Finns det några som är nyfikna på hur AMD FX-4100 presterar?

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Samma sak här! En bra grej hade ju varit om vi kunde editera in resultaten i första inlägget så hittas det lättare sen.

Ja, det skulle vara väldigt bra!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downfall233:

Ja, det skulle vara väldigt bra!

Jag slänger in alla resultat i min första posten när dom väl är klara.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Hedersmedlem

Okej, jag uppdaterar rubriken när det är klart.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Min FX-4100 pinnar på i stock.
Har inte orkat testa nått än annat än att höja multipeln till x23 = blåskärm.
Ska pilla lite på torsdag när jag är ledig igen.
Jag har inga superduperspel att testa, så det får bli lite, stabilitetstester vid olika klock i stället.
Körde en snabbis i 3dMark 06 och fick 14912p inget vidare altså...3615 CPU poäng, samma som x3 720@3Ghz med ett HD5850
Men det är ju de som säger att alla program tror att det är en x2, eftersom det är en ny arkitektur.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

kan väl flika in att jag monterat en FX4100 i min dator, kan säga att den prestererar bättre än min gamla prolle (se sign) i borderlands och rage.
min gamla prolle var en phenom II 555 upplåst till x3 @ 3,9 Ghz och min FX4100 rullar på i 4,3 Ghz @ 1,41v

ett råd till er som märker att prollen klockar ner sig till 3,3Ghz @ multiplier 16,5 vid hög belastning tex Prime 95 så överklocka med FSB i stället.
jag ställde min på 16,5 i multi och FSB 261, då kan inte prollen klocka ner sig (du har ju redan satt den på 16,5 i multi)

förövrigt så kör jag med allt annat igång som tex CC, C1E C6 mm, det enda jag stängt av är Turbo funktionen

(Kan tillägga att prollen var stabil i 4.65 Ghz med men vid en hastigheten så fick jag köra minnena i 1200, NB i 1800, HT 1800. annars
var inte mitt moderkort stabilt med så hög FSB så jag gick ner till 4,3 för kunna köra minnena och NB i högre hastigheter Ram 1600, NB 2700, HT 2200 ca)

förövrigt ganska nöjd med prollen, dock drygt att jag inte kan klocka med multin.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

kan väl flika in att jag monterat en FX4100 i min dator, kan säga att den prestererar bättre än min gamla prolle (se sign) i borderlands och rage.
min gamla prolle var en phenom II 555 upplåst till x3 @ 3,9 Ghz och min FX4100 rullar på i 4,3 Ghz @ 1,41v

ett råd till er som märker att prollen klockar ner sig till 3,3Ghz @ multiplier 16,5 vid hög belastning tex Prime 95 så överklocka med FSB i stället.
jag ställde min på 16,5 i multi och FSB 261, då kan inte prollen klocka ner sig (du har ju redan satt den på 16,5 i multi)

förövrigt så kör jag med allt annat igång som tex CC, C1E C6 mm, det enda jag stängt av är Turbo funktionen

(Kan tillägga att prollen var stabil i 4.65 Ghz med men vid en hastigheten så fick jag köra minnena i 1200, NB i 1800, HT 1800. annars
var inte mitt moderkort stabilt med så hög FSB så jag gick ner till 4,3 för kunna köra minnena och NB i högre hastigheter Ram 1600, NB 2700, HT 2200 ca)

förövrigt ganska nöjd med prollen, dock drygt att jag inte kan klocka med multin.

När jag drog upp den i 4,5 ghz så klocka den oxå ner sig till 3,2 MEN det var bara när jag körde prime95 när jag testade i BF3 eller SWTOR så klocka den inte ner sif sen kan du ju slå av cool n quiet oxå och se om det hjälper.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Folk tror nog inte att vi är kloka, men min FX-4100 kostade bara 513.75:- och jag tänker köra den senare på ett Gigabyte GA-990FXA-UD3 för 640:- (Demoex), eller mitt andra demokort ASUS Crosshair IV Formula för 845:- då kan vi snacka pris/prestanda.
Varför inte mitt HD6970 2GB för 2240:- och 8gb vengeance minnen för 299:-/par och Corsair SSD 120gb för 999:-
Den datorn blir inte dyr för den prestandan

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grasp247:

Det går framåt, Jag gjorde en ominstallation av Windows så håller just nu på att installera lite spel medans jag lagar mat med tjejen*smyger ut till datorn lite då och då*:P

hahaha stört skön snubbe är du!

jag vet hur det är.... Datorn är nummer 1 på listan sen tjejn

vill säga som många andra här tack på förhand ^^

Permalänk
Inaktiv

Läste att några här fick sina Klockade prossecorer att gå ner i varv? från 4,2 --> 3,2?

Ni har glömt att ta bort 1-2 saker kommer dock inte på va de hetter

Permalänk
Medlem

Jag tycker processorn funkar jätte bra, ska vänta tills jag får prov kört DiRT 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DompA97:

Jag tycker processorn funkar jätte bra, ska vänta tills jag får prov kört DiRT 3

Vad har du för cpu då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Folk tror nog inte att vi är kloka, men min FX-4100 kostade bara 513.75:- och jag tänker köra den senare på ett Gigabyte GA-990FXA-UD3 för 640:- (Demoex), eller mitt andra demokort ASUS Crosshair IV Formula för 845:- då kan vi snacka pris/prestanda.
Varför inte mitt HD6970 2GB för 2240:- och 8gb vengeance minnen för 299:-/par och Corsair SSD 120gb för 999:-
Den datorn blir inte dyr för den prestandan

Kan du inte testa den mot din AMD Athlon II X4 631? Billigt vs billigt menar jag (med de här CPU-priserna har man ju råd med vinterdäck med )

Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta att det dröjer lite men det är första gången jag sitter och benchar.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Är besviken på dig lol

Permalänk

Världen vilar på era axlar gubbar! Jobba snabbare!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Det går framåt, Jag gjorde en ominstallation av Windows så håller just nu på att installera lite spel medans jag lagar mat med tjejen*smyger ut till datorn lite då och då*:P

Vad har du fått för intryck hittills?
Jag får äntligen mitt mobo idag så jag kan börja testa.. -.-´

Skrivet av Grasp247:

Ingen fara:D jag sökte och sökte på fx-4100 utan att hitta nått speciellt så när jag väl fick den så tänkte jag att det hade varit bra om infon hade funnits där till andra som går i tankarna att skaffa en.

Samma här, men när komplett reade ut så var man nästan tvungen att köpa en bara för att

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Vad har du fått för intryck hittills?
Jag får äntligen mitt mobo idag så jag kan börja testa.. -.-´

Samma här, men när komplett reade ut så var man nästan tvungen att köpa en bara för att

Mitt intryck hittils är väldigt blandad samtidigt som den presterar bra i vissa spel så hänger den inte riktigt med i allt, men när jag testa den i 4,5 ghz då blev jag imponerad:P dock lite för höga temperaturer:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Mitt intryck hittils är väldigt blandad samtidigt som den presterar bra i vissa spel så hänger den inte riktigt med i allt, men när jag testa den i 4,5 ghz då blev jag imponerad:P dock lite för höga temperaturer:(

Okey..vad kör du för kylare?

Äntligen fått ihop min burk, testresultat kommer om några minuter (BF3 endast)(även endast stock hittills )

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperSverker:

Okey..vad kör du för kylare?

Äntligen fått ihop min burk, testresultat kommer om några minuter (BF3 endast)(även endast stock hittills )

Mvh

YEAH!

Permalänk
Medlem

Hade lite problem först då mitt grafikkort kände för att inte vara med längre..

Men bytte BIOS (Fortfarande 1536 shaders, och stabilt)(vet inte riktigt vad som hände..) så NU kan jag äntligen börja med testerna

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

När jag drog upp den i 4,5 ghz så klocka den oxå ner sig till 3,2 MEN det var bara när jag körde prime95 när jag testade i BF3 eller SWTOR så klocka den inte ner sif sen kan du ju slå av cool n quiet oxå och se om det hjälper.

Jag har provat att slå av allt som har med energispar att göra men inget hjälper.
det har inte med det att göra.

det var i prime som min gick ner till multiplier 16,5 @ 3.3 ghz. MEN det ska inte klocka ner sig sig vid 100% load. känns drygt att den gör det därför klockade jag min via FSB i stället för att slippa det.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Benchmark i Battlefield 3 med FX4100 mot en Intel 760 ligger i galleriet just nu.

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Hedersmedlem

Hade ju varit önskvärt om du postade dem i tråden...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Hade ju varit önskvärt om du postade dem i tråden...

Kände inte att det skulle vara direkt smidigt, men om du känner att det är så jobbigt att göra 2 extra klick så kan du bannemig vara utan!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv

Har ni laddat upp resultaten eller vad händer? är ni för upptagna med att lira eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperSverker:

Kände inte att det skulle vara direkt smidigt, men om du känner att det är så jobbigt att göra 2 extra klick så kan du bannemig vara utan!

Om du istället för att vara snorkig tänker ett steg längre...

Tanken är att lägga resultaten i första inlägget i denna tråden för att de ska vara lätta att hitta. Snart har ditt inlägg där du hänvisar till ditt galleri "försvunnit" i tråden, därav min önskan att du postar dem här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Har ni laddat upp resultaten eller vad händer? är ni för upptagna med att lira eller?

http://www.sweclockers.com/galleri/8615-amd-fx4100-battlefiel...

Skrivet av ilstallione:

Om du istället för att vara snorkig tänker ett steg längre...

Tanken är att lägga resultaten i första inlägget i denna tråden för att de ska vara lätta att hitta. Snart har ditt inlägg där du hänvisar till ditt galleri "försvunnit" i tråden, därav min önskan att du postar dem här.

Jahaa, okey nu hänger jag med

Ber om ursäkt!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

TS kanske kan lägga en länk i första oxå?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

TS kanske kan lägga en länk i första oxå?

Skickat PM till TS, får se vad han säger

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Jag ska länka galleriet i första posten så fort jag fått ihop datorn igen.

Jag har mina resultat färdiga men tyvärr råkade jag pajja mitt nätagg så fick sno det som satt i htpcn.

Så fort jag fått ihop datorn så ska jag fixa ett diagram med mina resultat sen postar jag i första posten.

Visa signatur