SweClockers bygger nya testsystem inför nästa generation grafikkort

Permalänk
Medlem

Ja ni snålar ju inte i alla fall!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Så sjukt smutt, man säger ju inte nej till den riggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av petherf:

Hmm, Antec Skelton snyggt men blir det inte mycket damm?

Tror det överlag blir mindre damm efterssom det inte fastnar inuti ett stackars chassi, nu flyger det nog iväg lika snabbt som det kom

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Tror det överlag blir mindre damm efterssom det inte fastnar inuti ett stackars chassi, nu flyger det nog iväg lika snabbt som det kom

Du tror inte att det fastnar på fläktblad och dylikt då ?

Permalänk
Avstängd

Man får inte glömma bort att ivy bridge släpps en bit efter!

Men känns bra att veta att sweclockers kommer prova de nya korten ordentligt så man på en gång vet vilket som kommer vara mest prisvärt och snabbast.

Permalänk
Medlem

Känns som att datorn på något sätt följer med hem under helgen

Sen Steelseries mus och tangentbord? Inte direkt 8 timmars effektiv arbetstid under en dag va? Men jag kan inte klandra er. Sååååå avis på ert jobb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av petherf:

Du tror inte att det fastnar på fläktblad och dylikt då ?

Absolut tror jag det, men tror ändå det tar längre tid i öppet chassi än stängt när dammet slungas runt och fastnar på vägen överallt. Beror självklart på chassit och fläktlösningen men tror det blir bra mycket mindre som fastnar i det öppna chassit, sen står många hemdatorer i en vrå eller närma en vägg vilket inte gör saken bättre, men om vi skall dra en slutsats baserad på egen erfarenhet så har jag erfarat detta i praktiken då en av mina gammla filservrar kördes 24/7 i 5 år helt öppet monterat på en platta och inte behövde jag damma ur den ofta utan det hände kanske en 3 gånger under dem åren.

Skulle dock vart kul att göra en mer highend test men min Main dator har 16st chassifläktar i 120mm, och H100 vattenkylning och den har otrolig luftrörelse och även med damfilter får den total rengöras 1 gång per månad med kompressor och tops :/

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Mr. Prudo:

"Monitor #2 14349:-"
Alltså EN skärm för ~14000kr? That's just insane

Inte speciellt då SweClockers är ett företag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Coolt att ni kör med Phanteks kylare, skulle gärna villa se temperaturer eller nån videorecension på en sådan, de verkar vara nya på marknaden eller? aldrig hört talas om dom förens nån månad tillbaka så. Var det verkligen nödvändigt att köpa tgb&mus dock? inte direkt som det gör skillnad för prestandan men iofs om ni spelar på dem kanske det kan va roligt.

Jag kör med en röd Phanteks till min 1090T på 4GHz De ligger snäppet bättre till än alla de andra dubbeltornkylarna, men kostar mest också. Dock ingen större skillnad, nån grad eller tre hit eller dit, men snygg är den, matchar mina röda LEDs i HAF-chassit X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Tror det överlag blir mindre damm efterssom det inte fastnar inuti ett stackars chassi, nu flyger det nog iväg lika snabbt som det kom

Skrivet av petherf:

Du tror inte att det fastnar på fläktblad och dylikt då ?

Brukar ju inte vara så dammigt i kontorslokaler

Permalänk
Medlem

Varför Antec 1200W framför Corsair AX 1200W?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av illya_:

Förklaring tack

bf3 testerna osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Varför Antec 1200W framför Corsair AX 1200W?

har för mig att Antec är bättre

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FallenHero:

Och det spelar roll hur en kylare ser ut?

japp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KorvMos:

Säger ju allt o
m amerikaner......

haha, jepp usa's invånare har lägst iq på jorden....det är sant...genomsnitt håller en normal amerikan 80IQ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

>.> Ge mig eran rigg . haha hoppas man kan vinna den

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

haha, jepp usa's invånare har lägst iq på jorden....det är sant...genomsnitt håller en normal amerikan 80IQ...

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte... Men däremot så är USA det enda landet i världen med högre genomsnittlig kroppsvikt än genomsnittlig IQ, säger alltid något.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Jag kör med en röd Phanteks till min 1090T på 4GHz De ligger snäppet bättre till än alla de andra dubbeltornkylarna, men kostar mest också. Dock ingen större skillnad, nån grad eller tre hit eller dit, men snygg är den, matchar mina röda LEDs i HAF-chassit X)

Piskar den NH-D14 ? de ser ju i princip likadanna ut i torn-aktigheten, vad är prisskillnaden på d14 och en sån där cooler phantek?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

[QUOTE="oi-bastard;11622027"]>.> Ge mig eran rigg . haha hoppas man kan vinna den :up:[/QUOTE

man sku kunna vinna gamla riggen, det kanske skulle vara något?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Ja ni snålar ju inte i alla fall!

Gratis är gott

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Nästan en Mac Pro för det priset

Da dum dish!

Cool cpukylare

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

haha, jepp usa's invånare har lägst iq på jorden....det är sant...genomsnitt håller en normal amerikan 80IQ...

Skickades från m.sweclockers.com

Average of 98

Sverige nämns också

Citat:

According to international IQ charts, the United States rates 18 behind other nations in average intellectual levels. At the top is Hong Kong at 107; South Korea, 106; Japan, 105; Taiwan and Singapore, 104; Austria, Germany, Italy and The Netherlands, 102; Sweden and Switzerland at 101; Belgium, China, New Zealand and the United Kingdom at 100; Hungary, Poland and Spain at 99.

iofs är sidan säkert några år gammal men men

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av MadeInChina:

bf3 testerna osv

Det var väl trevligt. Vill du komma fram till nåt så är det bara att skriva mera.
...

Men jag anar att det kommer nåt i stil med "omg noob, stfu osv."

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Folk har länge sagt att Noctuas kylare är fula i färgval.

Men Phanteks har nog tagit hem det priset

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Granter:

Man får inte glömma bort att ivy bridge släpps en bit efter!

Men känns bra att veta att sweclockers kommer prova de nya korten ordentligt så man på en gång vet vilket som kommer vara mest prisvärt och snabbast.

Faktiskt en ganska bra bit efter, 1/3 år efter och detta system bör nog jämföras mot Ivy Bridge-E som inte ens har ett releasedatum, så det kan vara 1år eller mer efter

Skrivet av Mr. Prudo:

"Monitor #2 14349:-"
Alltså EN skärm för ~14000kr? That's just insane

Skönt att veta att du inte tyckte Monitor #1 var något dyr med sina ynkliga 14035:-

Skrivet av chainzaw:

Time to grow up then

Skrivet av SideWinder86:

haha, jepp usa's invånare har lägst iq på jorden....det är sant...genomsnitt håller en normal amerikan 80IQ...

Skickades från m.sweclockers.com

Det lustiga är dock att det bästa och mest logiska styrsystemet till CNC kommer från USA, hur förklarar ni det?

Skrivet av Mordrana:

Piskar den NH-D14 ? de ser ju i princip likadanna ut i torn-aktigheten, vad är prisskillnaden på d14 och en sån där cooler phantek?

Det är ungefär samma pris på dem

Skrivet av Woods:

Average of 98

Sverige nämns också

iofs är sidan säkert några år gammal men men

Sverige ligger inte så mycket annorlunda idag, mella 98-100 idag

Skrivet av Nikkop:

Folk har länge sagt att Noctuas kylare är fula i färgval.

Men Phanteks har nog tagit hem det priset

Noctuas färgval är det inget fel på, väldigt jordnära färger, men vem bryr sig i färg, det ska kyla, inte gå på catwalken

Multicitat
Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Skrivet av Mr. Prudo:

"Monitor #2 14349:-"
Alltså EN skärm för ~14000kr? That's just insane

Är samma skärm som var med i senaste tävlingen, billigaste priset tror jag var runt 6000:- (på dustin vill jag minnas) fram tills tävlingen var avgjord. De priser som syns på prisjakt nu är troligtvis enbart kvarlevande release-priser som inte tagits bort.

exempel: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=352423 (i detta fallet behöver webhallen uppdatera sig lite).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Faktiskt en ganska bra bit efter, 1/3 år efter och detta system bör nog jämföras mot Ivy Bridge-E som inte ens har ett releasedatum, så det kan vara 1år eller mer efter

Skrivet av FallenHero:

Skönt att veta att du inte tyckte Monitor #1 var något dyr med sina ynkliga 14035:-

Skrivet av FallenHero:

Time to grow up then

Skrivet av FallenHero:

Det lustiga är dock att det bästa och mest logiska styrsystemet till CNC kommer från USA, hur förklarar ni det?

Skrivet av FallenHero:

Det är ungefär samma pris på dem

Skrivet av FallenHero:

Sverige ligger inte så mycket annorlunda idag, mella 98-100 idag

Skrivet av FallenHero:

Noctuas färgval är det inget fel på, väldigt jordnära färger, men vem bryr sig i färg, det ska kyla, inte gå på catwalken

Lär dig använda "citera flera"-knappen för tusan!

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Dessutom tillkommer Samsungs skärmpaket MD230X3 med tre monitorer i 1080p för tester av AMD Eyefinity och Nvidia Surround.

Yes, äntligen! Ser fram emot dessa tester med stor entusiasm då jag sitter med precis denna setup och har märkt att minnet på Nvidia korten i SLI inte riktigt räcker till så det får nog bli en uppgradering.

Permalänk
Skrivet av Tobbe Nukem:

Det var väl trevligt. Vill du komma fram till nåt så är det bara att skriva mera.
...

Men jag anar att det kommer nåt i stil med "omg noob, stfu osv."

Haha så omogen är jag inte!

Permalänk
Medlem

Jatack, jag kan hjälpa till att bencha med de där testsystemen, tack

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini