Permalänk

Ingen bild efter omstart

Hej, har nyligen byggt ihop en ny dator(kolla sign). Datorn fungerade helt normalt tills jag upptäckte att när jag trycker på "starta om" i Windows så kommer det ingen bild fram på skärmen efter omstart, det ser ut som om skärmen inte får någon signal. Har använt skärmen på min gamla dator och liknande saker har inte hänt. Sedan brukar det också förekomma att när datorn väl har startat så blir "Välkommen" bilden i Windows konstig, färgerna är helt fel och man får starta om datorn och då brukar oftast problemet vara löst, detta händer dock inte lika ofta som att ingen bild dyker fram efter omstart. Har haft det nya grafikkortet i min gamla dator och då har det också förekommit, men väldigt sällan att "Välkommen" bilden får konstiga färger...

Sedan har jag ett till problem som jag upptäckte idag och det är att när jag trycker på "stäng av" i Windows så börjar den stänga av sig normalt och skärmen släcks som den ska. Men då märker man att alla fläktarna i chassit är igång och att den egentligen inte har stängt av sig.. Vad kan problemet vara?

All hjälp godtas, Tack på förhand!

Visa signatur

Cooler Master HAF X AMD Ryzen 5 3600XT 3.8GHz Corsair H50 PnP Asus ROG Strix B450-F Gaming MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8GB OC Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 2x8GB WD Blue 3D NAND SSD 2.5" SATA III 500GB Samsung Spinpoint F3 1TB Corsair TX650W 80+ Win 10 64bit MSI MAG272QP Logitech Z-5500 Logitech G502 Hero Roccat Horde AIMO SteelSeries Qck+ SteelSeries Siberia V3

Permalänk
Medlem

Du har väll inte glömt installera om Windows och det andra EFTER att du byggde färdigt datorn?

Permalänk

jag byggde ihop datorn och sedan installerade jag windows..

Visa signatur

Cooler Master HAF X AMD Ryzen 5 3600XT 3.8GHz Corsair H50 PnP Asus ROG Strix B450-F Gaming MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8GB OC Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 2x8GB WD Blue 3D NAND SSD 2.5" SATA III 500GB Samsung Spinpoint F3 1TB Corsair TX650W 80+ Win 10 64bit MSI MAG272QP Logitech Z-5500 Logitech G502 Hero Roccat Horde AIMO SteelSeries Qck+ SteelSeries Siberia V3