Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

CM ATCS 840 Mod ide

Kollade runt lite på nätet och kom över en tråd om mitt chassi, Cooler Master ATCS 840. Jag vet sen innan att det är ett populärt chassi att göra om och snygga till.
Men jag trodde aldrig att man kunde göra något så snyggt som denna kille ColdZero@Overclock.net.

Såg också denna kille som verkar vara samma kille (ColdZero) som gjorde det chassi jag länkade ovanför.
http://www.overclock.net/t/437979/official-cooler-master-atcs...
http://www.overclock.net/t/437979/official-cooler-master-atcs...

Kommer plocka ideer därifrån också.

Så nu fick jag verkligen suget för att försöka göra något liknande själv, jag har själv aldrig gjort något liknande eller någon jag känner för den delen heller. Sen har jag inte ens i närheten av alla verktyg man kan behöva för att göra allt som den killen har gjort.

Men jag ska försöka att göra något liknande iallafall. Just nu är jag bara i brainstorming stadiet. Men kommer att försöka att starta igång detta så snarast som möjligt. (Efter Juldagarna förmodlingen)

Kommer behöva att inhandla matrial, verktyg som krävs.

Så det är nu jag behöver Sweclockers medlemmars expertis eller de medlemmar som har gjort riktigt snygga mods till sina chassi. Vet att det finns några stycken här ute.

Frågor:

  • Vad behövs verkligen tänka på innan jag börjar med detta?

  • Vad ska jag tänka på under arbetet?

  • Vad för program finns det för 3D bilder eller göra en skiss över chassit?

  • Vart kan man få tag på tex Svart Plexiglas som denna kille använt? (Ska man köpa vanligt plexiglas och spraya ena sidan med svart färg?)

  • Vad för verktyg krävs för att göra detta arbete?

Kommer såklart att göra ett galleri när jag har börjat med arbetet.

MVH
FearKill

Permalänk
Medlem

Har nu beställt sleevning till mitt nättagg och chassits front panel kablar. Blir att försöka sig på detta, har kollat runt lite på videos och verkar inte var så extremet svårt.

Men en fråga, Har bara beställt hel svart sleeve, tror ni det skulle bli snyggare om jag blandar in lite vitt eller mörktblått?

Permalänk
Medlem

Tydligen inge kunnigt folk på hära som kan hjälpa dig! God jul FearZ <3 // Norrland

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

Många svar du får och god jul. ;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:
  • Vad för program finns det för 3D bilder eller göra en skiss över chassit?

Sketchup

Skrivet av FearKill:
  • Vart kan man få tag på tex Svart Plexiglas som denna kille använt? (Ska man köpa vanligt plexiglas och spraya ena sidan med svart färg?)

Jag sprayade ena sidan med färg när jag byggde med plexi, det såg väldigt bra ut.

Skrivet av FearKill:

Men en fråga, Har bara beställt hel svart sleeve, tror ni det skulle bli snyggare om jag blandar in lite vitt eller mörktblått?

Beror på, vilket tema tänker du ha på bygget?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Sketchup

Jag sprayade ena sidan med färg när jag byggde med plexi, det såg väldigt bra ut.

Beror på, vilket tema tänker du ha på bygget?

Jag ska ha ett liknanden teama så som de killarna i mina länkar har gjort. Så kommer vara mest Svart men kommer vara lite blått inblandat i det.