Permalänk

Qpad mk 85 har lagt av

Tjo, fick igår hem mitt qpad mk 85 tangentbord, pluggade in det och installerade drivrutinerna och det gick finfint, fram tills idag.
Satt vid datorn och spelade lite och allting funkade bra, så gick jag iväg en stund för att handla och när jag kom tillbaka så är tangentbordet stendött.
Syns inte i enhetshanteraren, har testat att installera om drivrutiner, gjort en systemåterställning, testat olika usb hubbar, men det funkade inte ändå, så testade jag att sätta in det i en laptop här hemma och då började dioderna lysa och det gick igång, testade i min dator igen och det blinkade till men sen la det av igen.

Börjar misstänka att det är något glapp i sladden / fel på usb kontakten? Har kanske ryckt till för hårt när jag drog sladdarna bakom skrivbordet eller liknande?
Riktigt segt att det ska börja krångla redan, någon som har något tips på hur jag kan få reda på exakt vad som är fel?

Edit: Nu när jag pluggar in den i laptopen igen så märker datorn iaf av tangentbordet (eller helt enkelt bara att något är kopplat till usb hubben?)
För den installerar drivrutiner och så står det:
"allmänt usb-nav (hub) installerad"

Permalänk

Läste en recension om Qpad MK-80 där ett problem var att efter att datorn gått ner i strömsparläge så ville inte tangentbordet starta upp igen. Det behövdes en omstart av datorn för att få igång allt igen.
Inget sånt som spökar?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Var inte det som var problemet för mig, startade nog om datorn sådär 5-10 gånger för att se om det skulle lösa sig
Var något som glappade, pluggade in / ut tangentbordet ett antal gånger till och några få gånger blinkade till, så skruvade upp plåten och rätade till lite sladdar och nu funkar allting perfekt igen (och nu är det bara att vänta på att skiten pajjar igen )

Permalänk

Bra att det löste sig iaf
Är själv sjukt sugen på samma tangentbord så skulle vara kul att höra vad du tycker om det. Om Cherry Röd brytarna och annat.
Förutom problemen alltså då

Vart köpte du det ?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Skrivet av Gorgeous-George:

Bra att det löste sig iaf
Är själv sjukt sugen på samma tangentbord så skulle vara kul att höra vad du tycker om det. Om Cherry Röd brytarna och annat.
Förutom problemen alltså då

Vart köpte du det ?

Tackar, jo det var lite frustrerande att det la av efter en dag efter flera veckors väntan, men nu funkar det fint, so far.
Jag förhandsbokade det via qpad själva, fast såhär i efterhand hade det varit smartare att vänta tills inet fick det i lager och beställa därifrån (fick det inte snabbare via qpad och det kostade en hundringish mer)
Men måste säga att jag är extremt nöjd med tangentbordet, suttit med ett black widow innan (blåa brytare) och även om jag i början gillade ljudet från de brytarna måste jag säga att det snabbt blev opraktiskt (samt att jag störde mig något fruktansvärt på glossy ytan som gjorde att det blev smutsigt efter några timmars användande) - sen säger de flesta att blåa är de bästa brytarna för att skriva med, vilket jag inte håller med om, gillar helt klart de här röda mer.
Så överlag gillar jag de röda brytarna väldigt mycket, och tangentbordet i sig är väldigt trevligt

Permalänk
Medlem

Tjo, jag fick samma tangentbord igår ^^ as skönt !
Dock så kan jag inte få mina media knappar att fungera tillsammans med spotify? så om det finns någon vänlig själ som skulle kunna ge lite rådgivning angående om hur jag skall gå till väga för att få dem att fungera korrekt ?