Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

Vi har antagligen tur. Inga problem häm fast raden bakom inte kommer in

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Tror nog de vet mer än du tror de som informerar är kanske dock inte så kunniga och då blir det lätt missförstånd. Till mig sa de iaf att de hade hittat ett fel som de trodde låg bakom det hela och att de skulle fixa det under natten när alla turneringar har tagit slut, vilket de nog har nu. Så får hoppas det blir bra snart. Jag har iaf 25/50. Bättre än innan men inte så bra som det var när vi kom :/

YES har 94/85 nu, bra dh! Dom är ju as kassa med att gå ut med vad felet är. Det är drygt.

Skrivet av Emre_114:

Idiot! även du måste ju fatta att det inte löser problemet att ställa ett par PA som man maxxar från ett ställe i en sån stor lokal.

Hörseln anser jag är viktigare än ett jävla LAN. har inte heller påstått att min telefon mäter exakt, nämnde bara det så den som läste skulle ha ett hum om hur jävla hög volym det var. Vill man lösa bullernivån så placerar man väl ut flera högtalare runt om så alla får en lagom ljudnivå.

Blir så irriterad på folk som inte kan tänka som en vuxen utan bara kommer med dåliga ursäkter som "du skulle satt dig någon annanstans" "detta är DH" osv
hade det stått när jag valde min plats att jag kommer ha en PA flåsa i nacken på mig hade jag väl knappast satt mig där jag sitter.

Ha lite respekt och tänk ur allas perspektiv och inte bara ditt bara för du är nöjd med din plats.

Om du tycker att hörseln är viktigare än att åka på ett lan på 9000 pers så går ju inte hissen ända upp. Tänka vuxet? men kommigen nu för fan deramhack är ju inget källar-lan direkt. Sitt i C så, lika tyst som i en kyrka. B är ingen party hall utan har 1 set med PA för att få lite liv i huset. Även du borde fatta hur man sätter ut ett PA system. Det är inte 5.1 direkt. Ska dte hjälpa tror du att wina på swec?

Är det ditt första ev förstår jag att du kanske inte är nöjd. men har du vart här innan får du fan skylla dig själv. På kanterna finns det kebab hak och annat skit. Det är en typ av festival = högmusik, deal whit it.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Administrativ avgift

OCh det står klart på DHs hemsida för packning att man ska packa ner öronproppar om man inte gillar hög volym <3 och sen på hemsidan står det även hög musik <3 i D hallen. Jag går förbi A och där är det typ helt tyst du kanske skulle sitta där ist? Men jaja gnäll inte på musiken du som satte dig där inte DH

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

Någon mer som lider av för hög ljudvolym, sitter typ brevid PA högtalarna i B-hallen, mätte upp 90dB med iphonen, inte särskilt lämpligt, pratade med info disken och dem sa nått i stil med "Det är ju DH det får du leva med" sjukt dåligt då det kan leda till hörselskada.

90db? En gentle typhoon 1850 gör 28 db. Så 90db ger dig antagligen inte hörselskador...

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

90db? En gentle typhoon 1850 gör 28 db. Så 90db ger dig antagligen inte hörselskador...

Troll eller bara...? Decibel är en logaritmisk skala.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Decibel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

YES har 94/85 nu, bra dh! Dom är ju as kassa med att gå ut med vad felet är. Det är drygt.

Om du tycker att hörseln är viktigare än att åka på ett lan på 9000 pers så går ju inte hissen ända upp. Tänka vuxet? men kommigen nu för fan deramhack är ju inget källar-lan direkt. Sitt i C så, lika tyst som i en kyrka. B är ingen party hall utan har 1 set med PA för att få lite liv i huset. Även du borde fatta hur man sätter ut ett PA system. Det är inte 5.1 direkt. Ska dte hjälpa tror du att wina på swec?

Är det ditt första ev förstår jag att du kanske inte är nöjd. men har du vart här innan får du fan skylla dig själv. På kanterna finns det kebab hak och annat skit. Det är en typ av festival = högmusik, deal whit it.

Blir bara en massa paj kastning. ville bara höra om det var någon mer än mig som satt nära anläggningen och kände samma smärta i öronen,ska inte behöva sitta med hörselproppar då man inte ens hörde spel ljudet i hörlurarna pga det va för högt. Jag satt i samma sal förra året men inte lika nära högtalarna, då var det absolut inga problem med ljudet, men får väl skylla mig själv att jag råkade ta en plats så nära högtalarna, blir garanterat C hallen nästa år.

nu är volymen på en normal nivå så inget att klaga på. Ni som inte tycker att 90dB är att klaga på så var ni nog inte på plats och upplevde ljudet som jag gjorde, som sagt 90dB bör man ta med en nypa salt då det var mätt med en telefon kan vara högre kan mkt väl vara lägre också.

Om du vart på krogen någongång så kanske du märkt att dem inte använder sig utav 5.1 system där heller men ändå har dem fler än 2 högtalare från fler än en riktning. har aldrig haft strul med volymen när man vart ute på krogen, men nu hade jag det även fast jag hade kåpor på mig.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Skrivet av zoorex:

Troll eller bara...? Decibel är en logaritmisk skala.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Decibel

För att förenkla kan man säga att 10db ökning är en fördubbling av ljudnivån. 38db låter alltså dubbelt så högt som 28db. Så 90 är högt men inom regelverket.

Men är det någon här som är med i Combitechs Programmeringstävling? 35 000kr till den som vinner. Är ni inte med får ni skynda er för den avslutas 08:00.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

90db? En gentle typhoon 1850 gör 28 db. Så 90db ger dig antagligen inte hörselskador...

Skrivet av zoorex:

Troll eller bara...? Decibel är en logaritmisk skala.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Decibel

Varje ökning med 10 dB motsvarar ungefär en fördubbling av den upplevda ljudvolymen hos ett ljud.

okunniga forum ryttare.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Om du tycker att hörseln är viktigare än att åka på ett lan på 9000 pers så går ju inte hissen ända upp.

om du tycker att ett lan är viktigare än hälsan kan jag medge att din hiss har fastnat i källaren.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Va. Så man kan inte komma in alls på lördag..? Låter som BS, det måste ju gå.

Man kan komma in på det vanliga mässområdet, men inte i kinnarps arena... Men om man kollar på kinnarps arena så står det att de har en kapacitet på 7000 pers, har de verkligen sålt så många biljetter undrar jag? Det finns dessutom lediga platser på den reserverade platskartan.

Har mailat bokning@dreamhack.se så vi får se om de svarar idag

Permalänk
Medlem

Nu är man äntligen på plats efter att ha väntat hela torsdagen i sängen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Enda jag vet om är denna sida som visar total trafik. http://dashboard.dreamhack.se/

Den sidan har jag också hittat men tack ändå.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Någon som hittat pastavagnen i år? Har vart och letat flera gånger utan resultat. Hade vart evigt tacksam till den som kan komma med riktlinjer om den nu finns här iår.

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem

Angry birds om 20 min !

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

om du tycker att ett lan är viktigare än hälsan kan jag medge att din hiss har fastnat i källaren.

Vill du komma hem med tinitus som du får leva med resten av ditt liv för att du setat för nära ett par högtalare på DH? knappast värt det va? tänk efter...

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

Vill du komma hem med tinitus som du får leva med resten av ditt liv för att du setat för nära ett par högtalare på DH? knappast värt det va? tänk efter...

ehh?
Menar just att hälsan går FÖRE ett lan.....dvs riskerar man tinitus så ger man fan och vara där

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

Blir bara en massa paj kastning. ville bara höra om det var någon mer än mig som satt nära anläggningen och kände samma smärta i öronen,ska inte behöva sitta med hörselproppar då man inte ens hörde spel ljudet i hörlurarna pga det va för högt. Jag satt i samma sal förra året men inte lika nära högtalarna, då var det absolut inga problem med ljudet, men får väl skylla mig själv att jag råkade ta en plats så nära högtalarna, blir garanterat C hallen nästa år.

nu är volymen på en normal nivå så inget att klaga på. Ni som inte tycker att 90dB är att klaga på så var ni nog inte på plats och upplevde ljudet som jag gjorde, som sagt 90dB bör man ta med en nypa salt då det var mätt med en telefon kan vara högre kan mkt väl vara lägre också.

Om du vart på krogen någongång så kanske du märkt att dem inte använder sig utav 5.1 system där heller men ändå har dem fler än 2 högtalare från fler än en riktning. har aldrig haft strul med volymen när man vart ute på krogen, men nu hade jag det även fast jag hade kåpor på mig.

Tips, gå alltid runt i hallarna och kolla vad som finns på kanterna. Jag tänkte sitta på kanten först men kom på att jag inte vill ha ett kebab hak vid nyllet med allt os och flott. Så går runt och titta om du tex vill sida i det hörnet ist. Gå dit och lyssna osv.

Jag sitter mitt i skiten i D så därföt klagar jag inte. Men fattar helt klart att du är sur 900kr och inget funka. Man blir rätt sné. Annars kan du smyga fram och dra kabeln på högtalarn

Jag ser bara allt ur dreamhack's egna ego sida. Dom köper inte extra högtalare, dom är för snåla helt enkelt. Ni har ju sett invigningen mm.

Skrivet av Toivo83:

om du tycker att ett lan är viktigare än hälsan kan jag medge att din hiss har fastnat i källaren.

Jag mena om man bryr sig om sin hörsel så ska man inte åka på ett lan på 9000 pers. Snälla, slagga inte 24 timmar där, blir fel på dh.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

#11647085

@DH Utan dator.. hur kul är det?
Hjälp gärna...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Såg ni tävlingen eller?! Så sämst. När de byggde datorerna hade de inga processorer, och de behövde inte koppla in ström till grafikkorten, men när de bara skruvade in moderkortet medst skruvar, ist för 6, då åker man ut
Laget som vann hade behövt flera timmar för att då skiten rätt, de bara gissade ju!

Permalänk
Medlem

Det var jag som byggde åt det förlorande laget btw... Två skruvar som vi inte trodde behövdes när de inte hade skruvat fast distanserna än... Jag fick i alla fall vara med Men för en "fattig student" som mig är en massa prispengar + en dator för 10k värt rätt så mycket.. Men som sagt, jag fick i alla fall vara med.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

Varje ökning med 10 dB motsvarar ungefär en fördubbling av den upplevda ljudvolymen hos ett ljud.

okunniga forum ryttare.

En ökning från 10dB till 11dB ger ett "värde" som är tio gånger större...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xosos:

En ökning från 10dB till 11dB ger ett "värde" som är tio gånger större...

NÄ 3DB = med en fördubbling av ljudet.

3dB är 2 gånger referensnivån, 6 dB är 4 gånger, 12 dB är 16 gånger referensnivån, osv.

Så funkar det med decibel fantisera inte ihop något annat.
Sedan finns det regler för hur högt man får spel och hur det ska mätas men tror inte att dom som sätter upp ljudet har tänkt på detta tyvärr.
Då skulle dom innse att dom måste använda flera högtalare på olika ställen.

Edit:
90 dB - Band eller symfoni, högre än detta kan skada örat under längre period.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

NÄ 3DB = med en fördubbling av ljudet.

3dB är 2 gånger referensnivån, 6 dB är 4 gånger, 12 dB är 16 gånger referensnivån, osv.

Så funkar det med decibel fantisera inte ihop något annat.
Sedan finns det regler för hur högt man får spel och hur det ska mätas men tror inte att dom som sätter upp ljudet har tänkt på detta tyvärr.
Då skulle dom innse att dom måste använda flera högtalare på olika ställen.

Edit:
90 dB - Band eller symfoni, högre än detta kan skada örat under längre period.

Som sagt, testa att ta på dig öronproppar
Själv tycker jag att det har varit väldigt försiktigt i D hittills. Bara lite bakgrundsmusik liksom

Permalänk
Medlem

som sagt så ni som skriver att +10db är en fördubbling har FEL. Det är +3 db som är en fördubbling.

Så om man har en start på 20 db så är 23 db Dubbelt så högt som 20 db. Sen fortsätter det hela vägen upp.

200-250 dB Kanon på 12'
175-200 dB Saturnraket avfyrar
150 dB Flygplan vid start
130 dB Högre än detta kan snabbt skada örat, och kan känna smärta.
120 dB Dieselmotor, kulkvarnar
100 dB Gräsklippare, fabrik
90 dB Band eller symfoni, högre än detta kan skada örat under längre period.
80 dB Polis- eller brandsiren, elektrisk rakapparat
70 dB Radio ljudnivå, trångt område.
50 dB Kan normalt väcka en sovande person.
30-35 dB Mycket tyst konversation, buller på privat kontor
20 dB Prasslande löv, viskande
10 dB Ljudisolerat rum, minsta flesta människors öron kan höra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

NÄ 3DB = med en fördubbling av ljudet.

3dB är 2 gånger referensnivån, 6 dB är 4 gånger, 12 dB är 16 gånger referensnivån, osv.

Så funkar det med decibel fantisera inte ihop något annat.
Sedan finns det regler för hur högt man får spel och hur det ska mätas men tror inte att dom som sätter upp ljudet har tänkt på detta tyvärr.
Då skulle dom innse att dom måste använda flera högtalare på olika ställen.

Edit:
90 dB - Band eller symfoni, högre än detta kan skada örat under längre period.

Äntligen någon med lite koll.

97db är gräns på alla publika evenemang där personer under 13år får släppas in. 100db är gränsen för platser där personer över 13 år får komma in.

Så länge DH håller sig under 97db gör dom inget lagbrott. Misstänker dock att väldigt nära högtalaren kan det säkert överskridas. Men precis som du skriver här skall alltså 3db ökning va en fördubbling av ljudtrycket.

Btw är 190db högsta möjliga ljudstyrka i luft.

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk

"Webbhallen har sponsrat oss med ett sexkärnigt i7-kort. Eller heter det processorkort? Jag vet inte"

Permalänk

swec träff?, blir det något?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreaper:

Någon som hittat pastavagnen i år? Har vart och letat flera gånger utan resultat. Hade vart evigt tacksam till den som kan komma med riktlinjer om den nu finns här iår.

Jag hörde några i min gång snacka om "utanför" eller vid utgången typ... Men har inte kollat det själv. Någon som vet säkert? Godaste maten på hela DH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Jag hörde några i min gång snacka om "utanför" eller vid utgången typ... Men har inte kollat det själv. Någon som vet säkert? Godaste maten på hela DH!

jag såg ingen när jag gick till rakethallen till o från så e nog ingen detta året

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

swec träff?, blir det något?

kl 1900 utanför c hallen

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT