Forskare tar fram kontaktlinser med integrerad display

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Aww, stackars kaniner

Stackare som får se en pixel i en lins. Jag vet massa människor som använder linser och jag skulle gärna ha ett par som skärm. Och sen tycker jag att det är värt att utsätta en stackars kanin för ögonlinser om det kan leda någon vart. Skulle man köra in en nål i ögat på dem kanske jag skulle tyhcka synd om dom, men ett par linser skadar nog inte

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte får problem med döda pixlar! Irriterande som fan att ha en grön fläck framför ögat! ;D

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Blir rädd samtidigt som imponerad.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Hoppas de inte får problem med döda pixlar! Irriterande som fan att ha en grön fläck framför ögat! ;D

Hahaha word

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

STENTUFFT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Nja faktiskt inte. Om du inte visste så filtrerar hjärnan bort de efter ett tag så du kommer inte att märka av
de. Samma sak med smutsiga slagögon, hår framför ögonen m.m.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av hunden:

Självklart, vad många inte vet är att Terminator 2 är en dokumentär.

Underbart, tack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Satan vad grymt men dom lär ju inte vara billiga?

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Självklart, vad många inte vet är att Terminator 2 är en dokumentär.

Jag visste väll det! såg den på 2an förut "Vetenskapens värld" så visade dem filmen! det förklarar det hela.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2012--BANG:

Sweclockers ni som whinade på svt som bara gav den dåliga sidan av spelandet. Ska ni inte skriva något om att det är synd om kaninerna. Herregud särriöst.

You mad?

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av _NsMs_:

Stackare som får se en pixel i en lins. Jag vet massa människor som använder linser och jag skulle gärna ha ett par som skärm. Och sen tycker jag att det är värt att utsätta en stackars kanin för ögonlinser om det kan leda någon vart. Skulle man köra in en nål i ögat på dem kanske jag skulle tyhcka synd om dom, men ett par linser skadar nog inte

Nej självklart måste man göra så för att tekniken ska gå framåt, och visst är det värt det.
Dock tycker jag de borde betala mänskliga försökskaniner istället
Får man bättre resultat ( Om de inte skadar sig ) och man slipper förvirra de stackars kaninerna, tror du seriöst att de tänker "Äh, det är ändå bara en vanlig lins, såna har jag dagligen...."

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

fränt:D

OT: förövrigt så är terminator 2 en av mina favoritfilmer. Sjukt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Fast då skulle dem ju kunna testa på människor istället? Om det inte är hemskt för kaninerna, varför inte testa på människor? Allt är lika mycket värt. Oavsett om det är djur eller människa.(Som är ett slags "djur".)

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: AMD Ryzen 7 7800 3XD Kyld av: Cooler Master ML240L Core GPU: MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC Chassi: Corsair 4000D Airflow MOBO: Asus TUF Gaming A620-Pro WIFI Nätagg: Gigabyte Ultra Durable 850W V2 PCIe5 SSD: WD Black SN850X 1TB Gen4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Fast då skulle dem ju kunna testa på människor istället? Om det inte är hemskt för kaninerna, varför inte testa på människor? Allt är lika mycket värt. Oavsett om det är djur eller människa.(Som är ett slags "djur".)

Djuret kan inte stämma dom.

Förresten, jag har kommit på en rätt cool sak hade tänkt testa det på ett djur men eftersom du verkar så intresserad kan du väl komma över på en kaffe så kan vi genomföra min nya grej vad jag kallar "human centipede"

OnT:
Hur ska man kunna fokusera på nått som ligger direkt på ögat när jag har svårt och läsa ifrån ett papper som är upptryckt i ansiktet?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Synd bara att kontaktlinser inte är det bästa för ögonen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Du skulle alltså inte tveka om jag sa "Jag skjuter dig eller kaninen. Jag får välja. Men det får du också. Nå?". Enligt din logik hade du inte gett mig något svar [och därför hade jag skjutit dig. För jag gillar kaniner, inte människor.]

[XXX] = Skämt. Resten är seriöst dock.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

oooo Shit vaa Coolt!!!!! Ett måste när den teknologin blir färdig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2012--BANG:

Sweclockers ni som whinade på svt som bara gav den dåliga sidan av spelandet. Ska ni inte skriva något om att det är synd om kaninerna. Herregud särriöst.

Vad menar du?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Heheh YEEESS!
Ett steg närmare, snart kan jag äntligen frapsa min drömmar!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nej självklart måste man göra så för att tekniken ska gå framåt, och visst är det värt det.
Dock tycker jag de borde betala mänskliga försökskaniner istället
Får man bättre resultat ( Om de inte skadar sig ) och man slipper förvirra de stackars kaninerna, tror du seriöst att de tänker "Äh, det är ändå bara en vanlig lins, såna har jag dagligen...."

Jag tror inte att kaniner tänker på det sättet över huvud taget

Skrivet av FobbanN:

Enligt mig är inte djur lika mycket värda som människor. Jag känner inte att jag har dödat någon om jag smäller en fluga. Man testar inte på människor för att det kanske skulle kunna vara farligt och de riskerar hellre en kanin än en människa. Det är stor skillnad på människor och djur. Ungefär som att det är skillnad på växter och djur. Växter lever väl också? Än så länge finns inga växträttsorganisationer men det kommer väl med tiden... Fabler där djur tänker och känner som människor är bara sagor.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2012--BANG:

Va? Vad har kaniner med spel att göra? Jag tycker att det är fel att ge fel sida av spel men jag tycker inte att det är fel att låta kaniner bära linser.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Väntar nog tills de finns i minst 4K-upplösningar, kan ni fatta hur äckligt det skulle vara att köra en låg skitupplösning så man ser allt helt grynigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Djuret kan inte stämma dom.

Förresten, jag har kommit på en rätt cool sak hade tänkt testa det på ett djur men eftersom du verkar så intresserad kan du väl komma över på en kaffe så kan vi genomföra min nya grej vad jag kallar "human centipede"

OnT:
Hur ska man kunna fokusera på nått som ligger direkt på ögat när jag har svårt och läsa ifrån ett papper som är upptryckt i ansiktet?

Innan den typen av linser är kommerciellt tillgängliga, lär vi ha en löjligt hög pixeltäthet där suddig text inte är ett problem.

Typ 6000*6000px upplösning på linsen.

Permalänk
Medlem

Kan inte alla djurrättsaktivister gå till nåt ställe där de verkligen plågar djur?

On topic: Jag vet inte om jag gillar detta, men det är positivt att tekniken går framåt iaf.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

ganska coolt, men spelar knappt nån roll med tanke på att jorden går under nästa år : /

Visa signatur

Laptop: Asus K53SJ | Intel i7 | GT 520 | 4 GB RAM | 500 GB HDD.

Permalänk

Gött! Snart behöver man aldrig se en ful människa igen! Bara att blurra dem live!

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem

Äntligen..

Visa signatur

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Allt är lika mycket värt. Oavsett om det är djur eller människa.(Som är ett slags "djur".)

Alternativ 1: du trollar bara och försöker hetsa oss

Alternativ 2: du har allvarliga psykiska problem

Permalänk
Medlem

Detta är sjukt coolt!

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2012--BANG:

Fattar du inte vilken tur dom har som får vara dom första som får testa det i hela världen

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X