VLC playlist font size

Permalänk
Medlem

VLC playlist font size

Kör VLC på min tv och skulle vilja öka storleken på fonten, men det verkar inte gå? Har letat i options och på google, men det närmaste jag kom var ett förslag om att skapa ett eget skin för att kunna öka fonten och känner inte direkt för att sätta mig in i xml och liknande bara för att kunna öka storleken på fonten i playlisten Någon som har hittat var man ändrar?

Provade även Media Player Classic men bisarrt nog samma sak där. Hittar inte var man ändrar lol

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650

Permalänk
Medlem

default storlek bestäms av windows, så du behöver i så fall justera DPI under "Control Panel\All Control Panel Items\Display"
"Set custom text size"

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb