Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Ja, jag tycker också att det låter konstigt. Folk får köra allting i stock.

min data e ej super o kommer nog ej ha sli med mej för klarar de spel jag spelar på mitt ena 9800gtx. men ändå tror jag ej jag kommer under de kravet

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lorgix:

Det är ingen räddning. Det står fortfarande att man inte får ha med sig ngn "refrigerator".

Det beror helt på hur nitiska det är för hela meningen med den paragrafen är uppenbarligen att de inte vill att folk ska ha med sig saker som drar mycket ström. 2 W är inte mycket ström hur man än vrider och vänder på det. Men det beror helt på hur de råkar tolka regeln för den är inte helt uppenbar i det här fallet. Finns det däremot en regel som förbjuder onödiga USB-prylar har TS inte en chans.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

så om jag altså vill ha med min eyefinity så måste jag hyra 3 platser? och enbart för att skärmarna drar för mycket ström? låter löjligt i mina öron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det beror helt på hur nitiska det är för hela meningen med den paragrafen är uppenbarligen att de inte vill att folk ska ha med sig saker som drar mycket ström. 2 W är inte mycket ström hur man än vrider och vänder på det. Men det beror helt på hur de råkar tolka regeln för den är inte helt uppenbar i det här fallet. Finns det däremot en regel som förbjuder onödiga USB-prylar har TS inte en chans.

Det står inte att ett föremål måste kräva mycket ström OCH vara ett kylskåp för att vara förbjudet.

Skrivet av aLEx-16:

så om jag altså vill ha med min eyefinity så måste jag hyra 3 platser? och enbart för att skärmarna drar för mycket ström? låter löjligt i mina öron.

Det tar ju faktiskt lite plats också. Borden är 83*60cm.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lorgix:

Det står inte att ett föremål måste kräva mycket ström OCH vara ett kylskåp för att vara förbjudet.

Det tar ju faktiskt lite plats också. Borden är 83*60cm.

Nej det står att saker som drar mycket ström är förbjudna.
Som sagt, allt handlar om hur nitiskt de tolkar regeln. Den är uppenbarligen skriven för att man inte ska ta med saker som drar mycket ström. Listan som till exempel innehåller strålkastare (!) är ju bara exempel på saker som drar för mycket ström för att vara godkända. Det står ingenting om fläktar men jag kan lova dig att de blir ledsena om du tar med en 2 kW byggfläkt men antagligen inte skulle bry sig alls om du tog med en liten bordsfläkt för USB.

Men som sagt, det beror på hur man tolkar texten bokstavligen eller som den faktiskt menar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Bara så att du vet så kommer det inte att gå mycket snabbare att kyla en läsk för att du isolerar den bättre. Det som styr tiden det tar att kyla är effekten på själva kylaggregatet. Isoleringen kan dock göra att läsken inte blir varm så fort om du stänger av kylaren. Dock tror jag det är rätt liten nytta. När den är kall vill man ju dricka upp den och ställa in nästa.

Han menade om kylan skulle sippra ut.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

jag vill inte vara nitisk på något sett, men de gångerna jag har vart på dh ställer jag alltid ett flak dricka utan botten, alltså bara 24 burkar med en papp "ram" direkt på betong golvet. upptäckte detta min första gång på dh när en dricka jag tappat kändes iskall mot vad omgivningen är, drickerna blir helt enkelt svala, och du behöver inte bryta en enda regel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej det står att saker som drar mycket ström är förbjudna.
Som sagt, allt handlar om hur nitiskt de tolkar regeln. Den är uppenbarligen skriven för att man inte ska ta med saker som drar mycket ström. Listan som till exempel innehåller strålkastare (!) är ju bara exempel på saker som drar för mycket ström för att vara godkända. Det står ingenting om fläktar men jag kan lova dig att de blir ledsena om du tar med en 2 kW byggfläkt men antagligen inte skulle bry sig alls om du tog med en liten bordsfläkt för USB.

Men som sagt, det beror på hur man tolkar texten bokstavligen eller som den faktiskt menar.

Det är inte säkert att dom ser till att reglerna följs till punkt och pricka. Men det råder ju ingen tvekan om att det står att kylskåp inte är välkomna.

En 2kW byggfläkt drar mkt ström, så den är inte heller välkommen.