Permalänk
Entusiast
Skrivet av krigarkungen:

Det är så "uppfostringen" i DotA går till ^^

det var nog det dummaste jag hört på länge, att skylla på och flamea medspelare är fan dagisnivå. detta är precis vad jag menar med att läget är skit men ingen vill ändra på det.

om dem släpper ett sätt att helt stänga av chatten i dota 2 så finns möjligheten att man köper detta spel längre fram.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Den som är sugen att spela lite och anser dem själva vara strax över medelbra får gärna adda mig på steam!

http://steamcommunity.com/id/ancient-s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

det var nog det dummaste jag hört på länge, att skylla på och flamea medspelare är fan dagisnivå. detta är precis vad jag menar med att läget är skit men ingen vill ändra på det.

om dem släpper ett sätt att helt stänga av chatten i dota 2 så finns möjligheten att man köper detta spel längre fram.

Då har du missat lite av poängen med Dota, det är väldigt teambaserat och bygger helt och hållet på bra kommunikation. Som i alla lagspel så finns det dåliga förlorare som hackar på medspelarna, och eftersom detta spelas anonymt över nätet kan man ju räkna med extra mycket liv. Spela med vänner istället så slipper du dumjävlar, och har du inga polare som lirar så får man acceptera pubs och eventuell "badmouthing". Att helt och hållet ignorera sina medspelare kommer inte göra det roligt för någon.

Permalänk
Medlem

Edit: Skrev i fel tråd..

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna tacka o bocka för en nyckel =D Började lira league of legends 3 månader sen och jag har blivit helt beroende av DOTA spel!

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Om du inte klarar av flamen så är nog inte RTS din genre ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

hur ska då kommunikation inom laget gå till hade du tänkt?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av krigarkungen:

Om du inte klarar av flamen så är nog inte RTS din genre ^^

Blanda inte ihop RTS och dota, RTS är absolut min genre.

Skrivet av Primary:

hur ska då kommunikation inom laget gå till hade du tänkt?

Dem som vill kommunicera får göra så, dem som vill slippa slipper? Jag skrev inte ta bort chatten helt, jag sa ge folk valet att ta bort den.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har en Steam invite över till Dota 2 Betan, vet inte vad jag ska göra med den, förslag?

Visa signatur

Asus Saberthoot x58 - Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 - ASUS Sabertooth P67 - Radeon HD 6970 CF - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 4,4GHz - Fractal Design Newton R2, 1000W - OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Lempi:

Har en Steam invite över till Dota 2 Betan, vet inte vad jag ska göra med den, förslag?

ge ut den till någon här på tråden! alltid roligt med fler från swec som lirrar DotA2!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Jaaa, ge bort den tänkte jag göra, men vem som ska få den är frågan :3

Visa signatur

Asus Saberthoot x58 - Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 - ASUS Sabertooth P67 - Radeon HD 6970 CF - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 4,4GHz - Fractal Design Newton R2, 1000W - OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lempi:

ge den till mig, så kan jag ge den till en IRL polare så jag kan lira med han (väntar dock på min key jag vann här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tykoZ:

Har testat spelet idag, känns riktigt bra! Kanske svårt att förvänta sig något annat från Valve? Den "delay" som folk pratar om finns där, men är betydligt mindre än den som finns i vanliga dota. Det märks, men hela anledning att folk känner att den finns är för att de är bortskämda med HoNs låga respons.

Det finns en del att fixa såklart, det är en beta. Hoppas att det blir ännu bättre! Såg att de hade släppt Nai'x idag, ser riktigt grym ut!

Har dock ett problem, bara testat det på en väns konto. Men om någon sitter på en invite så tar jag _väldigt_ gärna emot en! (Spelar gärna med dig isåfall, vem vill spela själv?)

/ tykoZ (Gick 11/1/8) i mitt första game

this^

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Lempi:

ge den till vem du vill eller gör en liten mini tävling! din key så du bestämmer! riktigt trevligt med folk som du som ger bort keys till swec medlemmar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Mkay, ger bort inviten till någon som har erfarenhet från dota eller andra moba spel som har lust att lira några games, har själv 1000+ games Dota, 500+ HoN, 1000+ LoL samt ca 5 games Dota 2, så jag förväntar mig någorlunda erfarenhet + skype samt tid att spela.
Och för er som undrar så gör jag detta för att ha någon att spela med då jag bara har 1 invite och ingen jag känner som kan spelet.

Edit: Jag suger rätt så hårt på Dota 2 än så länge.

Visa signatur

Permalänk

tar gärna emot en key om nån har övers, kompisarna fick men blev inte över till mig

Permalänk
Medlem

någon här som lirar dota 2 och är skapligt bra , behöver inte vara bäst men kunna basic, helst spelat dota och HoN som kanske vill teama upp ? Har skype osv.

Samuel.berglin på skype if your intressted

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lempi:

Mkay, ger bort inviten till någon som har erfarenhet från dota eller andra moba spel som har lust att lira några games, har själv 1000+ games Dota, 500+ HoN, 1000+ LoL samt ca 5 games Dota 2, så jag förväntar mig någorlunda erfarenhet + skype samt tid att spela.
Och för er som undrar så gör jag detta för att ha någon att spela med då jag bara har 1 invite och ingen jag känner som kan spelet.

Jag har kört DotA i många år, och älskar att spela det. Iallafall dom förra versionenerna, testar gärna det nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lempi:

Jag har ca 250+ wins (av ca. 400 matcher) från lol ca. 100 från hon i beta tiden, Vet inte om det är tillräkligt med erfarenhet för dig,men skulle behöva vänja mig med dota 2 fast jag kan några basic saker från hon så jag ska nog kunna vänja mig någorlunda snabbt. Och jag har skype+mic att spela med
Edit: Pm:a om du är intresserad och fortfarande har inviten så kan jag skriva lite mer utförligt

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Fick precis en dota2 key, men behöver hjälp med en sak. När jag joinar ett game hinner jag picka hero och kanske max gå ut på lanen, sen blir det den här röda texten uppe i högra hörnet där det står typ: Warning, lost connection! och sen räknar den ner från 20 varav jag blir disconnectad vid 0. Har haft det här problemet på Source och TF2 också men inte alls i lika stor utsträckning. Nu fortsätter det att disconnecta nästan så fort jag joinar.
Någon som vet vad jag kan göra ?

Permalänk
Skrivet av Lempi:

Jag har säkert spelat 700+ matcher i HoN, kör mest support eller semi carry. Jag har mick och skype och är arbetslös så jag har tid att spela.
Jag är inget proffs direkt men kan det mesta i HoN iallafall så Dota 2 bör jag lära mej ganska snabbt. Är för övrigt 20 år och whinar inte.
PM om du har några frågor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lempi:

Om du inte gett bort den än tar jag den gärna. Ligger på 1900 mmr i HoN och har spelat en del dota också. Skulle kalla mig ganska bra och jag flamear inte på allt och alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lempi:

Jag kan vara sugen på att lira, har säkert 500-800 Timmar spelade på Dota 1, 300 matcher på LoL och cirka 200 på HoN

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Jag vill inte tjata men nu har jag väntat rätt länge på min nyckel, vad händer :O?

Permalänk
Medlem

Ikväll vill jag köra sköna och roliga games med er grabbar.

Så adda mig på steam . Mitt steam-konto heter Canson88 och jag nickar HD.Canson i Dota2 spelet.

Har också 1-2 polare som kommer också vare med och lira.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Statusuppdatering vore uppskattad.

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem

Spelade en match mot bottar nyss gillande det inte riktigt. Går tillbaka till mitt LoL.

Permalänk
Medlem

Hej, har letat och sökt över internet i flera månader varit med i för många tävlingar och signat upp på för många sidor men har ändå inte lyckats knipa en nyckel är det någon vänlig själ som kan tänkas ge bort en till mig ? har en Call of duty 4: Modern warfare nyckel som är oanvänd som kan bytas. skicka meddelande om det är intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Spelade en match mot bottar nyss gillande det inte riktigt. Går tillbaka till mitt LoL.

För att det inte är pushpushpush gankgankgank noskill harder ;P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Dem som vill kommunicera får göra så, dem som vill slippa slipper? Jag skrev inte ta bort chatten helt, jag sa ge folk valet att ta bort den.

Ska vi ha fotbollsmatcher också där alla får ha ett äpple i munnen så de inte kan kommunicera för att en spelare känner sig kränkt när någon sa att han missade frisparken?

Eller du menar kanske att den som tog illa upp av att han missade frisparken ska ha på sig hörlurar med vitt brus? x)

Jag förstår din poäng, men man måste ha en chat eftersom det är ett lag-spel. Utan kommunikation går det inte att spela. Vi alla vet hur det är när man hamnar med ryssarna som vägrar skriva något. Inte ofta man vinner det