Permalänk
Medlem

Pinsamt att man missat detta, skall följas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Ser Bra ut

Skrivet av Mögel:

Pinsamt att man missat detta, skall följas!

Ja man tackar hoppas att ni kommer gilla byggets väg till slutet

Skrivet av Nikkop:

Mätte precis mitt, och chassit är nästan 20cm från moderkortsplåtsbotten (utan distanserna) tills där sidolocket ska sitta.

Alltså har jag en marginal på 4cm att fästa moderkortet, och sen vill man inte heller att kylaren ska sitta så de precis slår i sidan.

Blev kluven nu om jag ska genomföra mitt projekt eller inte. Jag älskar min NH-D14 och vill inte göra mig av med den

Men om du har 4cm på dig borde du ju klara dig utan några problem tycker jag iaf, och jag hoppas du börjar med projektet alltid kul med G5 projekt

//S.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Jag har ett g5 chassi som är pc anpassat.. dock så har det hål i taket för en 360 rad

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Sån jävla awsüüüüüm Radiator du skall använda :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Jag har ett g5 chassi som är pc anpassat.. dock så har det hål i taket för en 360 rad

Jo jag har sätt det och det är riktigt jävla snygga hål i tacket du har
Men jag undrar hur din baksida ser ut faktiskt

Skrivet av KsKz_91:

Sån jävla awsüüüüüm Radiator du skall använda :D!

Jo den passar faktiskt riktigt bra till detta projektet och den loppen jag tänkte köra
Men frågan är ju hur bra loppen blir med tanke på att jag inte egentligen har en aning hur man skall sätta ihop den haha

//S.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Galet snyggt! Kul att du kom igång igen
Jävligt fin samling oxå

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Jo den passar faktiskt riktigt bra till detta projektet och den loppen jag tänkte köra
Men frågan är ju hur bra loppen blir med tanke på att jag inte egentligen har en aning hur man skall sätta ihop den haha

//S.Jr

jag kan hjälpa dig med det

Permalänk

Detta skall följas!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem

Min loop var mycket vacker! Den gick från radiatorn i taket ner till pumpen som satt ovanför processorn, sen ner till grafikkorten och upp igen.

Så Pump -> radiator -> grafikkort -> grafikkort > processor > res > pump.

Verkligen INTE optimalt men inget optimalt chassi att dra SLI vattenklyning i

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Min loop var mycket vacker! Den gick från radiatorn i taket ner till pumpen som satt ovanför processorn, sen ner till grafikkorten och upp igen.

Så Pump -> radiator -> grafikkort -> grafikkort > processor > res > pump.

Verkligen INTE optimalt men inget optimalt chassi att dra SLI vattenklyning i

Du har inga bilder på det?

Ser inget i din sign och inget i ditt galleri heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Du har inga bilder på det?

Ser inget i din sign och inget i ditt galleri heller

har nog någon kanske.. får leta lite idag Det är ingen vaker syn iallafall eftersom det var värsta råttboet jag någonsin byggt i eftersom det inte finns någon baksida att dra kablar bakom.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

jag kan hjälpa dig med det

Tack det kommer troligen att behövas haha

Skrivet av limited_edition:

Detta skall följas!

Ja man tackar synd bara att mina uppdateringar är så sega då jag har otorligt mycket att göra nu förtiden.

Skrivet av ceogar:

Min loop var mycket vacker! Den gick från radiatorn i taket ner till pumpen som satt ovanför processorn, sen ner till grafikkorten och upp igen.

Så Pump -> radiator -> grafikkort -> grafikkort > processor > res > pump.

Verkligen INTE optimalt men inget optimalt chassi att dra SLI vattenklyning i

Skrivet av Nikkop:

Du har inga bilder på det?

Ser inget i din sign och inget i ditt galleri heller

Näee ge oss bilder på ditt projekt vi är alla ivriga att se

//S.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Text
//Stark.JR

Hur går det med projektet?
Jag har själv börjat komma igång lite svagt med mitt G5, dock inte gjort något på chassit ännu men ska göra lite senare idag/imorgon.
Har funderat på vattenkylning men vet inte om det är värt och jag har inte räknat på om det får plats ännu, men kommer i alla fall inte få plats med radiator längst ner(tror jag) som du precis fick plats med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Hur går det med projektet?
Jag har själv börjat komma igång lite svagt med mitt G5, dock inte gjort något på chassit ännu men ska göra lite senare idag/imorgon.
Har funderat på vattenkylning men vet inte om det är värt och jag har inte räknat på om det får plats ännu, men kommer i alla fall inte få plats med radiator längst ner(tror jag) som du precis fick plats med.

Får ju plats i taket

*Letar efter bilder på datorn nu*

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Får ju plats i taket

*Letar efter bilder på datorn nu*

Bra!

2 och en halv vecka sedan du skulle göra det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Får ju plats i taket

*Letar efter bilder på datorn nu*

Hur går det med letandet?

Skrivet av Stark.Jr:

Har du kommit igång med projektet ännu, hur går det med det och kommer det bilder snart?

Permalänk
Medlem

Starkt av dig att fortsätta efter missödet!
Hoppas projektet slutar bra och det blir snyggt!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Får ju plats i taket

*Letar efter bilder på datorn nu*

Jo det vet jag men jag vill faktiskt trycka en bluray läsare för nöjet skull haha

Skrivet av Nikkop:

Bra!

2 och en halv vecka sedan du skulle göra det!

Skrivet av Normano:

Hur går det med letandet?

Har du kommit igång med projektet ännu, hur går det med det och kommer det bilder snart?

Jo jag håller faktiskt på med projektet då och då men jag inte tycker att någonting blir som jag tänkt och tillräckligt för att vissa er, men jag håller på och planerar och var senast idag och inhämtade lite nya saker för att kunna starta projektet igen.

Skrivet av BabbeN:

Starkt av dig att fortsätta efter missödet!
Hoppas projektet slutar bra och det blir snyggt!

Jo det hoppas vi alla och jag kan ju inte ge mig jag skall ha mitt G5 chassi för atx även så om det skall ta 4år för mig haha

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Avstängd

har suttit o kollar på lite g5 byggen så ska med sägga igång med ett så fort jag kommer över en, får man fråga vad du fick ge för chassina? folk vill ju ha flera tusen trots att hårdvaran bara är skit, grymt jobb med moderkorts plåten du gjort iaf!!

Permalänk
Avstängd

Snyggt arbete trots en del missöden. Dock om det går dåligt för dig har du altid ett fett spritföråd att trösta dig med.

Byggets skall följas just därför skriver jag så att jag kommer ihåg det

Lycka till !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

har suttit o kollar på lite g5 byggen så ska med sägga igång med ett så fort jag kommer över en, får man fråga vad du fick ge för chassina? folk vill ju ha flera tusen trots att hårdvaran bara är skit, grymt jobb med moderkorts plåten du gjort iaf!!

Har du tur kan du komma undan billigt!

Jag ska också göra ett G5 projekt kommande månaderna, och jag köpte ett från en kille här på SWEC för 300kr inkl hårdvaran fulllt fungerande. Dock tillkom en frakt på 350kr men en komplett G5 för 650kr är ändå helt ok! ^_^

Permalänk
Medlem

Nu var det tid att väcka tråden och projektet igen!

Hej allihopa, nu är jag tillbaka igen.

Jag kände för några dagar sedan att det var tid för mig att ta tag i mitt projekt igen som nu har stått stilla i ett litet tag.

Så för er som har glömt hur det såg ut och för er som är nya så gör jag här en liten tillbaka blick vad jag har gjort med chassiet hittills, och tryckt in lite komponenter för att se att allting passar.

Så här ser Powermac G5 ut från början fram och bak till:

Här kommer den lilla återblicken:

När jag stoppade i lite komponenter så började jag bli väldigt orolig då det blev extremt lite utrymme vid minerna men dem får plats:

Och här kommer det lilla som jag har hunnit att göra det senaste 2 dagarna:

Här visar det hur mycket plats jag kommer att ha till min 240mm radiator som kommer att komma i fronten:

Det är fortfarande mycket arbete kvar på akrylen som egentligen bara är böjt till den formen som jag hade tänkt.
Jag skall nämligen först såga av lite på kanterna och sedan skall jag även göra håll i mitten så att luften kan strömma igenom från radiatorerna och utsuget där bak.

Sedan undrar jag om ni tycker att jag skall sätta akryl på baksidan för hållen där bak och uppe där nättagget kommer att sitta?

Skall nu försöka hålla tempot uppe så det blir bättre och roligare läsning för er.

//Stark.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Jaaaa vad roligt, du är igång igen!
Väldigt snävt där med plats men vilken tur att det fick plats. Kul att våra projekt är så olika, har funderat på radiator i botten fall jag ska vattenkyla GPUn men blir så dyrt, 1500-1800kr
Ser riktigt bra ut, längtar till nästa uppdatering

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Jaaaa vad roligt, du är igång igen!
Väldigt snävt där med plats men vilken tur att det fick plats. Kul att våra projekt är så olika, har funderat på radiator i botten fall jag ska vattenkyla GPUn men blir så dyrt, 1500-1800kr
Ser riktigt bra ut, längtar till nästa uppdatering

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag känner själv att det är väldigt skönt att jag har tagit tag i det igen och att glöden för att arbeta med projektet är tillbaka.
Tycker att du gör rätt med att vänta med att kyla GPUn för blocket är ganska dyrt och du behöver ju en 120mm radiator till så är mer ekonomiskt om man vill bli klar med projektet snabbare, man kan ju nämligen lägga till saker senare och uppdatera projektet

Sedan är tipset som jag har till dig om du eller någon annan vill sätta in en radiator i botten, ta en 120 eller 240 radiator.
Märker själv hur mycket jag kunde tjänat på med att köra med en 240 radiator i arbete och tid haha.

//S.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Nya prövningar :D

Hej allihopa,

Nu har jag fått lite lugnt med jobbet och detta gör att jag har haft ork och hunnit jobba med projektet.

Jag hade ju tidigare gjort en insida i chassiet som var gjort i plexi. Den blev jag aldrig riktigt förtjust, så jag satte mig ner och började fundera och kollade på lite om gjorda bilar som jag såg gjort hela kjol packet i glasfiber så jag tänkt varför inte göra en ny insida i glasfiber?
Det kan ju inte vara så svårt och testar jag det inte kommer jag väl inte kunna släppa tanken på att insidan hade kunnat bli så mycket snyggare.

Jag har tyvärr missat att dokumenterat när jag gjorde arbete, men har är resultatet när den sitter i datorn:

Det kommer komma ett lager med glasfiber till då jag missade 3cm på längden sedan för att göra det styvare och sist men inte minst lite rakare, och sedan blir det massor massor med spackel för att få en fin yta.

Jag har även gjort i ordning moderkorts plåten lite så man kan byta kylare på den och sätta in 8p kontakten för att få fin kabeldragning senare:

Sist men inte minst så har jag bestämt hur jag skall göra på sidan med fönster, och jag tänkte att jag skulle dela upp det lite med processorn och minnen och sedan en avdelning till mina kommande GPU´s:

Ja, detta var allt jag hade hunnit nu inget jätte roligt men lite jobb gjort i alla fall sedan kommer det bli ett uppehåll på minst 2veckor då jag skall åka på en efterlängtad semester.

Hörs senare alla

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut detta, väntar på nästa update!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser skitbra ut, och väldigt bra arbete med glasfibern
Jobbar med det i bilar ganska ofta...hoppas skunklukten inte sätter sig så värst länge bara, säg till ifall du behöver tips för hur du ska lacka glasfiberkåpan då det kan vara klurigt att få det rätt :)!
Keep on modding brow!