Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Extern hdd krånglar...

Permalänk
Medlem

Extern hdd krånglar...

Tjena jag har problem med min externa hårddisk.

Jag har en FreeAgent GoFlex 500gb som bara går på usb och behöver ingen separat el.
när jag kopplar in den till datorn så startar hårddisken och får el från datorn, jag hittar den i enhetshanteraren men den dyker inte upp under den här datorn. den är bara ett par månader gammal och lämna in den och få en blank känns inte jättelockande...

är det någon som kan hjälpa mig?

Permalänk

Om du kopplar in den, väntar någon minut, och sedan drar ur USB-sladden - kommer det upp en dialogruta att hårddisken måste formateras?

Visa signatur

"There are strings in the human heart that had better not be vibrated." -- Charles Dickens

Permalänk
Medlem

Bruka du glömma att använda "säker borttagning av hårdvara" innan du kopplar ur disken?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kikat i diskhanteringen? (högerklicka på "Dator", välj "Hantera" och bläddra ner till "Diskhantering".)

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Jag använder aldrig säker borttagning av usb, är det verkligen det som är felet?
När jag försöker starta diskhantering med hårddisken i kommer jag inte in i den men när jag kopplar ut den fungerar det utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av admilius:

Jag använder aldrig säker borttagning av usb, är det verkligen det som är felet?

Då vet vi hur du sabbade den. Nu vet du varför man måste använda den funktioner. Annars blir det så här förr eller senare.

Använd ett räddnings recovery program för att kopiera allt till en annan hårddisk. Sen går du till diskhanteraren som Kr^PacMan skrev för att ta bort och skapa ny partition på den som du (snabb) formaterar om.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte komma åt diskhanteraren när jag har kopplat in den extarna hårddisken, när jag kopplar ut den fungerar det utmärkt men som sagt jag kommer inte åt funktionen när hddn är inkopplad... någon som vet problemet?

Permalänk

Går det inte att mecka upp HDDn? jag har själv en 2tb hdd som jag är riktigt sugen på att öppna upp, går det att koppla in den hddn på datorn på en vanlig SATA plats? min är en 2 tb Seagate extern hdd

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag är tillräckligt kunnig för att klara det! :/
tack för alla tips förrästen