Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Philips pcrw1208 brännproblem

Permalänk

Philips pcrw1208 brännproblem

Hej

Jag har problem med Philips pcrw1208 brännaren som klarar 32x/12x/8x men jag kan välja enbart 8x på cdrw.
Jag har installerat om både brännaren och brännprogramen flera gånger utan att lösa detta. Jag har även installerat win98SE men det hjälper inte.
Testad med Nero, Cdrwin, CloneCD, VCDEasy och Easy CD Creator. Alla dessa program svarar på samma sätt. Brännaren väljer alltså max hastigheten på cdrw och det går ej att välja nåt annat. det har fungerad bra till för några dagar sedan. Jag har inte gjort nåt speciellt. Philips supporten har ingen anning på vad det är för fel.
Vet nån om man kan ändar nån inställning nånstans för att lösa detta.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har samma brännare. Problemet är troligtvis inte brännaren utan skivorna.

CD-rw finns i två (minst) hastighetsklasser. Dels en som max går att bränna i 4x och en som måste brännas i 6x eller fortare.

Detta gör att nyare skivor inte går att bränna i äldre CD-rw brännare och äldre skivor måst brännas saktare i nya brännare...

Fortare än 8x går inte att bränna med den brännare du har...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Problem med Philips pcrw1208

Jag kunde bränna skivor tidigare i alla hastigheter (2x/4x/8x) utan problem. Skivorna som jag använder är Memorex, TDK och jag har brännt för några dagar sedan skivor i 4x.

Har du testat att bränna i Nero och isåfall kan du välja olika hastigheter. ???

När jag ska bränna i Nero en Memorex-rw så väljer programet automatiskt 8x och jag kan inte välja nåt annat. Jag ser inte ens de andra hastigheterna.

Vilka skivor använder du ???