Permalänk
Skrivet av veggie_d:

Det där är ju inte det enda som är upp-och-nervänt här. Vi är väl de enda som envisas med att skriva datum som ÅÅMMDD? Trots att det är fullständigt ologiskt i alla normala, vardagliga sammanhang. Finns det något annat land som använder ett komma för att separera heltalen från decimalerna och något så dumt som ett _mellanrum_ för att gruppera heltalen i tusental?

Jag skulle vilja påstå att det är det mest logiska sättet att skriva datum, där det går från den minsta enheten "dagar" till höger och sedan stigande till vänster, precis som vi skriver tal. Vad jag har förstått så är logiken bakom det amerikanska systemet att skriva ÅÅDDMM att de specifika talen oftast brukade stå i storleksordning under 1900-talet vilket i sig är helt ologiskt i mitt tycke, ännu mer nu när det inte ens gäller längre. Oavsett så ser jag absolut inget ologiskt alls med sättet vi skriver datum, att det inte följer standard är en annan sak. Sättet vi skriver stora tal på är dock en annan femma, mellanrum har jag inget problem med jag tycker det ser snyggt ut, men vi kan också använda punkter för samma ändamål och där kan jag tycka att det motsatta systemet är betydligt mer logiskt.

Edit: efter en snabb sökning så visar det sig att vårt sätt att skriva datum faktiskt är en eu standard http://sv.wikipedia.org/wiki/ISO_8601, med reservation för wikipedias egenheter. Kommat som decimalbrytning är förövrigt också standard i praktiskt taget hela Europa. Världen är uppdelad i mer än Sverige och USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Jag skulle vilja påstå att det är det mest logiska sättet att skriva datum, där det går från den minsta enheten "dagar" till höger och sedan stigande till vänster, precis som vi skriver tal. Vad jag har förstått så är logiken bakom det amerikanska systemet att skriva ÅÅDDMM att de specifika talen oftast brukade stå i storleksordning under 1900-talet vilket i sig är helt ologiskt i mitt tycke, ännu mer nu när det inte ens gäller längre. Oavsett så ser jag absolut inget ologiskt alls med sättet vi skriver datum, att det inte följer standard är en annan sak. Sättet vi skriver stora tal på är dock en annan femma, mellanrum har jag inget problem med jag tycker det ser snyggt ut, men vi kan också använda punkter för samma ändamål och där kan jag tycka att det motsatta systemet är betydligt mer logiskt.

Det är väl jätte-ologiskt att skriva datum som ÅÅMMDD? I ALLA andra länder (som jag känner till i alla fall) skriver man på samma sätt som man pratar. Det är fullt logiskt att ordningen skrivs MM/DD/YY (alltså inte som du skrev ovan) i USA eftersom datum uttalas i den ordningen ("December 8, 2011"), eller DD/MM/YY i de flesta andra länder eftersom de säger så där ("8th December 2011" t.ex.). Det som INTE är logiskt är att uttala datumen som vi gör här i Sverige ("8 december 2011") men skriva dem som om vi faktiskt uttalade dem i omvänd ordning. Eller brukar du säga att julafton är "den 2011 december 24:e"?

Dessutom kan man ju diskutera vilket av ÅÅ, MM och DD som är mest signifikativt. I alla vardagliga situationer vill jag nog påstå att det är mest intressant att hålla reda på vilken dag det är, följt av vilken månad, följt av året. Om mjölken går ut "den tolfte" är det inte så intressant huruvida det gäller januari eller oktober, 2012 eller 2015..

Mitt problem med mellanrummet i tal är att mellanrum används för att separera ord. Det blir mer svårläst om man plötsligt börjar hacka upp "ord" mitt i, på samma sätt som det blir svårläst och mindre lättförståeligt när folk särskriver.

Permalänk
Skrivet av veggie_d:

Det är väl jätte-ologiskt att skriva datum som ÅÅMMDD? I ALLA andra länder (som jag känner till i alla fall) skriver man på samma sätt som man pratar. Det är fullt logiskt att ordningen skrivs MM/DD/YY (alltså inte som du skrev ovan) i USA eftersom datum uttalas i den ordningen ("December 8, 2011"), eller DD/MM/YY i de flesta andra länder eftersom de säger så där ("8th December 2011" t.ex.). Det som INTE är logiskt är att uttala datumen som vi gör här i Sverige ("8 december 2011") men skriva dem som om vi faktiskt uttalade dem i omvänd ordning. Eller brukar du säga att julafton är "den 2011 december 24:e"?

Dessutom kan man ju diskutera vilket av ÅÅ, MM och DD som är mest signifikativt. I alla vardagliga situationer vill jag nog påstå att det är mest intressant att hålla reda på vilken dag det är, följt av vilken månad, följt av året. Om mjölken går ut "den tolfte" är det inte så intressant huruvida det gäller januari eller oktober, 2012 eller 2015..

Mitt problem med mellanrummet i tal är att mellanrum används för att separera ord. Det blir mer svårläst om man plötsligt börjar hacka upp "ord" mitt i, på samma sätt som det blir svårläst och mindre lättförståeligt när folk särskriver.

Fast jag har då aldrig sett några mjölkpaket där som det står vilket år de går ut, om du har sparat ett mjölkpaket i över ett år så har du nog andra problem än att avläsa datum. Däremot vill jag verkligen påstå att året är det mest signifika, jag tycker nog allt att det är viktigare att veta vilket år något hände än vilken dag. Jag tycker att någons ålder är mer intressant and deras födelsedag jag tycker att det är viktigare att veta att andra världskriget tog slut 1945 än att det var den 8/5. Visst kan jag ge dig en poäng för hur man uttalar datum, men även i sverige skulle vi skriva den 8'de december 2011 om vi skriver det med ord. Men när det skrivs med siffror vill jag påstå att gå från största till minsta beståndsdel är fullt logiskt om det är semantiskt rätt är en annan sak. Som sagt är det dessutom en europeisk standard så det är absolut inget vi hittat på själva.

Edit: Vad gäller långa tal så vill jag nog påstå att jämförelsen med särskrivningar är ganska skev. Jag vill påstå att jag föredrar moder kort varje dag framför moder,kort. Där ett mellanrum används för att sepparera ord så används ett komma för att sepparera satser så om nånting så är det en "större" uppdelning. Logiskt sett ser jag inget större fel med ett mellanrum än med ett kommatecken, matematiskt sett är båda idiotiska då ett tal inte kan delas upp på ett sådant sätt alls.

Permalänk
Hjälpsam

Handlade inte den här tråden om Metall chassi i Pansar plåt?
Jag förslår armerad betong, inte helt omanligt det heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Fast jag har då aldrig sett några mjölkpaket där som det står vilket år de går ut, om du har sparat ett mjölkpaket i över ett år så har du nog andra problem än att avläsa datum.

Precis min poäng. Det står dag (och månad) därför att de uppgifterna är de viktiga. Året spelar ingen roll.

Skrivet av whiskerer:

Däremot vill jag verkligen påstå att året är det mest signifika, jag tycker nog allt att det är viktigare att veta vilket år något hände än vilken dag. Jag tycker att någons ålder är mer intressant and deras födelsedag jag tycker att det är viktigare att veta att andra världskriget tog slut 1945 än att det var den 8/5. Visst kan jag ge dig en poäng för hur man uttalar datum, men även i sverige skulle vi skriva den 8'de december 2011 om vi skriver det med ord. Men när det skrivs med siffror vill jag påstå att gå från största till minsta beståndsdel är fullt logiskt om det är semantiskt rätt är en annan sak. Som sagt är det dessutom en europeisk standard så det är absolut inget vi hittat på själva.

...jag skulle nog föredra om andra kommer ihåg vilken dag jag fyller år på än hur många år som gått sedan jag föddes. Det gagnar ingen att man kommer tre veckor för sent (eller för tidigt) med gratulationerna, då är det liksom skitsamma att man åtminstone har koll på att det är rätt mängd ljus i tårtan

Jag förstår precis vad du menar med att året är mer signifikant. Men rent praktiskt vidhåller jag ändå att det egentligen bara gäller när man ska sortera eller jämföra datum, alltså t.ex. i databasqueries och allehanda övriga datorsammanhang. I verkliga livet är jag ändå rätt säker på att de flesta tycker det är viktigare att hålla reda på dagen, eftersom den ändras... en gång om dagen, än året eftersom det ändå inte uppdateras oftare än var 365:e dag.

Skrivet av whiskerer:

Edit: Vad gäller långa tal så vill jag nog påstå att jämförelsen med särskrivningar är ganska skev. Jag vill påstå att jag föredrar moder kort varje dag framför moder,kort. Där ett mellanrum används för att sepparera ord så används ett komma för att sepparera satser så om nånting så är det en "större" uppdelning. Logiskt sett ser jag inget större fel med ett mellanrum än med ett kommatecken, matematiskt sett är båda idiotiska då ett tal inte kan delas upp på ett sådant sätt alls.

Alternativen var ju aldrig "moder kort" eller "moder,kort". Mellanrum inuti ord eller tal stör läsrytmen, eftersom man inte förväntar sig att de ska vara där. Men jag håller med, tusentalsgrupperingar borde inte användas överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jo, fram tills att jag var ohyfsad och kapade den. Ska hålla käften nu. Förresten kan jag inte låta bli att undra om du särskrev metallchassi och pansarplåt med vilje?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av veggie_d:

Jo, fram tills att jag var ohyfsad och kapade den. Ska hålla käften nu. Förresten kan jag inte låta bli att undra om du särskrev metallchassi och pansarplåt med vilje?

Tänkte lite på det, jag kopierade helt enkelt rubriken på tråden, men lite kul blev det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Hört talas om vagnbult? Slå upp det. Sen kan du leka besser.

Testa vagnsskruv också när du ändå håller på
Att fel har blivit rätt genom upprepad bruk ändrar egentligen inget, och nä, jag läser inte till något längre, dock jobbar jag som mekaniker sedan +20 år.
(och det är inte så jättesvårt att förstå vad folk menar när dom säger "bult", bara lite småkul att påpeka skillnaden )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Att påpeka skillnaden? Du som varit meck i 20+ år borde isf också fått lärt dig att maskingäng över M6 är bult enligt standard, förutom i Sverige då. Vi har ju ett system som säger två olika saker beroende på vart du läser. Härlig paradox utan dess like.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

.... Som sagt är det dessutom en europeisk standard så det är absolut inget vi hittat på själva...

Jag kan ju tillägga att det var sverige som tog fram eu-standarden för datum

Permalänk
Medlem

jag vill se detta...enda problemet som jag ser är att det är hyffsat jobbigt när du flyttar hemifrån.....och bor på 4e våningen utan hiss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pokelia:

jag vill se detta...enda problemet som jag ser är att det är hyffsat jobbigt när du flyttar hemifrån.....och bor på 4e våningen utan hiss

Snart ska jag göra några ritningar (ska göra en version i trä på slöjden i skolan bara för att och få en fin burk att ha i till jag får den i pansar färdig )

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Snart ska jag göra några ritningar (ska göra en version i trä på slöjden i skolan bara för att och få en fin burk att ha i till jag får den i pansar färdig )

blir att göra en tråd i galleriet på den med:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zorki:

blir att göra en tråd i galleriet på den med:P

Hmm det kanske blir nått sånt Men funderar på att öka måtten till 80x100x30

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag förslår armerad betong, inte helt omanligt det heller.

Om inte annat hoppas jag tråden handlar om metallchassi i pansarplåt.
Jag föreslår bly. Så kan man karva ut plats allt eftersom man behöver det. Klarar en EMP attack. Kan det bli manligare?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Det ligger i Oxelösund om jag får be. Nyköping är en förort till Oxelösund - bara för att ha rett ut den detaljen

Nyköping är den seriösa staden. Pundarsund har man bara för att slippa ha SSAB i Nyköping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Hmm det kanske blir nått sånt Men funderar på att öka måtten till 80x100x30

go for it:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Bra idé om du råkat ut för ett antal inbrott senaste tiden! Hade varit kul att filma ev. inbrott för att se hur 'de' reagerar på vikten av burken

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Har börjat spela World of tanks och blivit inspererad till att bygga en egen låda i tjockt stål Hur mycket skulle 25mm plåt kosta/m^2? Sen blir det mycket gravyr och slipande med mera Chassit skulle nog få dimensionerna MINST 70x90x30cm (höjd,längd och bredd)

Bara så du vet, så orkar du inte lyfta en 25 mm plåt bit som är ca 30x30 lägg ner den idén direkt på tok för svår plåt att jobba med också, däremot kan du använda tunnare plåt typ 2mm som ändå är STENHÅRD och det kommer kännas väldigt gediget, förutom vikten då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cAWPer:

Bara så du vet, så orkar du inte lyfta en 25 mm plåt bit som är ca 30x30 lägg ner den idén direkt på tok för svår plåt att jobba med också, däremot kan du använda tunnare plåt typ 2mm som ändå är STENHÅRD och det kommer kännas väldigt gediget, förutom vikten då.

Kan nog lyfta mer än 17kg hörödu.. vid gymmet lyfter jag lätt 50kg från golvet i marklyft ~70-80kg inte testat fullt ännu då mitt knä krånglat men är på bättrings väg Dessutom kommer det att vara mycket hål i plåten så ingen av plåtarna är tyngre än 50kg Sen kommer säker mitt "flytta runt" chassi vara av trä så mitt SUPER stationära kommer att vara detta Det i trä gör jag efter Nyår på slöjden i samma eller större mått

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

I vartenda land förutom Sverige så är allt över M6 med gänga en bult.
Därav topplocksBULTAR. Svenska läran är dubbelsidug. Läser du fordon och verkstadslära så är ovan rätt.
Läser du bygg/industri fel.
Hört talas om vagnbult? Slå upp det. Sen kan du leka besser.

jag har varit på studiebesök på "Bulten" i Svartå, där de gör; tadaaa: skruvar i alla storlekar ..

bult heter en skruv innan den får gängor, dvs. ett ofärdigt skruvelement.

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Kan nog lyfta mer än 17kg hörödu.. vid gymmet lyfter jag lätt 50kg från golvet i marklyft ~70-80kg inte testat fullt ännu då mitt knä krånglat men är på bättrings väg Dessutom kommer det att vara mycket hål i plåten så ingen av plåtarna är tyngre än 50kg Sen kommer säker mitt "flytta runt" chassi vara av trä så mitt SUPER stationära kommer att vara detta Det i trä gör jag efter Nyår på slöjden i samma eller större mått

Hehe, jo men du förstår vad jag menar va? Det är väääääldigt tung plåt, tyngre än vad du kan föreställa dig. Jag jobbar med plåt dagligen, är du ute efter en hård yta så räcker det garanterat med endast några millimeter, bygg det utav typ 3 millimeter så kan du stå med baseballträ i evigheter om du vill och slå på det utan att skada godset. Titta i min logg här när jag byggde Tiny, fronten på chassiet där är typ 2-3 millimeter om jag inte minns fel, och den plåten var så sjukt hård och tung. Tror faktiskt nått sånt räcker

http://www.sweclockers.com/galleri/4819-tiny#image80 Logg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cAWPer:

Hehe, jo men du förstår vad jag menar va? Det är väääääldigt tung plåt, tyngre än vad du kan föreställa dig. Jag jobbar med plåt dagligen, är du ute efter en hård yta så räcker det garanterat med endast några millimeter, bygg det utav typ 3 millimeter så kan du stå med baseballträ i evigheter om du vill och slå på det utan att skada godset. Titta i min logg här när jag byggde Tiny, fronten på chassiet där är typ 2-3 millimeter om jag inte minns fel, och den plåten var så sjukt hård och tung. Tror faktiskt nått sånt räcker

http://www.sweclockers.com/galleri/4819-tiny#image80 Logg

Jodå, vet att några millimeter räcker fint men vill överdriva Bara jag får tag i plåten (färdig skuren) så är det bara att borra hål och gänga skruva ihop sen blir det bara att börja med detaljerna Men måste bara fråga, är det inte ganska manligt med en 200kg dator som tål värsta atombomber,jordbävningar och typ jordens undergång? Jag tycker det iaf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jodå, vet att några millimeter räcker fint men vill överdriva Bara jag får tag i plåten (färdig skuren) så är det bara att borra hål och gänga skruva ihop sen blir det bara att börja med detaljerna Men måste bara fråga, är det inte ganska manligt med en 200kg dator som tål värsta atombomber,jordbävningar och typ jordens undergång? Jag tycker det iaf!

Ville bara påpeka det ifall du inte visste det från början men kör hårt om det är så du vill ha det. Vill se logg på detta om det blir av, verkar bli rätt massivt ja

Permalänk
Medlem

Vad fan hade du tänkt att göra med datorn?! Skuta med RPG och AA kanoner? Släppa ett hus på den? Köpa en Kirov och släppa bomber på typ 3 ton vardera? Eller kanske låsa en kärnvapenmissil på den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chmat76:

Vad fan hade du tänkt att göra med datorn?! Skuta med RPG och AA kanoner? Släppa ett hus på den? Köpa en Kirov och släppa bomber på typ 3 ton vardera? Eller kanske låsa en kärnvapenmissil på den?

Nått i den stilen ja

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Stål är för veklingar, kör med Wolfram, starkt o tungt, det är manligt.

Tungsten har man i pansarbrytande ammunition, inte i chassin ;p

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jag kan säga att en plåt med måtten 300x300x25 inte bara väger 17 kg och desutom går du inte runt med vikten när du tränar marklyft, att du orkar lyfta 50 kg 60cm rakt upp från golvet är ingen större merit, men att bära dom 50kg ut från en bil, fram till dörren, upp för en trappa och in i ett rum är en HELT annan sak, och nu snackar vi om en plåt som är ganska svår att greppa och ingen stång som man får perfekt grepp om.

Jag som jobbar en hel del mad metall tycker att du ska köra 16mm (gärna slipad plåt, då det är fin yta) och använda det, 25mm kommer bara se klumpigt ut, att ha 25mm på en tank som är 5 meter lång och 2½meter hög ser inte lika klumpugt ut, utan du måste propitionera ut allt så det ser rimligt ut och inte bara som en klump
Så 16mm plåt runt hela kommer se kanska koolt och gediget ut på något som är lika stort som en dator! Bra mcket lättare att handskas med är det också

Och jag ger inte min åsikt för att ta dör på folks drömmar! jag säger vad jag tycker och tror kommer bli bra för att jag faktiskt är intresserad av att bygget blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Jag kan säga att en plåt med måtten 300x300x25 inte bara väger 17 kg och desutom går du inte runt med vikten när du tränar marklyft, att du orkar lyfta 50 kg 60cm rakt upp från golvet är ingen större merit, men att bära dom 50kg ut från en bil, fram till dörren, upp för en trappa och in i ett rum är en HELT annan sak, och nu snackar vi om en plåt som är ganska svår att greppa och ingen stång som man får perfekt grepp om.

Jag som jobbar en hel del mad metall tycker att du ska köra 16mm (gärna slipad plåt, då det är fin yta) och använda det, 25mm kommer bara se klumpigt ut, att ha 25mm på en tank som är 5 meter lång och 2½meter hög ser inte lika klumpugt ut, utan du måste propitionera ut allt så det ser rimligt ut och inte bara som en klump
Så 16mm plåt runt hela kommer se kanska koolt och gediget ut på något som är lika stort som en dator! Bra mcket lättare att handskas med är det också

Och jag ger inte min åsikt för att ta dör på folks drömmar! jag säger vad jag tycker och tror kommer bli bra för att jag faktiskt är intresserad av att bygget blir

jag håller med dej att de e inget man bara bär runt på. jpobbar sj med flyttfirma o vet en del om att bära. kan bara sä älskar grabbens ide me detta totalt sjuka projekt. e lite varför göra de lättare när man kan göra de överdrivet tungt. jo bara för HAN KAN:P ingen jag vet eller läst om har gjort de så rubust:P

hehhehe säger än att han skall bara Go FOR IT

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zorki:

jag håller med dej att de e inget man bara bär runt på. jpobbar sj med flyttfirma o vet en del om att bära. kan bara sä älskar grabbens ide me detta totalt sjuka projekt. e lite varför göra de lättare när man kan göra de överdrivet tungt. jo bara för HAN KAN:P ingen jag vet eller läst om har gjort de så rubust:P

hehhehe säger än att han skall bara Go FOR IT

precis.
- Vad ska du med bärselar, kofot och palltruck till?
- Flytta datorn.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey