Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ska detta föreställa steampunk?
tyvärr så tyckte jag inte detta var något likt, men det såg bra ut i alla fall

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

ska detta föreställa steampunk?
tyvärr så tyckte jag inte detta var något likt, men det såg bra ut i alla fall

Är han klar med chassit?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Schysst projekt! Kommer att följas med intresse!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Sluggard:

Nu vill vi så väldigt gärna se en uppdatering på det här bygget!!

Jo det är på G, ska ladda upp några nya bilder Idag tror jag, beror på ifall färgen har torkat

Skrivet av Redstar:

Alla kan borra och slipa, men inte alla är konstnärer. Det här är riktigt tufft, dödskallen är verkligen kreativ, likaså resten. Det ska bli riktigt kul att se hur det här slutar:) Good work.

Edit: Stavfel

Tack Jo konstnärligt kan jag nog kanske vara lite, och det hjälper nog en hel del tror jag

Skrivet av Duveke:

Absolut läckert!
Full pott från mig

Skrivet av tatus_se:

fullständig grym

Skrivet av Nimrood:

Schysst projekt! Kommer att följas med intresse!

Tackar så mycket

Skrivet av ReDoZz:

ska detta föreställa steampunk?
tyvärr så tyckte jag inte detta var något likt, men det såg bra ut i alla fall

Jo det är steampunk men inte rakt av, det är en mix av steampunk ock diesel punk, med lite fallout tema, håller med att det kan vara svårt att se den som steampunk just nu, men det kommer att se bättre ut när det är målat, roligt att du tycker det ser bra ut

Permalänk
Medlem

Update?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag har nog aldrig tidigare uppskattat den där designmixen men du gör ett jävligt bra jobb och har lyckats ändra min uppfattning! Vill bara se mer och hoppas på en uppdatering snart! 5/5p.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Skrivet av KKay:
Skrivet av hazed:

Jag har nog aldrig tidigare uppskattat den där designmixen men du gör ett jävligt bra jobb och har lyckats ändra min uppfattning! Vill bara se mer och hoppas på en uppdatering snart! 5/5p.

Tackar! Nu är det uppdaterat, inte färdig än men mer bilder finns det nu, ska börja måla resten nu för att få den rätta effekten

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Så snyggt att man blir tårögd!
Lätt 5 av 5.

Permalänk
Medlem

Nog en smaksak men när silvret kom på så blev de inte lika snyggt längre
Diggade allt hårt tills de kom ^^ Men som sagt. Smaksak

Permalänk
Medlem

Blev lite chockad när jag såg nya bilderna m,ed silverfärgen
Man jag antar att det kommer mer färg på?

Visa signatur

Nej

Permalänk

Jag ser verkligen fram emot slutresultatet! 5/5

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Skrivet av KKay:

Tack ser mycket finare ut nu, jag har målat mer sedan jag tog bilderna, väntar på att kamerans batteri ska ladda färdigt sedan lägger jag up några nya bilder.

Skrivet av Simplified:

Så snyggt att man blir tårögd!
Lätt 5 av 5.

Ha ha, tack så mycket

Skrivet av t0kk:

Nog en smaksak men när silvret kom på så blev de inte lika snyggt längre
Diggade allt hårt tills de kom ^^ Men som sagt. Smaksak

Jag tycker inte att det ser snyggt ut med silver, fast du får se hur det blir I slutet kanske ändrar dig

Skrivet av weyne:

Blev lite chockad när jag såg nya bilderna m,ed silverfärgen
Man jag antar att det kommer mer färg på?

Jo det är redan på mer färg efter bilderna togs, lådan kommer inte att vara silverfärgad, det är en grundfärg för att få metall effekt på lådan, massor av job kvar att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Nog en smaksak men när silvret kom på så blev de inte lika snyggt längre
Diggade allt hårt tills de kom ^^ Men som sagt. Smaksak

det är ju bara grundlackat läs innan du postar ;D;D

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Gillar det inte just nu, men antar att du har en jättebra plan Kommer nog bli grymt.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Riktigt bra jobbat, väntar ivrigt på att slutresultatet skall komma! Hitintills 5/5

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SimonSaysBaka:

Jo det är redan på mer färg efter bilderna togs, lådan kommer inte att vara silverfärgad, det är en grundfärg för att få metall effekt på lådan, massor av job kvar att göra

Riktigt härligt och gediget grundarbete, inte den gamla vanliga "sprayflaska från biltema" här inte

Blev det något av ventilationsröridén?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

För i helvete! Du utlovade mer bilder såfort kameran laddat klart, väntar med spänning Sitter och jobbar, du får stå för underhållningen hehe.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

faaan, det är biltemas gråa sprayfärg va? på med lite mattsvarta detaljer också 5/5 hittills iaf för originell design! inte sett något liknande hittills

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Gillar det inte just nu, men antar att du har en jättebra plan Kommer nog bli grymt.

Det kommer att se bättre ut senare

Skrivet av Sampabowie:

Riktigt bra jobbat, väntar ivrigt på att slutresultatet skall komma! Hitintills 5/5

tackar

Skrivet av Fluf:

Riktigt härligt och gediget grundarbete, inte den gamla vanliga "sprayflaska från biltema" här inte

Blev det något av ventilationsröridén?

He he jo du jag ville göra en bra grund vill ju kunna damtorka utan att färgen smälter bort ha ha, vad det gäller ventilationsrören så har jag hittat en annan ide jag ska pröva på, du får se

Skrivet av CoZalon:

För i helvete! Du utlovade mer bilder såfort kameran laddat klart, väntar med spänning Sitter och jobbar, du får stå för underhållningen hehe.

ha ha en ny bild är uppe nu, långt från färdig dock.

Skrivet av Uvania:

faaan, det är biltemas gråa sprayfärg va? på med lite mattsvarta detaljer också 5/5 hittills iaf för originell design! inte sett något liknande hittills

Tack så mycket, jag har lagt upp ny bild på lådan, och nej det är int biltemas färg, utan nå jag köpte online.

Permalänk
Entusiast

Du har verkligen en talang för detta, det blir så sjukt häftigt!

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg, bra jobbat

Permalänk

imponerande!

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk
Medlem

Snyggt:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Du är en grym jävel på att jobba med träd får jag säga

Permalänk

shit, hur fick du till den där effekten på sista bilden? Hur "mörkade" du ner den?
Sjukt bra jobbat

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Imponerande minst sagt ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Redigt tufft! Glad att Redaktionen länkade dem på Facebook, så man fick se skönheten!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande, kul att se sådant här på sweC