Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

I somras. Invigningen med SMK. Underbart.

nu blev jag avis fan

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av menlivet:

är de armbrytning som gäller vid träffen eller ??

Nej, armhävningar, det är såååå kul. älskar när random företag går upp på scenen och säger "aa.. ööh.. random här! vi tänke ha en tävling och ööh.. aa.. lite saker kanske" så slutar det med armhävningar, ingen håller räkningen, ingen gör lika, allt är fel, ingen bryr sig och sen vinner någon.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Nej, armhävningar, det är såååå kul. älskar när random företag går upp på scenen och säger "aa.. ööh.. random här! vi tänke ha en tävling och ööh.. aa.. lite saker kanske" så slutar det med armhävningar, ingen håller räkningen, ingen gör lika, allt är fel, ingen bryr sig och sen vinner någon.

då kör vi på de !! haha

Permalänk
Skrivet av menlivet:

då kör vi på de !! haha

ett fåtal gör armhävningar, två gör sit-ups och en moonwalkar

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av kik:

Finns det någon sida som visar nätverksstatistik mellan switcharna?
Har för mig jag sett en sådan vid tidigare event.

Enda jag vet om är denna sida som visar total trafik. http://dashboard.dreamhack.se/

Permalänk
Skrivet av overheizer:

Det roliga är att hälften deckar ihop efter 15 stycken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Det roliga är att hälften deckar ihop efter 15 stycken

Hur många gör du då?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Vart hittar man nudelwoken som jag ser att folk mumsar på?

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Skrivet av lakej:

Hur många gör du då?

16

Permalänk

Någon som vet vad det beror på när man bara får ut 8 mb/s på speedtest?
Polare får ut iaf 50 :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag gör bara 14. Ingen ide att tävla då.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av lakej:

Gjorde 17 en gång, men jag har ju några jävla armar!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av lakej:

mhm, du är nog helt enkelt för dålig... :/

Skrivet av Jesper943:

Men vafan?! Vilka jäävla armjävlar du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

förr blev de tung vid 50 nu kanske 30:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt att vara installerad nu (höhö). Allt är uppackat och vi har till och med hunnit handla på Willys. Nu väntar bara en skönt kväll med spel och IRC

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Är det inte bara p12or som springer runt och skriker? har fått den uppfattningen i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Är det inte bara p12or som springer runt och skriker? har fått den uppfattningen i alla fall.

Dessutom sitter det tjockisar som svettas ENDAST av att spela!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Nej inte bara, men det är dem som hörst mest. Helt klart!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Fan vad skönt att vara installerad nu (höhö). Allt är uppackat och vi har till och med hunnit handla på Willys. Nu väntar bara en skönt kväll med spel och IRC

hehe gött ju
funderar på öl sen på hotellet

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hawkeye01:

typ mestadels... medelåldern vill jag veta.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

typ mestadels... medelåldern vill jag veta.

Är nog därför jag aldrig vågat mig dit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hawkeye01:

Är nog därför jag aldrig vågat mig dit

Andelen lysande datorer är stor.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Inaktiv

Jag och Zorki tänke gå och ta en bira vid scandic. Alla som har åldern inne kan ju mötas vid D:19:59, snubben med hyllan runt 20.00.

Permalänk
Medlem

Vi har prova med bägge kon boot och ophcrack men inget får vi att fungera, ingen snäll själ som har lust att komma över till våra platser och hjälpa till, Skriv PM för plats. (A)

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått mig på vitsen med neon på datorer. Onödig strömförbrukning om ni frågar mig!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Jag och Zorki tänke gå och ta en bira vid scandic. Alla som har åldern inne kan ju mötas vid D:19:59, snubben med hyllan runt 20.00.

Tänkte åka upp imorgon, har en polare som är där, hänger gärna på och tar några järn då

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

Vi har prova med bägge kon boot och ophcrack men inget får vi att fungera, ingen snäll själ som har lust att komma över till våra platser och hjälpa till, Skriv PM för plats. (A)

har han windows funkar konboot, ni som failar

Kolla youtube och förök igen

du måste alltså boota med konboot, inte bara ha det på en usb i datorn när du startar

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Ladda ner kon boot istället
snabbt enkelt o awesome
tror det funkar på alla windows verisioner
bara stoppa in en usb i ett usb uttag och klicka ok
sen stopppar du in den i hans dator och bootar från den

Skrivet av Blabbet:

Ladda ner oph-crack och bränn ner på en cd eller ett usb. Boota sedan från skivan/usb.

Skrivet av Boozfob:

har han windows funkar konboot, ni som failar

Kolla youtube och förök igen

du måste alltså boota med konboot, inte bara ha det på en usb i datorn när du startar

vi har alltså bootat från usb såklart. det är Win 7 vi kör och vi har även kikat på några youtube klipp men lyckas ändå inte. om någon är duktig på detta så skulle vi verkligen uppskatta om ni ville hjälpa till på plats.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk

Någon som har löst fråga 3 på Dreamhack game?

Visa signatur