Permalänk
Medlem

Beställde gt780 i onsdags för 8491(med rabatt) från cdon,
nu ligger ju samma dator på 8490 utan rabatt.
Har dragit iväg ett meddelande till cdon om man kan ändra priset på ordern i efterhand.
Vad tror ni om utsikterna för de går att ändra?

Permalänk

jag tycker det är lite skumt med lappisar, man sitter och skriver sen märker man att man är mitt i en annan mening.
Det kan ajg uppleva jobbigt då får man radera mm mm men annars grymt nöjd med min GTX683 provade BF3 i ultra fick mellan 19-25fps, har jag för mig.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

jag tycker det är lite skumt med lappisar, man sitter och skriver sen märker man att man är mitt i en annan mening.
Det kan ajg uppleva jobbigt då får man radera mm mm men annars grymt nöjd med min GTX683 provade BF3 i ultra fick mellan 19-25fps, har jag för mig.

Hade samma problem tills jag insåg att det var jag som kom åt touchpaden. Prova stänga av den med knappen för det när du skriver eller konstant om du kör externmus. Har fått som rutin att stänga av den när jag skriver för jag lyckas alltid komma åt den annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk

var sitter den knappen?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

var sitter den knappen?

Fn+F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcesHigh6:

Jaha, på min finns det en dedikerad knapp precis ovan för touchpaden.

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

Permalänk
Skrivet av zorrzoor:

har precis installerat en intel 320 80GB och jävlar vad fart det blev. väl investerade 1k

Fick du ändra till AHCI i bios för att få optimal prestanda?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Rabbaten på CDON med sweclockers funkar den på allt i butiken ? och isf hur mycket rabatt är det ?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Fick du ändra till AHCI i bios för att få optimal prestanda?

Nej det var redan på i min

Visa signatur

Permalänk

vet ni grabbar att jag spelar oavkortat på lappisen nästan ingeting på stationära, knepigt va lol

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

vet ni grabbar att jag spelar oavkortat på lappisen nästan ingeting på stationära, knepigt va lol

Vill också ha min NUU!
Vart postad sent igår, och kan inte se någon transportsträcka med kollo-id än,
så lär ju komma imorrn eller torsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av limneson:

Vill också ha min NUU!
Vart postad sent igår, och kan inte se någon transportsträcka med kollo-id än,
så lär ju komma imorrn eller torsdag.

Sorterad och fortfarande i Malmö

Permalänk
Medlem

Jäklar vad sugen jag blev...Jag behöver något bärbart att spela på. Rabattkoden har gått ut va? Hittar ingenstans att skriva in den.

Permalänk
Medlem

Nä, den funkar fortfarande!

Permalänk
Medlem

D'Oh, man var visst tvungen att vara inloggad för att skriva in den...
7216kr, helt överkomligt. Får bli årets julklapp

Permalänk
Skrivet av Trinnit:

Jäklar vad sugen jag blev...Jag behöver något bärbart att spela på. Rabattkoden har gått ut va? Hittar ingenstans att skriva in den.

Du måste logga in för att skriva koden, den räcker och ska ta slut idag, annars finns rabatten msi-gaming för att få 1k billigare

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Du måste logga in för att skriva koden, den räcker och ska ta slut idag, annars finns rabatten msi-gaming för att få 1k billigare

Ah, sista dagen idag alltså. Tur att jag svängde förbi Sweclockers. Dator beställd.

Permalänk

beställde MSI GT 683 datorn med en bluray läsare/skrivare.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på mellandagsrean Fortfarande lite lack att jag inte såg GT683:an för 6500 förrän det var för sent..

Permalänk
Medlem

På gt683 och gt780, kan man ha över 60 hz på de avancerade skärminställningarna?

Permalänk
Medlem

Tja, jag har nu ett tag letat efter en ny speldator. Ville först skaffa en stationär men jag har inte riktigt plats (man kan väl alltid skapa plats antar jag). Iaf jag har kommit fram till att en laptop kanske vore bättre med tanke på att jag studerar och att min nuvarande håller på att crappa ur. Så min fråga blir väl vad rekommenderar ni för spellaptop? Det ska självklart vara ett rimligt pris på det hela.

Spel jag vill kunna spela på medium/high är BF 3 samt The Witcher 2. Jag klarar redan av skyrim på medium på min nuvarande.

Permalänk
Skrivet av Saleh:

Tja, jag har nu ett tag letat efter en ny speldator. Ville först skaffa en stationär men jag har inte riktigt plats (man kan väl alltid skapa plats antar jag). Iaf jag har kommit fram till att en laptop kanske vore bättre med tanke på att jag studerar och att min nuvarande håller på att crappa ur. Så min fråga blir väl vad rekommenderar ni för spellaptop? Det ska självklart vara ett rimligt pris på det hela.

Spel jag vill kunna spela på medium/high är BF 3 samt The Witcher 2. Jag klarar redan av skyrim på medium på min nuvarande.

Vilket pris ska den ligga inom och vilken storlek på skärm, 15.6" eller 17.3"?

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Vilket pris ska den ligga inom och vilken storlek på skärm, 15.6" eller 17.3"?

/AP

En range runt 6-8k, skärmstorlek spelar väl inte så stor roll men 17.3" hade väl varit nice.

Permalänk

Som föregående talare fast mindre skärm

Tänkte precis som Saleh, fast en 12-16" skräm och BF3/DiabloIII när det nu släpps och till dess diverse strategispel (SC2), och wow samma prisklass, befinner mig i HongKong så tänkte scanna runt om det finns här dessutom..

Permalänk
Skrivet av Saleh:

En range runt 6-8k, skärmstorlek spelar väl inte så stor roll men 17.3" hade väl varit nice.

Jag skulle vänta tills mellandagsrean och se vad som dyker upp. Annars är en MSI GT683 från CDON mest prisvärd just nu, med 5% rabatt för SWEC-medlemmar. Pris: 8.490 kr - 5%= 8.066 kr inkl. frakt.

http://cdon.se/hemelektronik/msi_gt683_intel_i5-2410m_6gb_500...

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta tills mellandagsrean och se vad som dyker upp. Annars är en MSI GT683 från CDON mest prisvärd just nu, med 5% rabatt för SWEC-medlemmar. Pris: 8.490 kr - 5%= 8.066 kr inkl. frakt.

/AP

Tack för svaret, det var den jag kollade på också. Är det någon som har hunnit testat den och som kan ge nått intryck?
Ni verkar vara jävligt hjälpsamma här. Tack ska ni ha iaf.

Edit: Rabatten verkar inte gälla
Edit 2: Den gällde inte såg denna istället "msi-gaming " Väntar självfallet tills mellandagsrean. Får fortsätta att spela bf3 på min skitiga dator. Har ju skyrim också iof.

Permalänk
Medlem

/AP

Den där rabatten fungerar icke längre. Slutade tyvärr 20/12...
Men i övrigt håller jag med dig, just nu är det läge att vänta till mellandagsredan. De flesta större kedjor drar ju igång redan den 25e, tror de flesta köpare kan vänta så pass länge

Permalänk
Medlem

jag hittar inte " rutan" där man ska skriva in koden? hur hittar man den?

Permalänk
Medlem

hejsan, tror ni att den här datorn skulle klara skyrim alls? http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10151...

Permalänk
Medlem