Ace of Sweden AC-FSP460

Permalänk
Medlem

Själv köper jag sällan nätagg för under tusenlappen. Är det något man vill ska fungera ordentligt så är det väl ändå nätagget.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Trevligt Ace of sweden kanske kan blir att räkna med i framtiden, även företag förtjänar en andra chans.

Permalänk

Det ser väldigt bra ut för priset

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, kan vara nått för en enklare dator där man vill hålla priset lågt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Bra jobbat Ace? More like bra jobbat FSP..

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Har faktiskt haft ett 620w Raw Deal men bytte ut det då mina kompisar varnade mig, så inget hann gå sönder.

Verkar dock trevligt att dom skärpt till sig och gör bra saker nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Bra jobbat Ace? More like bra jobbat FSP..

Ja, vi kan ju säga samma sak till andra märken som använder Seasonic som OEM.
t.ex Xfx black edtition 750 watt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpt det själv men kan rekomenderas till någon som absolut vill snåla in på alla fronter.. Synd där inte är två PCIe kontakter för grafikkort bara.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Haha, nu brinner det upp efter en månad istället för direkt

EDIT: det verkar dock vara ett bra val för den som har väldigt liten plånbok/ vill spara.

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Ja, vi kan ju säga samma sak till andra märken som använder Seasonic som OEM.
t.ex Xfx black edtition 750 watt.

Corsair tillverkar väll inte sina nätagg heller?

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Kul, men min syn på Ace är redan förstörd

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Corsair tillverkar väll inte sina nätagg heller?

Är osäker på den delen, men jag tror det.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Bra jobbat Ace? More like bra jobbat FSP..

bra och bra... vad hade de för val?! Fixa nätaggen eller gå under var det som gällde?!
Undra om man kommer få se några prisvärda kombo paket nu, chassi/nätagg alltså...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

För att burken som du driver med detta troligtvis inte kommer ha en snittlast på mer än 200W. Med knappa 10% bättre effektivitet från ett 80+ guldagg sparar du alltså ca 20W ström, vilket betyder att du för 270kr kan köra datorn i 13500 timmar för 1kr/kWh elpris. En snittanvändare lär inte ha igång datorn mer än 4h per dag vilket betyder att guld agget behöver ungefär 10år för att tjäna in sin extra kostnad.

Så vet inte om man kan kalla det dumsnålt...

Var ju inte riktigt därför jag menade man ska ta ett 80+ glud agg för att spara pengar på el räkningen.
Utan för att ett 80+ guld agg till 90% har mycket bättre komponenter = bättre kvalite på agget.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

ACE är ett av mina favoritföretag. Tack sweclockers för testet får nog bli ett sånt här nätagg till HTPC i framtiden. Och bra jobbat ACE och FSP!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedDotFire:

Haha, nu brinner det upp efter en månad istället för direkt

Det tror jag inte, inte med det testresultatet!

Sen fattar jag inte alla märkesfreak, spelar väl ingen roll om det står ACE eller FSP, det är ju samma produkt. Fast billigare! PrestandaSiffror talar...

Helt klart kommer jag att köpa detta till budgetbygge eller något som inte kväver så mycket, slantarna som blir över kan jag lägga annat på

Sen gillar jag att det är uppe och slickar på 80 Plus Bronze!

Undrar vad ni skulle sagt om ACE hade tryckt ditt sin loga på seasonic/Corsairnättagg, och sålt dom till 60% av priset. Samma sak!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Själv köper jag sällan nätagg för under tusenlappen. Är det något man vill ska fungera ordentligt så är det väl ändå nätagget.

Samma här!

Jag har klarat mig på två nätaggregat sedan 6 år tillbaka. Eller ja, 3 blir det om man räknar att jag har fått retunera ett och fått tillbaka ett nytt av samma modell.

December 2005 beställdes ett Hiper 580w, modulärt. Ett år senare pajade skiten, och jag fick ett nytt av Datorbutiken. Hösten 2008 började nätaggregatet lukta bränt när man körde, så då blev det att jag köpte ett Zalman på 600w. Som jag har kvar än idag. Tyst som en liten mus, och levererar riktigt fint.

Att snåla på nätaggregat är bara dumt, lägger man över tusenlappen så klarar man sig i många år på samma nätaggregat. Om man bortser från att mina Hiper som bägge slutat illa, men ändå. Haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Corsair tillverkar väll inte sina nätagg heller?

nepp. Har inte koll på alla med hx serien tex är tillverkad av seasonic.

Edit, nu när jag tänker efter blir jag lite osäker. Kan vara så att corsair gör egna aggregat nu..

Permalänk
Medlem

Nu när de skärpt sig börjar alla hacka på att de inte gjort de själva utan att de är FSP osv... Det är väl bättre att de har komponenter från ett kvalitetsföretag än sina egna dåliga? Tycker det var bra gjort av Ace

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Bra jobbet ACE!! Eller ska man säga bra jobbat FSP?? ACE har ju bara satt på klisterlapparna..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Synd för dem, för i mina och många andras ögon kommer Ace of Sweden alltid att vara synonymt med skit. Kommer krävas en massiv reklamkampanj för att ändra på saken.

Permalänk
Avstängd

vet någon om det finnas typ 550watts varianter på detta?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Kryssmästare
Skrivet av Uzor:

Är osäker på den delen, men jag tror det.

Jag är säker på att Seasonic gör deras AX-serie åtminstone, inte säker på dom andra dock.

Visa signatur

Dator: Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: Asus P8P67-pro CPU: Core I7 2600K (Kyld av Corsair H100) Minnen: Corsair veng. 8GB PSU: Corsair AX850 GPU: 2st XFX HD6950 1GB (non-reference.)

Permalänk

Blir nog ett sånt agg i någon av de kommande datorerna

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Skulle passa bra till mina föräldrars Ace Clubs 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Vågade mig på att köpa ett chassi från ACE inklusive nätdel när jag skulle bygga ihop en billig wow-burk till lillebror. Budgeten tillät inga större utgifter så det blev ett Stac 4 med 460w nätdel från FSP. Det kostade bara 499kr så det var lite av en chansning, men skönt att få det bekräftat att det inte är helt åt skogen i alla fall.

Så länge det gör sitt jobb kan man inte klaga på det låga priset.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Vaffö inte längre kablar + fler SATA - kan va värt några tior till. Snålt.
Många som inte köper pga av det.

Sen ere FSP å inte Ace som tillverkar - viss skillnad va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

...Jag har klarat mig på två nätaggregat sedan 6 år tillbaka.

.. ett Hiper 580w, modulärt. Ett år senare pajade skiten, och jag fick ett nytt av Datorbutiken. Hösten 2008 började nätaggregatet lukta bränt när man körde...
... då blev det att jag köpte ett Zalman på 600w ...

Att snåla på nätaggregat är bara dumt, lägger man över tusenlappen så klarar man sig i många år på samma nätaggregat. Om man bortser från att mina Hiper som bägge slutat illa, men ändå. Haha!

Bra logik? Bara för att ett nätagg är dyrt behöver det inte vara bra. Jag betalar hellre mindre för ett bra nätagg än mer för ett sämre...

Kul att du nämner just de nätaggen, inget av dem är högkvalitativa nätaggregat, så logiken failar som sagt även om de kostat över 1000kr.....

För ett par år sedan såldes Antec EarthWatt 500W och 650W, där 500W versionen var tillverkad av Seasonic och 650W av Delta. Just 500W versionen var helt superbt och klarade av 570W utan ansträngning men där de "tyvärr" satt någon form av belastningsskydd som sa ifrån (utan att det var nära gränsen för vad nätagget egentligen klarade av). Dumt att sälja ett 500W nätagg om det pallar en effekt på 700W utan att kunna ta betalt för det. Det kostade inte mer än ca 500:- om ens det, och var av betydligt bättre kvalitet än de flesta 500W nätagg som då såldes för betydligt mer pengar. Jtpmp.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Var ju inte riktigt därför jag menade man ska ta ett 80+ glud agg för att spara pengar på el räkningen.
Utan för att ett 80+ guld agg till 90% har mycket bättre komponenter = bättre kvalite på agget.

Det betyder ju dock inte att det håller längre. Har ett Ace Raw Deal 420w som jag köpte för 3 år sedan, fungerar felfritt (och mycket tyst) till tjejens dator som hon surfar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Mer eller mindre, å andra sidan är Ace of Swedens modell billigare än FSP:s egna.

Jag betalar gärna en hundring extra för att slippa se Aces logga

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C