 other devices will be connected at the same time.
Subnet Mask - always set to 255.255.255.0
Default Router - Is the internal IP Address of your router.
To get the exact ip of your router you should go to
Start
Run
cmd [Hit Enter]
Type in ipconfig and hit enter, this should come up with all the ip addresses to do with your computer and the network. The address you will need to enter in this option is listed as “Default Gateway”.
Primary DNS - Same IP Address as “Default Router”
Secondary DNS - Same IP Address as “Default Router”

(guide: för ps3 )

Slängde ihop detta lite för snabbt, men är ju rekommenderat o starta om routern efter för att ändringarna ska registreras. Hade problem med strict innan på ps3'an så körde samma på PC'n och som det ser ut nu funkar det... fråga gärna om det är något som är oklart :p.

Mvh Patrik

Permalänk

För mig räckte det att disabla virussytemet, eller tillåta UPnP i routern.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

För mig räckte det att disabla virussytemet, eller tillåta UPnP i routern.

Haha, jo skulle säkerligen funka med :). Gjorde inte för min del dock.

Permalänk
Medlem

svar

Skrivet av phauguth:

Tjo,

detta funkade för mig iaf på min pc + ps3

Gå in på Nätverks & Delnings center -> Nätvärkskorts inställningar -> högerklick på ditt nätverkskort

http://dl.dropbox.com/u/31397115/natype.jpg

Välj den jag har markerat om du inte har IPv6 dvs, och klicka på egenskaper rutan och fyll i det som citatet under ger dig.

(guide: för ps3 )

Slängde ihop detta lite för snabbt, men är ju rekommenderat o starta om routern efter för att ändringarna ska registreras. Hade problem med strict innan på ps3'an så körde samma på PC'n och som det ser ut nu funkar det... fråga gärna om det är något som är oklart :p.

Mvh Patrik

vars på routern ska man skriva in det? förresten funkar det om jag ominstallerar w7, för det funkar på min brorsas dator

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Entusiast

Har en Dirr-100, behövde bara trycka på ''Enable Gaming Mode'' om jag minns rätt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaztompc:

vars på routern ska man skriva in det? förresten funkar det om jag ominstallerar w7, för det funkar på min brorsas dator

Det beror ju på din Router med UPnP, men om din bror har öppen så "borde" den ju redan vara på (?). Kan du namnet på din router så kan det säkerligen kollas upp.

De andra jag skickade skriver du inte in på routern utan i datan, t.ex ligger din router under 192.168.1.1 så fyller du i det på "Default Gateway & Primär DNS server", Subnet masken ska vara 255.255.255.0. Sen på IP adress ska den innehålla 192.168.1.valfrittnr

Om du har W7 kommer du åt dessa rutor genom att högerklicka på din nätverksanslutning nere i högra hörnet, där väljer du Nätverks & Delnings Center. Där går du vidare till nätverkskorts inställningar (om den nu heter så) där högerklickar du på ditt nätv-kort och fyller i samma som på min bild.. bara o fråga om något är otydligt

//Patrik