Fredagspanelen 25: Intel Sandy Bridge-E, grafikkortsnytt och veckans pryl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Ni borde tävla ut ett studiebesök för 2pers under 19år och låta de vara med i en fredagspanel ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Och vi som är över 19 år?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Och vi som är över 19 år?

Okej , går man högskola så blir det ju egentligen också studiebesök.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Trevlig panel som vanligt.

Sandybridge e känns inte så intressant då klockfrekvensen är den samma som existerande 2600k eller xeon. I mitt arbete behöver jag maximal klocka och ipc. Kör heller fler datorer för att få fler kärnor för att ha redundans.

Tegra 3 kan ju bli den ultimata plattformen för Htpc. Kapacitet för full hd och minimal värmeutveckling.

Permalänk
Medlem

Såg plattan på Phonehouse..

Visa signatur

Thomas.

Permalänk

Trevlig lördagsunderhållning!

Håller med en del föregående inlägg. Det vore trevligt att krydda fredagspanelen med en hemlig gäst då och då!

Toppenbra förslag att arbeta mer med läsarbreven!

... och angående att lägga pip för att censurera: -Gör inte det! Det hör inte hemma i ett civiliserat samhälle! Det är bara irriterande och störande och fördummar oss tittare (som att vi inte skulle klara av att höra det eller förstå vad ni säger ändå).

Visa signatur

Kaffe, bullar och choklad!

Permalänk
Medlem

orka inte läsa igenom alla kommentarer, men veckans pryl, WHERE I GETZ IT?!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tal666:

Såg plattan på Phonehouse..

Mja, tveksam till att Phonehouse har den ännu. Kan ju givetvis ha fel, men tror det var någon liknande modell du såg.

Skrivet av Asprarn:

orka inte lära igenom alla kommentarer, men veckans pryl, WHERE I GETZ IT?!

Spana mitt inlägg på förra sidan.

Gjord en tråd om Galaxy Tab 7.0 Plus här: http://www.sweclockers.com/forum/129-surfplattor/1061850-sams...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Konichiwa:

Okej , går man högskola så blir det ju egentligen också studiebesök.

Man kan gå på studiebesök även om man inte studerar.

Permalänk
Medlem

Bjuder på ett bildspel med tillhörande kommentar under varje bild:

Jonas: Åh nej, nu kommer Benny! Emil, är han rumsren än?
Emil: Självklart, ställ inte så dumma frågor.

Jonas: Men va f... Kolla vad Benny gjorde! Han sket på den nya testriggen!

Jonas: Emil, om du inte tar bort den där hunden inom 5 sekunder kommer jag mata dig med hans stoppning...
Emil: Jag lovar, det är sista gången jag är hundvakt åt Benny.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Trevlig panel, Men de här med cpu test i spel. Ska ni köra med ett så svagt grafikkort så är iallafall enligt mig låg upplösning som gäller. Varför ? Jo för att vet om sli och crossfire kommer skala bra med cpun. Vid 1 graffe kanske alla presterar på en rak linje. Men med 2-3 blir det annorlunda. Även om inte sandy e just krävs för de är de större skillnad när du går upp i gpu power mellan div cpus.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Trevligt som vanligt, störde mig dock på att ert bord såg vingligt ut då ni lutade mot det.

Permalänk

Bra panel som vanligt, 1h30min är inga problem heller. Sen borde alla som kör Skyrim leta på stället uppe i högra hörnet på kartan där man har en quest och ska döda pirater. Där till höger om ön nära stranden finns det ett ställe där man kan simma upp ungefär fyra meter i luften och sen drunkna. Alla borde pröva det minst en gång.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk

Läppsynk

Läppsynken verkar knasig! Ser ju ut som en amerikansk film dubbad till tyska.

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Trevligt som vanligt, störde mig dock på att ert bord såg vingligt ut då ni lutade mot det.

Hahahhaha, jag vettefan vad jag ska säga

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig "lyssning", men för oss som har liv är episoderna nu i längsta laget.

Man får väl hoppas att er separata läsarbrevspanel hjälper er att hålla er under 1h iaf, för som det är i dagsläget spolar jag åtminstånde 10-30 min per episod :/

Permalänk

H*lvete vad långt....... räcker de inte med 60min? eller typ 40..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av smacked:

Fantastisk fredagspanel! Det heter GCN - "Graphics Core Next (gen)" om jag inte minns fel.
Passar på att klippa in nuvarande ställning i omröstningen:
http://img855.imageshack.us/img855/5792/omrstningswec.jpg

Edit: Första avsnittet
http://youtu.be/q1hZdYbZ-QE

Är inte en sånn här tävling "årets bästa butik" ganska meningslös? Det lär ju ha mest att göra med hur många kunder man har. En butik som har 100% nöjda kunder kan ändå inte vinna mot Inet även om dom bara har 33% nöjda k under.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

H*lvete vad långt....... räcker de inte med 60min? eller typ 40..

Hoppa över dom delarna du inte är intresserad av, du bestämmer ju själv vad du vill se eller hur länge så det kan ju inte va ett problem??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Hahahhaha, jag vettefan vad jag ska säga

Vadå? Det drar ner kvalitetsintrycket.

Permalänk

Bara jag som inte kunde hålla mig för skratt när Jonas drog ett "YEEEEAAAH" i början?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk

Återigen mkt mkt bra.

Och det som gör det bra är ni, Emil och Jonas. Tycker att avvägningen mellan för seriöst och politiskt korrekt vs. oseriöst och subjektivt med personliga åsikter som "fakta" är helt perfekt!

Ni har kul när ni gör det och det märks på så sätt att det är kul att kolla på helt enkelt, och väldigt informativt på ett lagom enkelt sätt så även folk som inte är extremt insatta förstår(utan att bli för basic och "dumt" eller vad man ska säga).

Personligen har jag inga problem med att längden på avsnitten, det är ju bara att hoppa framåt om man vill det. Det bör nog inte bli allt för mkt längre än det är i nuläget dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Bjuder på ett bildspel med tillhörande kommentar under varje bild:

http://i43.tinypic.com/kawqe.png

Jonas: Åh nej, nu kommer Benny! Emil, är han rumsren än?
Emil: Självklart, ställ inte så dumma frågor.

http://i44.tinypic.com/14y1ooz.png

Jonas: Men va f... Kolla vad Benny gjorde! Han sket på den nya testriggen!

http://i40.tinypic.com/1sh2lg.png

Jonas: Emil, om du inte tar bort den där hunden inom 5 sekunder kommer jag mata dig med hans stoppning...
Emil: Jag lovar, det är sista gången jag är hundvakt åt Benny.

Skrivet av Segimer:

Hahaha xD

Skrivet av loaded1mbimage:

Är inte en sånn här tävling "årets bästa butik" ganska meningslös? Det lär ju ha mest att göra med hur många kunder man har. En butik som har 100% nöjda kunder kan ändå inte vinna mot Inet även om dom bara har 33% nöjda k under.

Mja... Säga vad man vill, Inet har väl typ ≥ 95% nöjda kunder :).
Men jo, klart det påverkar. Samtidigt påverkar ju också hur aktiva folk är, tex de som hade röstat Komplett kanske är slöare, eller inte inne (på Prisjakt tex), och då blir det ju lite svåra faktorer att jobba med. Men en fingervisning

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Trevlig och mysig fredagspanel som vanligt. Minns att jag var så tveksam till både videorecensioner (och fredagspanel) från början, när det kom, men jag har gjort en riktig kovändning och gillar det skarpt. Har väl alltid varit lite gammaldags och föredragit skrift/text, men det är mycket avkopplande att sitta och lyssna på fredagspanelen i bakgrunden. Håller man på att bli... modern?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Tack så mycket:)

Skrivet av emilakered:

Såpass! har inte fungerat som det ska innan, nämligen.

Som jag nämnde lite kort måste du köpa den från USA i dagsläget, genom till exempel Amazon. Behövs också en tjänst typ Borderlinx för att få den till Sverige, slutsumman blir 3500-3600 kronor med billigaste fraktalternativen rakt igenom.
http://www.amazon.com/Samsung-Galaxy-Plus-Universal-Remote/dp...

På sikt lär väl plattan lanseras i Sverige med, dock.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Fredags panelen ftw, fortsätt ladda upp en drös med videos mer för ni är grymma!!

Visa signatur

Phenom II B25 @ 2.7ghz , Corsair 2x2gb 667mhz , Seagate 160gb , 3870HD @ 850mhz Core Stock Mem , FSP 400W 85+ Bronze , Ace Ecco 420 Case , Asus M4A78-AM

Permalänk

Ännu en gång riktigt schysst fredagspanel.

Grymt bra idé att lägga QA:n i en separat video för att kunna ge lite mer djupgående svar och ta hand om större frågor.

Ser i fram emot nästa fredagspanel.

Permalänk
Medlem

Döp den nya panelen till Läspanelen

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk

älskar idén med läsarbrev. ska skicka in lite själv

Permalänk
Medlem

"super duper yo gamer yo"
"super duper mega yo"

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401