[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av orka_krull:

Grejen är väl att iskall har [SweC] framför sitt namn på servern, vilket tyder på att dessa inte blir bannade från servern eftersom de troligtvis är moderatorernas "kompisar". Blir så arg på att vissa behandlas bättre än andra.

Det spelar ingen som helst roll om en spelare har den taggen. Ingen blir särbehandlad p g a att man är någons kompis. Som de andra har sagt så är SweC-taggen fri för vem som helst att använda, vi önskar bara att ni sköter er när ni bär den taggen!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av orka_krull:

Grejen är väl att iskall har [SweC] framför sitt namn på servern, vilket tyder på att dessa inte blir bannade från servern eftersom de troligtvis är moderatorernas "kompisar". Blir så arg på att vissa behandlas bättre än andra.

Det finns fyra platoons på battlelog, alla döpta SweClockers. De är inte associerade med sidan eller BF3 administrationen. De som nickar SweC behöver inte vara medlemmar, det finns inte ens något sätt att se till att någon inte kan använda en tagg.

SweC taggade är inte automatiskt admins eller våra "kompisar", det där är rätt nedvärderande och förolämpande att anta en generalisering. Ja, det är vanligt att serverägare och klanfränder missbrukar sina förmågor för egen vinning men visa mig klart underbyggda exempel med fakta så ska vi ta itu med det, det lovar jag. Sådana dumheter ska inte förekomma här.

De får INGEN särbehandling, tvärtom förväntar jag mig lite mer moget beteende och att de följer forumsreglerna så länge de bär taggen men detta kan inte vi kontrollera annat än på vår server.

Jag är inte ens säker på om taggar syns i Procon verktyget när vi varnar, kickar eller bannar. Har inte och kommer aldrig att bry mig om det, bryter du mot reglerna så bryter du mot reglerna. Kom dock ihåg att det inte är lätt att se hela situationen och att ingen har hela bilden, vissa fel begås alltid och oavsiktligt. Det är beklagligt men också mänskligt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Hilton:

Oj, du kan inte ha mer fel. Alla kan använda [SweC]-taggen, det är en inställning som alla kan göra i sin profil. Finns till och med en tråd om hur många det är som använder [SweC]-taggen här i forumet och jag kan nästan lova dig att alla dessa är en "kompis" till någon av oss admins.

Jo tackar jag vet. Kan ni räkna upp hur många "kompisar" ni har bannat från servern?, kan tänka mig att alla era polare inte är änglar precis.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Skrivet av orka_krull:

Jo tackar jag vet. Kan ni räkna upp hur många "kompisar" ni har bannat från servern?, kan tänka mig att alla era polare inte är änglar precis.

EDIT: jag blev bannad för att jag kaxxade mot widL. Det tråkiga är att om jag hade kaxxat mot nån som inte var moderator tror jag att jag inte hade blivit bannad, men vad vet jag.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av orka_krull:

Jo tackar jag vet. Kan ni räkna upp hur många "kompisar" ni har bannat från servern?, kan tänka mig att alla era polare inte är änglar precis.

Är du säker på det? Låter inte riktigt så...

Jag har faktiskt inga IRL-vänner som lirar BF3, så jag kan utan problem säga 0! Även om de skulle spela BF3 på vår server, så skulle de ändå få hålla sig till reglerna på samma sätt som alla andra. Jag skulle ha högre krav på dem, så att jag inte skäms här i forumet för deras beteende.

Så sluta gärna tro att du vet något om oss, som du bevisligen inte har en suck om!

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av orka_krull:

EDIT: jag blev bannad för att jag kaxxade mot widL. Det tråkiga är att om jag hade kaxxat mot nån som inte var moderator tror jag att jag inte hade blivit bannad, men vad vet jag.

Jag tror jag vet vem du är. Det du skrev var oerhört otrevligt, och du slutade inte efter tillsägelse. Jag hade med glädje bannat dig vem det än var du gav dig på.

Jag förstår inte varför du var så otrevlig och skrev att jag var en kass spelare eller vad det nu var, du får fortfarande gärna förklara - jag tar gärna emot tips om hur jag blir en bättre spelare!

Permalänk

Denna konversationen kommer inte att leda någonvart då allas egon är för stora (inkl mitt egna). Det jag vill att ni ska veta är att tänka till lite extra när ni bannar folk.

Edit: widL, jag vill inte bli bannad från forumet också ;p

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orka_krull:

Denna konversationen kommer inte att leda någonvart då allas egon är för stora (inkl mitt egna). Det jag vill att ni ska veta är att tänka till lite extra när ni bannar folk.

Edit: widL, jag vill inte bli bannad från forumet också ;p

Det jag vill är att folk ska tänka till lite innan de agerar, det var jag som uppmärksammade ditt beteende till widL, annars hade han inte märkt det.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av orka_krull:

Denna konversationen kommer inte att leda någonvart då allas egon är för stora (inkl mitt egna). Det jag vill att ni ska veta är att tänka till lite extra när ni bannar folk.

Edit: widL, jag vill inte bli bannad från forumet också ;p

Det som du skrev i chatten är definitivt inte ok och något som vi skulle reagerat på oberoende om den du "kaxxade" dig mot var admin/moderator eller inte. I det här fallet finns det inget extra att tänka på, något mer solklart regelbrott finns knappt.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av orka_krull:

Denna konversationen kommer inte att leda någonvart då allas egon är för stora (inkl mitt egna). Det jag vill att ni ska veta är att tänka till lite extra när ni bannar folk.

Edit: widL, jag vill inte bli bannad från forumet också ;p

Jag känner mig inte speciellt egoistisk, och har heller ingen prestige i din avstängning från servern. Vi bannar aldrig någon på tveksamma grunder, och vi ser alltid till att ha loggar på regelbrottet i fråga.

Om du vill diskutera ärendet vidare så får du jättegärna PM:a mig! Du behöver absolut inte vara rädd för att bli avstängd från forumet, så länge du håller god ton i diskussionen, vilket du har gjort så här långt.

Permalänk

Jag vet att jag var värd att banna, det gjorde ni rätt i, men hela konversationen går tillbaka till nån kille som snackade om iskall och det kändes där att ni var partiska i det scenariot.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av orka_krull:

Jag vet att jag var värd att banna, det gjorde ni rätt i, men hela konversationen går tillbaka till nån kille som snackade om iskall och det kändes där att ni var partiska i det scenariot.

På vad exakt, fakta och inte hörsägen eller åsikter, grundar du denna slutsats?

Jag är bara nyfiken, ta det lugnt, det är ingen som tänker stänga av dig för att du har åsikter om BF3 servern så länge dessa framförs ordentligt och inga forumsregler bryts i inläggen i sig. Lägg märke till att trots dina anklagelser om jävighet hos BF3 administrationen så är det ingen av moderatorerna som tagit bort dina inlägg?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hur är det med köfunktion?
Jag såg att Webhallens servrar verkar ha det nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Segimer:

Hur är det med köfunktion?
Jag såg att Webhallens servrar verkar ha det nu.

Jag har inte hört något om det sen den totalt misslyckade "lanseringen" av köfunktionen. Jag kan tänka mig att DICE låter Rocket Blast testa köfunktionen på Webhallen-servrarna i och med att de är extremt populära.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vad har ni gjort med servern?

Helt upp och ner idag (är väll trött och irriterad, men så här illa ska det väll inte vara). Skickas fram och tillbaks i lagen ingen ide att göra nått blir bara total förvirring.

Är tar och lugnar ner mig på en metrobana och hoppas det inte är lika illa i morgon.

Host....

Ja så kan det gå när inte haspen är på.

Märkte att squad systemet inte var som i betan och att join var en extremt liten text bredvid.

Sen att jag bytte team hela tiden, var för jag misstolkade det. Har inte behövt bry mig förut.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

Host....

Ja så kan det gå när inte haspen är på.

Märkte att squad systemet inte var som i betan och att join var en extremt liten text bredvid.

Sen att jag bytte team hela tiden, var för jag misstolkade det. Har inte behövt bry mig förut.

Tack för att du postade en korrigering.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Tack för att du postade en korrigering.

Ja speciellt när svaren uteblev:)

Blev rätt lack på att jag bytte team, i stället för att komma med i en squad. Men men, borde inte dice göra om hela squad delen snart? vill se team med sex i.

Ja misstolka det sista rätt nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

Ja speciellt när svaren uteblev:)

Blev rätt lack på att jag bytte team, i stället för att komma med i en squad. Men men, borde inte dice göra om hela squad delen snart? vill se team med sex i.

Ja misstolka det sista rätt nu.

Hade allt sett din post men den var rätt luddig och inte så specifik på vad problemet var, haft lite annat att göra så svarade inte direkt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Hade allt sett din post men den var rätt luddig och inte så specifik på vad problemet var, haft lite annat att göra så svarade inte direkt.

mmmm, brukar bli rätt luddigt.

Nu går det inte köra på eran server alls, många omogna som stod och campa våran bas nyss. Suck. Jaja, hoppas detta blir bättre med tiden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Threeblack tkade(22:18), sköt mot fordonet vi satt i med en tank, höll på i 10+ sekunder tills jag dog/fordonet sprängdes.

Frågade vafan han håller på med, "Hahahaha" fick man som svar.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av edasvangen:

Threeblack tkade(22:18), sköt mot fordonet vi satt i med en tank, höll på i 10+ sekunder tills jag dog/fordonet sprängdes.

Frågade vafan han håller på med, "Hahahaha" fick man som svar.

Kollar honom nu. Ser TK'n, ser ditt svar, antecknat namnet men övervakar också direkt för att se om han gör något mer dumt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag var snell å go som en gris idag
Gillar eran paragraf 8. "ej baserape en som precis spawnat"
Ni kanske borde ändra så det blir en konkret defination på det hela.
BS kommer alltid att finnas å bara leva med det.
Ser fördel med BS, rundan avslutas snabbare ifall ni anser team obalanserat och/eller ni har inga strategiska övertag å är helt flankad.

Visst, finns roligare saker å spawna för å sen dö x sekunder senare, men säkert roligare än å trycka på vänster musknapp för å placera mortar.

Men nu det viktigaste... SERIÖST DICE!!! KAN NI NÅN GÅNG FIXA LATENS PROBLEMET!!!!
Uppdaterat kod, du skall inte längre kunna dö bakom vägg .... 1 april jag kan lur.,.,. inte första april? OJOJ

Visst denna uppdatering har gjort det knappt märkbart bättre, men har fått med sig andra nackdelar.
CQ metro, närhet flagga B, 3st 12g slugs i bröst på 2 fiender, killcam berättar att den förste av dem som fått 2 direkt träffar i bröst har 100% hp. Min client registrerar träff, men inte server bläääääääääää

Blir nog å ta paus, man ska inte köra med "keep left m-btn down and count your score"
Samt fuskligt misstänkt mot en del spelare, givetvis kan de vara latens som skapar denna känsla (vilket det troligast är).
Men att nån dödar en instant efter man sett fiende av en bråkdels sekund känns inte korrekt.
Springer, varvid jag upptäcker nåt genom en springa vid staket, backar 4-5steg å precis man ska se *bang*

Skulle vilja säga "synes när det är stabilt å utan fuskare" men de är å dra lögn för sig själv. De kommer aldrig å ske.
Tjoflöjt i lingonskogen å ta med er dasspapper när ni ska ut i skogen.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bloopy:

Jag var snell å go som en gris idag
Gillar eran paragraf 8. "ej baserape en som precis spawnat"
Ni kanske borde ändra så det blir en konkret defination på det hela.
BS kommer alltid att finnas å bara leva med det.
Ser fördel med BS, rundan avslutas snabbare ifall ni anser team obalanserat och/eller ni har inga strategiska övertag å är helt flankad.

Visst, finns roligare saker å spawna för å sen dö x sekunder senare, men säkert roligare än å trycka på vänster musknapp för å placera mortar.
...

Ta och läs den igen.

Citat:

Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin huvudbas - är inte tillåtet.

Baserape ÄR tillåtet. Det som inte är tillåtet är spawnrape vilket är två skiljda saker.

Regeln i sig handlar alltså om att skydda så att ena laget i alla fall ska få spawna upp innan de dör. Om de inte ens kan spawna utan blir skjutna i samma sekund så dödar man servern eftersom de kommer att lämna.

Nu är inte risken för spawnrape speciellt stor på någon karta tack vare de ganska stora randomspawns i main man ändå har....men om det sitter fem mortarnissar och skjuter rakt in i main på Seine och fi inte kan röra sig då blir folk kickade. Hellre det än att servern dör.

För övrigt uppskattar jag att du bett @admin komma in under kvällen, det gjordes också.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Ta och läs den igen.

Baserape ÄR tillåtet. Det som inte är tillåtet är spawnrape vilket är två skiljda saker.

Regeln i sig handlar alltså om att skydda så att ena laget i alla fall ska få spawna upp innan de dör. Om de inte ens kan spawna utan blir skjutna i samma sekund så dödar man servern eftersom de kommer att lämna.

Nu är inte risken för spawnrape speciellt stor på någon karta tack vare de ganska stora randomspawns i main man ändå har....men om det sitter fem mortarnissar och skjuter rakt in i main på Seine och fi inte kan röra sig då blir folk kickade. Hellre det än att servern dör.

För övrigt uppskattar jag att du bett @admin komma in under kvällen, det gjordes också.

Okej. Nu vet jag varför inget gjordes i går då. Kul, tog upp mortars som sista desperat åtgärd för att ens få poäng. Får väll låta bli eran server tills det börjar finnas vettigt folk på servern.

jag har väll inga bra bf skills men att sitta fast i den egna basen, utan att kunna göra nått är extremt tråkigt.

BF 2 är ju mer balanserad än BF3 just nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

the server isnt there anymore alldeles nyligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Intressant. Jag är inte för pajkastning men en spelare vid namn Iskall var den som gick i bräschen för den bannen. Jag hade dessförinnan TKat honom (av misstag givetvis), varpå jag ber om ursäkt. Vilket tydligen är långtifrån tillräckligt. Senare TKar han mig, och då är det tydligen mitt fel att jag gick där jag gick.

Hur fungerar det där med en sådan ban, sker det per automatik? Iskall klarade sig från ban, mig veterligen.. eller var det bara så att en admin råkade dyka upp i, en för oss, taskig tajming? Vill passa på att ge lite feedback: jag tycker att FF med 64 spelare inte tillför mer än vad det kostar.. Har tyvärr inte haft en helt trevlig upplevelse på er server, dels med just FF på och dels med nämnd situation ovan.. Men det kanske bara är så att servern inte passar mig helt enkelt.

Hm va nickar du? Om detta va på caspian border så vet ja anledningen till att du blev bannad. Om inte, så va de nog inte jag "iskall" utan "iskaall" för jag har endast varit med om 1 ban med mitt namn i röran.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

Okej. Nu vet jag varför inget gjordes i går då. Kul, tog upp mortars som sista desperat åtgärd för att ens få poäng. Får väll låta bli eran server tills det börjar finnas vettigt folk på servern.

jag har väll inga bra bf skills men att sitta fast i den egna basen, utan att kunna göra nått är extremt tråkigt.

BF 2 är ju mer balanserad än BF3 just nu.

Hur skiljer sig SweClockers från andra BF3 servers, kartorna är ju ändå samma? Och vadå att inget gjordes igår? Är du säker på att vi såg vad som hände?

Vad skulle du vilja att man gör åt situationen? Kom med ett kreativt förslag för gudarna ska veta att jag hatar baserape, detta är ett spel och alla inblandade ska få en chans att slå tillbaka i min mening men när speltillverkarna själva skapar kartan med omständigheter som tillåter det, hur i hela helgoland skall server admins kunna gå in och skydda mot baserape? Det går inte om vi inte står och tittar på vad som händer varenda minut 24/7. Att vi tillåter baserape beror mer på att det är omöjligt att med uppfölja en sådan regel utan hårdkodat stöd.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Hur skiljer sig SweClockers från andra BF3 servers, kartorna är ju ändå samma? Och vadå att inget gjordes igår? Är du säker på att vi såg vad som hände?

Vad skulle du vilja att man gör åt situationen? Kom med ett kreativt förslag för gudarna ska veta att jag hatar baserape, detta är ett spel och alla inblandade ska få en chans att slå tillbaka i min mening men när speltillverkarna själva skapar kartan med omständigheter som tillåter det, hur i hela helgoland skall server admins kunna gå in och skydda mot baserape? Det går inte om vi inte står och tittar på vad som händer varenda minut 24/7. Att vi tillåter baserape beror mer på att det är omöjligt att med uppfölja en sådan regel utan hårdkodat stöd.

Håller helt med. Var ingen kritik mot dig eller andra admins. Är så sjukt irriterande att behöva stå i ett hörn och det berodde på spelarna var så mycket bättre eller att kartan var inte till vår fördel, var runt 20 (tror jag) på motorvägsbanan.

Sen varför tar banan så snabbt slut? Jag har inte sett hur mycket tickes ni kör med nu, men nu går varje match under 15 minuter.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag gladeligen betala en slant i månaden för en garanterad slot på en bra server där folk ägnar sig åt teamwork. Har inte heller några IRLpolare som spelar Bf3 tyvärr...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem

Kul! Nu är vi på 120 plats i världen och 10 plats i Sverige i popularitet, bra jobbat! (enligt gametracker)

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.