Är jag den enda som tycker att spelet är totalt skit? (Skyrim)

Permalänk
Snusfri

Är jag den enda som tycker att spelet är totalt skit? (Skyrim)

Installerade spelet igår och började spela lite för att se vad alla snackat om, och maken till skitspel har jag inte stött på.

Löjlig story, onödigt komplicerat system för att byta vapen, armor och liknande, att ta fram kartan är frukstansvärt, hästar som springer så sakta att man tror dom är 200 år gamla osv...

Nej det blev det avinstallation av direkt och ner i papperskorgen...

Edit: Detta gäller således Skyrim.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Installerade spelet igår och började spela lite för att se vad alla snackat om, och maken till skitspel har jag inte stött på.

Löjlig story, onödigt komplicerat system för att byta vapen, armor och liknande, att ta fram kartan är frukstansvärt, hästar som springer så sakta att man tror dom är 200 år gamla osv...

Nej det blev det avinstallation av direkt och ner i papperskorgen...

så trycka på M för att ta fram Mapen är svårt?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Von_OttO:

så trycka på M för att ta fram Mapen är svårt?

Inte direkt det jag menade, uttryckte mig nog klumpigt.
Menade att hur kartan visas när man plockat fram den och hur man kan flytta omkring på den suger.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

gissar på att du menar skyrim? o jo lite krångligt e de i början då spelet är en "konsol convert" så UI osv är gjort för konsoler i förstahand, vad gäller spelet i sig så passar sej inte skyrim för alla självklart, vissa föredrar enkla o tungt scripptade RPGs

måste dock fråga vad anledningen till din post är?? xD

Permalänk
Skrivet av EpicBoobs:

Installerade spelet igår och började spela lite för att se vad alla snackat om, och maken till skitspel har jag inte stött på.

Löjlig story, onödigt komplicerat system för att byta vapen, armor och liknande, att ta fram kartan är frukstansvärt, hästar som springer så sakta att man tror dom är 200 år gamla osv...

Nej det blev det avinstallation av direkt och ner i papperskorgen...

Vilket spel?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Dark_Widget:

gissar på att du menar skyrim? o jo lite krångligt e de i början då spelet är en "konsol convert" så UI osv är gjort för konsoler i förstahand, vad gäller spelet i sig så passar sej inte skyrim för alla självklart, vissa föredrar enkla o tungt scripptade RPGs

måste dock fråga vad anledningen till din post är?? xD

Ja, jag menar Skyrim.
Meningen med tråden är dels att få skriva av mig, dels att få se om andra tycker likadant och dels försöka få något svar på varför det är så oerhört överhypat.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av EpicBoobs:

Ja, jag menar Skyrim.
Meningen med tråden är dels att få skriva av mig, dels att få se om andra tycker likadant och dels försöka få något svar på varför det är så oerhört överhypat.

Fair enough, anledningen till hypen är att föregående spel o även skyrim är extremt bra (om man bortser från hur buggigt skyrim är, o dessutom hurpass kass UIn är för PC)
kan med ganska stor säkerhet säga att de inte finns nått RPG som kan mäta sej i hurpass fritt skyrim är.
Dessutom deras unika levelsystem tilltalar många o även mej själv.

håller dock med till viss del.. dom borde kunna gjort UIn mer PC vänlig.

Permalänk
Medlem

Installerade spelet häromdagen och fann det inget vidare roande. Fighterna, ui osv är väldigt luddigt. Min åsikt är att det inte är bearbetat och genomtänkt. Men det är ju bara min åsikt

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Medlem

Trycka på 1-9 för att byta vapen är krångligt?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Trycka på 1-9 för att byta vapen är krångligt?

Lång resa innan man hamnar där.
Det värsta är när man "tappar" (kommer inte på det engelska ordet) sitt vapen pga fienden. Då måste man plocka upp vapnet, gå in i huvudmenyn, välja som favorit, gå ur huvudmenyn, in på q-menyn, välja 1-9 för att sedan gå ur q-menyn och trycka på 1-9.

GAH!

En fight blir aldrig spännande på något sätt eftersom man hela tiden pausar och väljer vapen/magi. Striderna är skittråkiga.

Permalänk
Medlem

Håller totalt med spelade skyrim max 3timmar aldrig mer säger jag.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av add9400:

Håller totalt med spelade skyrim max 3timmar aldrig mer säger jag.

Skönt att veta att man inte är ensam

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Skönt att veta att man inte är ensam

Det är du aldrig hehe

Permalänk
Medlem

anledningen till att det är överhypat (enligt dig) är för att folk har olika tycke och smak när det gäller spel... en del vill ha bra story, en del vill bara skjuta folk, en del vill ha bra teamplay osv osv.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Lång resa innan man hamnar där.
Det värsta är när man "tappar" (kommer inte på det engelska ordet) sitt vapen pga fienden. Då måste man plocka upp vapnet, gå in i huvudmenyn, välja som favorit, gå ur huvudmenyn, in på q-menyn, välja 1-9 för att sedan gå ur q-menyn och trycka på 1-9.

GAH!

En fight blir aldrig spännande på något sätt eftersom man hela tiden pausar och väljer vapen/magi. Striderna är skittråkiga.

Du behöver ju inte markera vapnet som favorit för att equippa det? Bara att klicka på det och köra equip direkt i inventoryt.

Jag tröttnade på Skyrim efter cirkus 30-40h spelande då det är grymt enformigt. De har överanvänt sig av Radiant AI vilket gör mitt tidigare favoritguild Thiefs Guild skittråkigt. Det är verkligen så lätt som det kan bli, man behöver inte ens sneaka på de flesta ställen för att sno det man ska ha. Visst känns kanske spelet unikt från gång till gång då Radiant AI oftast placerar quest på ställen man inte varit på, men då följer de ändå mallen gå dit->döda/sno/snacka->gå tillbaks->profit. Lite mer twists 'n turns och utmaning hade ju inte skadat. Man märker även av levelsystemet, i början suger allt och alla, från level 20 börjar det bli svårt (beroende på hur man valt att levla) sen planar det ut igen och till slut möter du björnar runt varje hörn (känns det som).

Permalänk
Skrivet av Murer:

Du behöver ju inte markera vapnet som favorit för att equippa det? Bara att klicka på det och köra equip direkt i inventoryt.

Stämmer bra, men då måste jag göra det efter fighten i så fall. Mao, det måste göras oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Stämmer bra, men då måste jag göra det efter fighten i så fall. Mao, det måste göras oavsett.

Göra det till favorite igen? Mjo, det stämmer. Det är väl inte det smidigaste systemet man stött på i ett spel kanske. Lättast hade ju varit om spelet bara equippade vapnet och gjorde det till favorit igen automatiskt när man plockar upp det efter en disarm.

Permalänk

Tycker spelet är väldigt bra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dark_Widget:

Fair enough, anledningen till hypen är att föregående spel o även skyrim är extremt bra (om man bortser från hur buggigt skyrim är, o dessutom hurpass kass UIn är för PC)
kan med ganska stor säkerhet säga att de inte finns nått RPG som kan mäta sej i hurpass fritt skyrim är.
Dessutom deras unika levelsystem tilltalar många o även mej själv.

håller dock med till viss del.. dom borde kunna gjort UIn mer PC vänlig.

Nja. Fritt är det mestadels i hur man kan röra på sig. Men fritt... näe. Du kan inte bli herre över en by och styra och bestämma. Du kan typ endast välja vem du vill döda och vart du vill gå.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Jag håller med trådskaparen fattar inte vad "all the fuzz is about" tycker interface o hela kalaset är medelmåttigt om ens det. Questandet är urtråkigt. Ska ge det en chans till efter att jag spelat klart Batman Arkham City, där har vi ett riktigt spel!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av wartech:

Tycker spelet är väldigt bra.

Håller helt med. UI kanske inte var den bästa, men efter att ha spelat ett tag så lär jag säga att man har anpassat sig riktigt bra och det är smidigt efter att man vant sig.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Kan till viss del hålla med men det är inte bara pest. Det va rätt kul att köra klart mainquest men sen så blev det tråkigt, göra massa (tråkiga?) betydelselösa sidequest blev snabbt tråkigt. Lägg sedan till alla buggar så mjo kanske inte bästa spelet.

Permalänk

Runt 4 timmar orkade jag med. Sen blev det för enformigt att bara gå och leka luffare och leta saker i olika tunnor.

Permalänk

Tycker det är annorlunda och skoj! Dock inget jag sitter 24/7 med. Går några dagar emellan.

Permalänk
Medlem

Mycket underhållande spel, men man får ge det en ärlig chans, efter 4-5 timmar kanske så är man fast. Men det blir på tok för enkelt kring level 15-20 och efter det känns ingenting utmanande längre, i kombination med att det börjar bli repetitivt så tappar man suget så småningom. Dessutom är "shouts" antingen överflödiga eller rent värdelösa, vilket känns lite lustigt i samband med dragonborn-storyn.

Men tycker fortfarande att det är bättre än både Oblivion och Fallout 3/New Vegas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Lång resa innan man hamnar där.
Det värsta är när man "tappar" (kommer inte på det engelska ordet) sitt vapen pga fienden. Då måste man plocka upp vapnet, gå in i huvudmenyn, välja som favorit, gå ur huvudmenyn, in på q-menyn, välja 1-9 för att sedan gå ur q-menyn och trycka på 1-9.

GAH!

En fight blir aldrig spännande på något sätt eftersom man hela tiden pausar och väljer vapen/magi. Striderna är skittråkiga.

Hmm. Om jag slänger ifrån mig ett vapen och sedan plockar upp det igen så ligger det fortfarande kvar som favorit hos mig.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Fair enough, anledningen till hypen är att föregående spel o även skyrim är extremt bra (om man bortser från hur buggigt skyrim är, o dessutom hurpass kass UIn är för PC)
kan med ganska stor säkerhet säga att de inte finns nått RPG som kan mäta sej i hurpass fritt skyrim är.
Dessutom deras unika levelsystem tilltalar många o även mej själv.

håller dock med till viss del.. dom borde kunna gjort UIn mer PC vänlig.

Darkfall?

ska tilläggas att jag inte lirat Skyrim

Permalänk
Medlem

Hur bra är Skyrim jämfört med Oblivion?
Helt sjukt hur dåligt, tråkigt och ofärdigt Oblivion var

Permalänk
Avstängd

Tycker synd om dom som köpte skiten.
men jag måste säga att årets spel var en stor flopp alltihoppa..
Även om jag älskar BF3 så var det ju mycket fel med det.. synd..
Fast det kommer dom fixa så snart som möjligt.
Buggfritt så blir spelet perfekt!

Anyway..
Vi har även failade MW3
Failade Skyrim
Failade NFS The run..
Listan är lång.
Ett spel jag måste säga är bra gjort, är Saints row 3!
Ni som säger att det vart dåligt för att allt är överdrivet..
Det är meningen med Saints Row serien.
Överdrivet men skit roligt Singelplayer spel som du även kan köra CO-OP genom hela kampanjen!
Sådan Co-op vill jag se i fler spel..

On topic: Skyrim sög.
Alla dessa liknande spel, så som Rage och Fallout.. Usch för dessa onödiga spel vi klarat oss utan. (enligt mig, då dom är så otroligt jobbiga och tråkiga)
Vet ej om dom är gjorda av samma företag och shit, verkar så, då man gör samma sak i alla dom spelen..

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Bethesda / ASUS har fortfarande inte fixat en patch som får spelet att fungera med min STX... Google säger att jag inte är enda personen, men ASUS påstår sig ändå ha fixat problemet.

Alltså, spelet fryser hela datorn om jag kör med ljudkortet aktiverat. Detta händer i alla Bethesda spel efter Morrowind...

JOBBIGT!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!