Noobigaste ni gjort i wow

Permalänk
Medlem

lvlade min första char vid starten av wow. en undead warrior. fattade inte riktigt vad för vapen som var bäst och ha utan kolla på damage på vapnet. slutade med att runt lvl 15 så blev jag utskrattad av massa folk i silverpine forest byn för att jag var en dps warrior som var ute och slogs med stav.
kände mig rätt dum då. men om jag inte minns helt fel så hade den bättre dps än mitt tidigare vapen

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Inaktiv

Kommer inte ihåg vilken instans det var, men under tidiga dagar av vanilla lirade jag pala healer och då hade jag divine shield brevid divine intervention.. Såklart råkade man trycka på DI istället för att bubbla mig själv när jag vart utsatt för slag.. Aja lärde mig att placera actionbars..

Permalänk
Medlem

levlade utan att använda talents points....

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tog alla Epic ingredienser som man behövde för att göra bra vapen i MC, jag var Master Looter och trodde att min GM hade glömt bort det en vecka senare (Behöll det). Sålde allt på AH och fick kanske 600G för allt tillsammans. Helt plötsligt kom han på att jag hade sakerna och ville ha dom... fick köpa tillbaka dom av killen jag sålde det till för totalt 900G ungefär... gick minus 300G vilket var en förmögenhet

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

sprang runt med palagear med int på min första warrior

Permalänk
Medlem

Har en fail som jag vet min polare höll på med.

Han visste inte vad Questing var, så han sprang endast runt och dödade mobs tills han blev runt 30 och frågade hur jag vart 80 så snabbt.. Hahahahaa.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Körde igenom hela ICC med fiskespö som vapen..Och ingen annan sa till mig heller =P

Va präst och holy som specc..Tyckte jag låg lite lågt med mina heal men va fan det gick vägen ändå...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Hmm, noobiga grejer precis när man börjat spela har alla gjort. Något som hände mig för inte så länge sen dock va att jag hoppade in i en arena, sen skulle jag wispa ett aslångt meddelande så titta jag ner i tangentbordet och till min förtvivlan så glömde jag trycka enter innan jag börjat skriva så jag hade poppat en väldig massa cooldowns och förlorade till följd av detta

Permalänk
Medlem

När jag var ny i spelet så startade jag en night elf warrior och sprang runt och gjorde massa quests i Teldrassil, vilket för mig var jättestort. Fick en mindre chock när jag insåg att Teldrassil inte var det enda området i WoW. ^^

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

I vanilla var jag övertygad om att holy paladins var bästa spec för dps.......

Permalänk
Medlem

Dödade enbart mobs från lvl 56-58 dagen då Burning Crusade släpptes!

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk

Undrade under hela första året varför jag alltid dog så snabbt i pvp (gnome mage) tills en i guilden frågade om jag ville ha lite pvp-gear av honom. Vad för gear sa jag...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Blev betuttad i en brud som spelade i samma klan. Hon var snygg som fn faktiskt (webcam bevis) o hade många killar efter sig på servern. Svartsjukedrama osv bla bla....hehe.
Jag dissade henne efter att hon träffat en kille irl som hon kännt längre än mig. Han var tydligen inte tillräckligt snygg så "inget hände mellan dem". Sen efter ett tag började folk på servern skriva till mig o säga åt mig att förlåta henne och ta bort ignore....haha fyfan va man skrattar åt det där nu i efterhand.

Permalänk
Medlem

en liten grej bara... pally kom väl ändå i tbc i samband med blood elves?

Annars en klassiker... kanske inte direkt noob men när man lirar för många klasser blir det lätt roligt. Man försöker life tap:a sin mage och gärna sin hunter också (när man behövde mana på huntern).... men annars en sak som kan se RIKTIGT roligt ut.... när man glömmer bort att man inte spelar sin druid med instant flight form och hoppar av ett tak/klippa eller nåt... sen drar man en långben... woooohaaaaahoooooo *splash*

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Inaktiv

De första 3 åren....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robie76:

Blev betuttad i en brud som spelade i samma klan. Hon var snygg som fn faktiskt (webcam bevis) o hade många killar efter sig på servern. Svartsjukedrama osv bla bla....hehe.
Jag dissade henne efter att hon träffat en kille irl som hon kännt längre än mig. Han var tydligen inte tillräckligt snygg så "inget hände mellan dem". Sen efter ett tag började folk på servern skriva till mig o säga åt mig att förlåta henne och ta bort ignore....haha fyfan va man skrattar åt det där nu i efterhand.

Jo det kanske va lite väl extremt. Och får mig direkt att tänka på WOW- jocke. Ok vet många som träffat sin tjej/kille på wow men ser det på samma sätt som jag ser att ragga på krogen,att det är nått man aldrig lyckas skaffa långtidsförhållande på. men men vissa kan ha tur och lyckas även där.

Permalänk
Medlem

Dock min mate som gjorde detta men jag delar med mig ändå
När vi körde onyxia (80) och raidleadern skrev "all range on onyxia" fann jag plötsligt min rouge vän ståendes jämte mig med sina kastknivar. Tog ett tag innan han förstod vad han skulle göra..

Visa signatur

Fractal Design R3 | Gigabyte Z270P-D3 | i5 7600K @ 3,8 GHz | XFX XXX Edition 750W 80+ Silver | ASUS GeForce GTX 1060 6GB Strix Gaming | Corsair 16GB (2x8GB) 2400MHz VENGEANCE LPX | Be Quiet! Pure Rock | Samsung Spinpoint F3 1TB | Samsung 850-Series PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av in2it:

Annars en klassiker... kanske inte direkt noob men när man lirar för många klasser blir det lätt roligt. Man försöker life tap:a sin mage och gärna sin hunter också (när man behövde mana på huntern).... men annars en sak som kan se RIKTIGT roligt ut.... när man glömmer bort att man inte spelar sin druid med instant flight form och hoppar av ett tak/klippa eller nåt... sen drar man en långben... woooohaaaaahoooooo *splash*

Nae Pally va väll Ally-Exclusive och Shaman Horde-Exclusive? sen i TBC så fick vi draenei shaman och blood elf pally inte sant?

Noobigaste jag gjort.. Skickade mitt pet på en boss i en raid av misstag när ingen var beredd. Hehe skön guild dock bara 30-40 åriga svenskar med några 20-åringar så det var inte så farligt, Mest skratt:)

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk

Haha året var runt 2005 då jag började spela på en NF druid.. Men fattade aldrig hur fick tag i björn/cat form questet hittade inte dom... Så jag sprang och hade cloth och lether armor tills lvl 25... Kommer ihåg jag slogs med en stav 24/7 tills jag fick reda på att man kunde göra en ny gubbe på en annan realm-.-
Då körde jag hunter utan pet till lvl 30... Fattade aldrig varför folk skrattade när du undrade varför jag inte hade en cool tiger eller så... Skäms fortfarande åt det när kompisarna tar upp det...:p

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Levlade som holy paladin i pre TBC...

Permalänk
Medlem

Minns också en 25-manna pug i Naxxramas, med tidernas ilsknaste RL. Han gjorde inget annat än att skrika på vent, iofs var det väl en och annan som var lite ofokuserad och vi wipade några gånger på trash, men ändå. Han var så arg att man efter ett tag började skratta åt hur fruktansvärt sur han var. Efter ett par wipes på Patchwerk vrålade han att "om jag ser EN ENDA JÄVEL faila på frogger, så callar jag raiden!!!!!". En enda person failade. Gissa vem..

(han callade inte raiden.. undrar varför hehe)

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.H.Z:

Det noobigaste jag gjort var förmodligen att jag överhuvud taget testade på spelet.

HAHAHAHAHAHA samma här! 10 minuter på en sån där jävla gnoume (?). Tråkigaste jag har spelat i hela mitt liv.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Har gjort en del i efterhand riktigt pinsamma saker i de tidigare tonåren när man var helt ny på onlinespel. På min första karaktär som var en hunter så insåg jag inte att bågen skjöt fortfare än vad yxan slog så jag stirrade mig blind på hur mycket varje pil skadade respektive slag med yxan. Jag insåg då att yxan skadade mer än pilen och såg ingen anledning att använda den utan sprang fram med yxan i högsta hugg likt en warrior. Den taktiken gick inte så bra i högre level och jag frågade min kompis som var erfaren vad jag skulle göra för att kunna ta död på fienderna. Då frågade han vad jag hade för gear och jag svarade med ''har vadå?''.

Ett annat minne var när jag precis hade börjat tanka och skulle vara frontfigur i DM och ta smällar. Gjorde detta med en tvåhandsyxa och ännu värre var väl att ingen påpekade det under hela runnen.

Men det mest pinsamma var nog när jag vandrade runt i Ironforge och en karaktär som vad i skepnad av ett skelett (visste ej att det fanns elixir som fixade det) som berättade för mig att han visste vart jag bodde och skulle komma till mig och ta mitt liv. Jag har få gånger blivit så förskräckt och stängde direkt av spelet, kopplade ur datorn och internet och det skulle dröja innan jag besökte Azeroth igen.

Jag minns även när jag blev riktigt riktigt blåst av en spelare och det tog ett tag innan jag hajade det. Jag kikade på AH och hittade en epic yxa för 500G samtidigt som en person skrev frekvent i trade att han ville köpa just precis den här yxan för 900G. Jag blev helt till mig, köpte yxan direkt och trodde att jag skulle tjäna en massa pengar. Jag whisprade honom och sade att jag hade yxan och att vi skulle ses utanför AH. Han dök upp och skrev ''haha'' till mig sen loggade han ut. Jag fattade nada och väntade på att han skulle komma online. Efter ett tag insåg jag hur blåst jag hade blivit, det var han som hade lagt upp yxan på AH och ville endast få sålt den...

En bekant gjorde en ganska misslyckad grej som kanske inte är noobigt utan ren otur. När patchen kom som gjorde att mounten kostade 10 guld och förmågan att rida 90 istället för tvärtom så hade denne bekanta varit riktigt flitigt med sin farming och begav sig när han hade 90 guld (mycket på den tiden, vi pratar givetvis vanilla nu) och köpte sitt fräcka mount och bestämde sig för att farma resten dagen efter och köpa riding skill för bara 10 guld. Under natten kom patchen och han vaknade och fixade sina 10 guldmynt för att se riding skull nu kostade 90 guld.

Skrivet av Clowiser:

När jag var ny i spelet så startade jag en night elf warrior och sprang runt och gjorde massa quests i Teldrassil, vilket för mig var jättestort. Fick en mindre chock när jag insåg att Teldrassil inte var det enda området i WoW. ^^

Haha snacka om att man känner igen det där. Jag gjorde en dvärg men började bli klar i Dun Morough (som var enormt!) och frågade min polare vad jag skulle göra nu. Han tog med mig till Ironforge för första gången och vi tog tunnelbanan till Stormwind för att fortsätta questa i Elwyn Forest. Jag var helt i extas under hela resan och frågade ständigt min kompis om man verkligen fick göra så som vi gjorde. En underbar känsla när man tänker efter, då tänkte man inte på spelet som texturer och programrader under som ett gigantiskt äventyr man fick delta i. Önskar att jag fortfarande kunde få den känslan av spel.

Permalänk
Medlem

Jag körde Sindragosa för första gången, detta var när bossen var väldigt svår. Jag kunde inte taktikerna så bra så när jag fick en beacon på mig så ställde jag mig mitt i raidet så alla blev isblock, i början undrade jag varför mina kompisar gapflabbade åt mig men några sekunder senare insåg jag att jag hade wipat bossen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razacer:

Jag körde Sindragosa för första gången, detta var när bossen var väldigt svår. Jag kunde inte taktikerna så bra så när jag fick en beacon på mig så ställde jag mig mitt i raidet så alla blev isblock, i början undrade jag varför mina kompisar gapflabbade åt mig men några sekunder senare insåg jag att jag hade wipat bossen

Haha, minns också första gångerna på den! Underbar fight dock

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Legendarisk

Biberu casts [Net-o-Matic] at Troll.

*tråd rensad*

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

Jo det kanske va lite väl extremt. Och får mig direkt att tänka på WOW- jocke. Ok vet många som träffat sin tjej/kille på wow men ser det på samma sätt som jag ser att ragga på krogen,att det är nått man aldrig lyckas skaffa långtidsförhållande på. men men vissa kan ha tur och lyckas även där.

Jag har också träffat en tjej i WoW via min gamla guild faktiskt hehe. Jag åkte faktiskt hela vägen till Malmö för att hälsa på henne, men det blev tyvärr aldrig något utav ett men det var trevligt.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av in2it:

Det första du skrev där är det noobigaste du gjort

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte varför jag levlade hela vägen till 68 som Holy Priest. Först i Vanilla direkt vid launch, sedan i TBC.

Sen var det ju populärt att grinda rep för Thorium Brotherhood ett tag. Jag hakade på och kom en bra bit in på revered, innan jag fattade att det inte fanns särskilt mycket att hämta för en Herb/Alch-kille.

Permalänk
Medlem

Det "noobigaste" jag har gjort är att jag tyckte ordet "ninja" var coolt. Så gick jag och sa det åt alla, sen fick jag reda på att det inte var bra alls.