Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Ikväll vill jag köra sköna och roliga games med er grabbar.

Så adda mig på steam . Mitt steam-konto heter Canson88 och jag nickar HD.Canson i Dota2 spelet.

Har också 1-2 polare som kommer också vare med och lira.

haha kommer ihåg dig från garenaforumet ^^,

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nikkop:

Ska vi ha fotbollsmatcher också där alla får ha ett äpple i munnen så de inte kan kommunicera för att en spelare känner sig kränkt när någon sa att han missade frisparken?

Counter-Strike är också ett lagspel, men inte kommunicerar alla där i pubs, vad är det som gör dota så speciellt i det anseendet?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Counter-Strike är också ett lagspel, men inte kommunicerar alla där i pubs, vad är det som gör dota så speciellt i det anseendet?

Det är ju knappast lagspel på samma nivå.

DotA = Fotbollslag - nonstop teamplay och man går nästan _aldrig_ själv och man håller ihop som en klunga stora delar av tiden.
Counter-Strike = Stafettlag/någon annan sport där man kan köra sin egna grej utan att påverka laget allt för mycket i realtid

Har inte spelat CS på någon slags hög nivå, men vad jag har fått för förståelse så är de inte samma "fotbollslag-gänge" där.

Sen har det väl även att göra med att det är ett spel där du kan, när du vill, hoppa in och ut ur matcher.

Kom inte på något direkt bra förslag för CS men du förstår säkert

Permalänk
Medlem

Har det hänt något eller BareHipster?

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem

Tjenixen , sitter här hemma och har extremt tråkigt då polarna är ute på krogen . Tänkte höra ifall det finns någon vänlig själ som har en nyckel/invite över som har lusta att köra några games ikväll/inatt . Har erfarenhet från både dota och hon . Har kanske kört 300 games eller något i dota och 500+ hon. Kan även tänkas byta mot ett wow konto med 2x lvl 80 karaktärer på och har ett steam konto med 1.6,source,hl2 och tf2 m.m .

Hör av er i pm ifall det verkar intressant !

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Blanda inte ihop RTS och dota, RTS är absolut min genre.

DotA är Action-RTS.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Ne för i pub riskeras inte någon rating eller win/lose ratio (ifall någon nu tittar på det på steam...........) Fast däremot i Pcw:er kan din skill, kanske pengar i en turnamering och hela lagets anda stå på spel ifall man förlorar därför kör man det mer taktiskt. I moba games måste du tänka på allt detta hela tiden.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Jag fick också invite idag gav bort en nyckel till min bror direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

DotA är Action-RTS.

Och det översätter till Moba ^^Kan man ju egentligen säga alla "riktiga" moba games ska ju ha taktiken från RTS spel och samtidigt ha Actionet från Action spelen

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Jag fick också invite idag gav bort en nyckel till min bror direkt

Du har inte en nyckel över och vill spela några games ? Kan även tänkas byta mot steam acc eller wow acc.

Permalänk
Konsolgrävare

verkar som http://blog.dota2.com är nere? bara jag som inte kan komma in?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Citat:

Forbidden

You don't have permission to access /wp-admin/install.php on this server.

Något problem tydligen.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Funkar iallafall för mig .

Permalänk
Entusiast
Skrivet av krigarkungen:

DotA är Action-RTS.

Action-RTS kanske(?) men det är långt ifrån ett traditionellt RTS ala StarCraft osv. Att då säga att RTS inte passar mig blir ju då lite fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen vänlig själ som sitter och kniper på en invite?

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Action-RTS kanske(?) men det är långt ifrån ett traditionellt RTS ala StarCraft osv. Att då säga att RTS inte passar mig blir ju då lite fel.

Traditionellt enligt vems mening?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

All handel sker genom "Marknad", inte i forumtrådarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Är det säkert att Dota 2 kommer vara free 2 play sen när det kommer ut?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

lir på g ?

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Det verkar som att det kommer att kosta:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=782216

glömde att citera
Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggish:

lir på g ?

Har du en nyckel över så kan du lita på att det blir lir !

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_raz:

Det verkar som att det kommer att kosta:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=782216

Det är alltid så att företag lägger ut saker innan de vet vad de ska kosta eller om de ens ska kosta, t.ex. Amazon har Starcraft 2 HOT ute för 500 kr då det troligen kommer vara ca 299 kr, iaf lovade blizzard det

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av johan_1991:

frågan är om du ens vill det, om det blir free 2 play så kommer det finnas små saker man kan köpa så man blir OP, och det kommer vara massor med reklam och massa skit! tycker det är bättre med spel som man betalar för!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Väntar spännt på key :D!!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av krigarkungen:

Traditionellt enligt vems mening?

Trollar du mig nu?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Trollar du mig nu?

Absolut inte.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av krigarkungen:

Absolut inte.

okej, eftersom du inte verkar så insatt i RTS så kan jag väl enkelt säga att dota inte faller under den titeln.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

frågan är om du ens vill det, om det blir free 2 play så kommer det finnas små saker man kan köpa så man blir OP, och det kommer vara massor med reklam och massa skit! tycker det är bättre med spel som man betalar för!

Nee vi får hoppas det blir mer som LoL's affär, där man bara kan köpa skin/xp/ip-boost och sådant och sedan heroes ifall man inte orkar farma "Ip". Då är det ju rätt för alla och de som betalar är bara lata eller vill see annorlunda ut

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

okej, eftersom du inte verkar så insatt i RTS så kan jag väl enkelt säga att dota inte faller under den titeln.

Som sagt så ligger DotA under genren ARTS(Action Real-Time Strategy) vare sig du vill det eller inte.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Om det är nån som sitter och klämmer på nån nyckel som vill dela med sig vore det extremt snällt. Precis gjort klart tentor och skolarbete så man är sådär lagom sugen på Dota2. )))

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.