Battlefield 3 Stuck at ''Connecting'' Hjälp!

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Stuck at ''Connecting'' Hjälp!

Tjenare när jag försöker connecta till en Server på Battlfield 3 så fastnar det på ''Connecting'' och även hur länge jag väntar så verkar det inte fungera,
Har spelat 58 timmar innan detta börja hända, har installerat om spelet fast fungerar inte , har startat om routern funkar inte häller, alla portar är öppna,
Några bra förslag vad jag kan göra åt detta så skirv!

Permalänk
Medlem

utorrent/spotify etc igång?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

nej inget utav dom.

Permalänk
Medlem

skärmen är svart och i högra hörnet står det ''Loading'' hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaze16:

skärmen är svart och i högra hörnet står det ''Loading'' hela tiden

Välkommen i klubben. Fungerade skitbra tills kl. 2 i natt. Sen när jag skulle lira lite nu idag så var BF3 först tvunget att uppdateras. Efter det fungerar ingenting längre, inte ens single player...

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

för min del är det första gången man startar bf3 så funkar inte det att conecta till den första servern man testar..kommer upp en skylt för mig att close program typ..men sen klickar man på nästa server så funkar det:)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Allting har blivit skit sen nya patchen kom, många kan ej logga in på servrarna. Titta på Forumet i Battle-loggen.

Än så länge fungerar inget, vissa har bytt webläsare och då fått det att funka, vissa fungerar ej det ändå. Är det någon som vet hur man fixar till skiten??? Så säg till. YAck

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Det måste vara historiens sämsta patch ever! Kan knappt komma in på servrar längre!

Permalänk
Medlem

Det jag gjorde va att uppdatera allt inom närverk i min datorn och sedan funkade det, kan ochså testa rebota modem och routern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaze16:

Det jag gjorde va att uppdatera allt inom närverk i min datorn och sedan funkade det, kan ochså testa rebota modem och routern

Känns ju märkligt att det ska kunna påverka, men kanske kanske iofs...
Kommer in på 1 av 100 servrar, o då kan jag spela i allt mellan 1 till hela 6 minuter, sen kukar det ur o så tappar jag connection till servern...
Riktigt irriterande!
Ska ändå pröva o starta om modem/router o se vad som händer...

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

Sätta modemet (som även är en routher) till tunnel, av med upnp på routhern samt öppna portarna:
UDP 3659
UDP 6000
TCP 9946
TCP 42100
TCP 13000 -> 13100

detta löste alla problem för mig och bf3 flyter på precis lika bra som innan patchen. Var beredd att slänga ut datorn genom fönstret..

För de flesta fungerar det bara att stänga av upnp..

Finns lite mer info här:
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1062897-you-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vickos:

Sätta modemet (som även är en routher) till tunnel, av med upnp på routhern samt öppna portarna:
UDP 3659
UDP 6000
TCP 9946
TCP 42100
TCP 13000 -> 13100

detta löste alla problem för mig och bf3 flyter på precis lika bra som innan patchen. Var beredd att slänga ut datorn genom fönstret..

För de flesta fungerar det bara att stänga av upnp..

Finns lite mer info här:
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1062897-you-...

Märkligt nog löste en omstart av modemet mitt problem. I ca 25 minuter vill säga... nu är det back to square one...
Ska bara komma ihåg inlogget till modemet så ska jag pröva de portarna då...

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...