Colorful tillkännager GTX 560 Ti Kudan med avtagbara flänsar och målarfärg

Permalänk

hadde ju vatt mer intresant fall de hatt 1,5 eller 2 gb vram eftersom ultra setting i BF3 kräver 1,5 gb annars helt coolt kort är säkert dyrt
men med direct bestälning från kina går priset ned markant vet av egen erfarenhet bestälde nämligen mina 485m där i från och skilnaden mellan kina och usa var stor och usa är ganska billigt gänfört med sverige i staterna kosta ett kort 760 dollar i kina 495 dollar
samma tillvärkare och transporten var mer halverad

Visa signatur

Moderkort:Asus X79Deluxe,CPU:Intel 4820K@4.8Ghz,Corsair H110 kylning,GPU:Sapphire R9-290X @1200Mhz 6000Mhz EK-FC vatten Block,RAM:16gb Corsair Vengeance Pro@2133Mhz
,Samsung 840Evo 250Gb,Seagate 2Tb,Corsair Link,PSU:Corsair AX1200i,12 Noctua 140mm Pwm,Vatten:XSPC X20 750 Pump/Res ,Rad:2xalphacool 80mmx280mm CHASSI:NZXT Switch 810, Vatten under utbyggnad

Permalänk
Medlem

Tyckte det var lite grymt men det där är väl bara bra om man har det i hyllan så man ser målningen.

Annars skulle jag vilja se det lilla dotter kortet på topp modellerna 570 och uppåt samt 6950 och uppåt

Permalänk
Medlem

Hahah va!? Snacka om udda produkt. Och så mycket för ett litet 560? Galet!

Permalänk
Medlem

Såg rätt sjyyst ut, hade dock hellre sett att dom hade erbjudit mer minne.
1024mb är inget att hurra över i dagsläget, speciellt inte i 560's fall, där det är den största nackdelen med det kortet :).

Hade hellre sett t ex ett 580 av den här klassen!
Men, dom får cred för att dom lanserar något sånt här.

Permalänk
Skrivet av Torment_78:

hadde ju vatt mer intresant fall de hatt 1,5 eller 2 gb vram eftersom ultra setting i BF3 kräver 1,5 gb annars helt coolt kort är säkert dyrt
men med direct bestälning från kina går priset ned markant vet av egen erfarenhet bestälde nämligen mina 485m där i från och skilnaden mellan kina och usa var stor och usa är ganska billigt gänfört med sverige i staterna kosta ett kort 760 dollar i kina 495 dollar
samma tillvärkare och transporten var mer halverad

kräver gör det inte men det använder 1.8g vram om det finns

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Riktigt kul tilltag, helt klart, men då det utgår från ett mesigt 560 så blir det ju bara pinsam pannkaka av det hela

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torment_78:

hadde ju vatt mer intresant fall de hatt 1,5 eller 2 gb vram eftersom ultra setting i BF3 kräver 1,5 gb annars helt coolt kort är säkert dyrt
men med direct bestälning från kina går priset ned markant vet av egen erfarenhet bestälde nämligen mina 485m där i från och skilnaden mellan kina och usa var stor och usa är ganska billigt gänfört med sverige i staterna kosta ett kort 760 dollar i kina 495 dollar
samma tillvärkare och transporten var mer halverad

Eftersom ett GTX 580 inte klarar BF3 på ultra så förstår man ju att de inte lägger mera ram på eftersom
de inte skulle kunna prestera speciellt mycket bättre med det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bjebbosten:

Härligt !

Skulle väl vara bättre om man satt 2 eller fler kylflänsar utanför chassit ?

Deras 460 hade en kylfläns som tillval där den stack ut ur PCI-E slotten.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Overklill är underskattat. Någon borde ta in det i sortimentet. I sin fulla överklockning borde det dra förbi ett 570 med råge?

Det där kortet går långt förbi ett 570. Ett vanligt asus 560ti går att klocka upp så att det motsvarar ett stock 570

edit: skulle dock vara kul om det var ett 580 eller något dubbelkort :/

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Deras 460 hade en kylfläns som tillval där den stack ut ur PCI-E slotten.

Ska kolla in den

Det är väl bättre än att ha kylflänsarna innanför chassit ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Nice ^-^, skulle dock inte börja måla på den utan att ta bort skalet, man vill ju inte ha färg på kretserna!

Permalänk
Medlem

bleh... klockad lägre än mitt 560 ti i monster mode ju, gigabyte SOC är bäst.

Permalänk
Medlem

Hehe fan vad fräsigt att designa sitt eget grafikkort

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

Mamma i affärn som skall köpa grafikkort i Julklapp till sitt barnbarn frågar expediten: Jo jag skall ha ett sådant där grafikkort med träd på, har ni något något sådant?

Kul ide och snyggt tycker jag, men som liksom redan påpekats så är det dumt i dagsläget att köpa ett kort med bara 1GB VRAM på. Minst 1.5GB skall man ha!

De flesta grafikkort riktas dock med ovansidan neråt i vanliga chassin, så då ser man bara kanten på dem samt ovansidan på PCB'n. Skall man ha ett sådant här kort och vill se den coola sidan genom chassifönstret, så bör man skaffa ett Silverstone Raven chassi där moderkortet är vinklat 90 grader med IO portarna på ovansidan av chassit.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Ser jag rätt? 3st 6-pin connector...?

haha shiet, rejält med ström till den rackarn

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Överklockningskort som heter duga som man själv får pimpa lite hur man vill... Väldigt udda men rolig produkt

Permalänk

WOOHOO, släng med fingerfärger så är det en given köp....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Sicken bjässe! O.o Undras vad prislappen hamnar på då. Kan inte tänka mig att den kommer sälja så värst bra om jag ska vara ärlig. Fint med customiseringen av färgerna dock, lite udda idé sådär Men tror nog att dom flesta som köper ett grafikkort hellre vill ha ett flashigt klistermärke på det än att kladda massa färg på det själva

Permalänk
Medlem

Lite för svagt kort i mitt tycke, med tanke på all tid man lägger ner på att måla... Nog för att det är roligt, men åtminstone GTX 570 eller 580 tycker jag behövs. GTX 560 smeker ju inte ens upp BF3 och med alla dom där konstiga kylflänsarna verkar inte SLI funka så bra?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

färgerna e bara löjligt... men resten e ganska smart måste jag säga men varför i all världen göra det på ett 560ti och inte på ett 570 eller 580 det känns som om där jan man utnyttja den fulla kylkapaciteten bättre än här... fast måste säga att det ser intressant ut

Permalänk
Medlem

Lite små häftigt kort faktiskt!
Lär ju dock ta bra med plats

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarsoyH:

Sicken bjässe! O.o Undras vad prislappen hamnar på då. Kan inte tänka mig att den kommer sälja så värst bra om jag ska vara ärlig. Fint med customiseringen av färgerna dock, lite udda idé sådär Men tror nog att dom flesta som köper ett grafikkort hellre vill ha ett flashigt klistermärke på det än att kladda massa färg på det själva

som alla andra grafikkort som sticker ut lite... inte under 10 000 kr

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Dem heter trotts allt Colorful så dem lever väl bara upp till sitt namn?
fast u:et saknas ju i colourful

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Dem heter trotts allt Colorful så dem lever väl bara upp till sitt namn?
fast u:et saknas ju i colourful

Brittisk engelska...

Colorful går lika bra, halva jorden förstå nämligen den "fulare" amerikanska engelskan.

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

ingen mening att köra domma i SLI (om du kör bf3) för du kan inte maxa med 2 av domma i BF3 för minnet kommer ta slut så

Kul att du vet vad du pratar om.. BF3 behöver 1500-1600 MB grafikminne

Såvido inte jag är helt blåst så är 1gb + 1gb = 2gb , men jag tror defenetivt att det du som har rökt holk innan du komenterar nått så dumt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Klassisk svensk självkritik, oavsett om det är befogat eller inte så måste det kritiseras.
Ska självklart jämföra på samma marknad, och det där kortet har en hel del högre utvecklingskostnad och hårdvarukostnad, samtidigt som grafikkort är en otroligt prispressad marknad, sedan vill de väl gärna ha någon enstaka dollar extra själva för att de har en unik produkt också. Kan nog inte bli billigare än ett GTX 570. Sedan så sa jag inte att jag har fasta siffror på det, det var mest bara en kommentar för att belysa idiotin i att lägga så mycket resurser på ett kort i den prisklassen, det blir snabbt ovärt. Jämför med ASUS special-serier som kostar multum, där lönar det sig iaf och det finns inget bättre att köpa för pengarna.

...och ska du då jämföra med samma marknad kan du fortfarande inte jämföra med priser i Sverige då det inte släpps här, läste du inte artikeln?

Och varför ska man i så fall betala mer för extrautrustning på en bil? Den har ju i alla fall samma prestanda, se detta som en kul annorlunda grej istället för att bekymmra dig om vad priset är på det

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Skrivet av anon173009:

Kul att du vet vad du pratar om.. BF3 behöver 1500-1600 MB grafikminne

Såvido inte jag är helt blåst så är 1gb + 1gb = 2gb , men jag tror defenetivt att det du som har rökt holk innan du komenterar nått så dumt.

Lol.. När man kör SLI/CF så används bara 1 gb om man kör tex 1gb+1gb. Då korten fördelar texturerna på minnet på korten. Så du kan ta din holk och köra upp.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Förutom ett löjligt fult kort med 2 sorters storlekar på fläktarna så tyckte jag detta kortet var ett av dom ballaste jag sett!
Synd bara tt det just är ett 560. Hade det varit ett 570-580 så kanske det hade varit mer intressant, men prislappen hade nog skenat iväg då skulle jag tro.

Men detta kort får 5/5 av mig för att det är riktigt eller rättar sagt skit coolt kort i mina ögon!!
Man kan bara älska extra kylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Förutom ett löjligt fult kort med 2 sorters storlekar på fläktarna så tyckte jag detta kortet var ett av dom ballaste jag sett!
Synd bara tt det just är ett 560. Hade det varit ett 570-580 så kanske det hade varit mer intressant, men prislappen hade nog skenat iväg då skulle jag tro.

Men detta kort får 5/5 av mig för att det är riktigt eller rättar sagt skit coolt kort i mina ögon!!
Man kan bara älska extra kylning.

Nu blir jag förvirrad, å ena sidan fult å andra sidan coolt? Wut?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Nu blir jag förvirrad, å ena sidan fult å andra sidan coolt? Wut?

Ja. Dom fläktarna ser ju bedrövliga ut. Men sen när man tittar på helheten och alla kylflänsar som sticker ut på baksidan så är kortet helt sjukt coolt.