Permalänk
Medlem

Minimalistisk HTPC

Hej!
Jag funderar på om man ska ta och köpa en Raspberry Pi, en Playstation 3 dosa och en bluetooth adapter.:)
Tanken är att köra XBMC med en skön Playstation 3 dosa:).
Vad tycker ni?
Något jag borde veta om kompatibilitet? Playstation 3 dosa till ARM system? Bluetooth adapter som ev inte fungerar till ARM system?
Några tankar?
Chassi?:D
Strömförsörjning?
Om någon har andra idéer så ser jag gärna att denna tråd blir en gemensam diskussionstråd över varierande HTPC möjligheter med Raspberry Pi.

Permalänk
Medlem

Döp om rubriken till HTPC med Raspberry om du vill ha en sådan tråd, så hittar man den lättare!

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem

Ändring av rubrik

Skrivet av nafs:

Döp om rubriken till HTPC med Raspberry om du vill ha en sådan tråd, så hittar man den lättare!

Var/hur?
Inte haft behovet att göra det tidigare"/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

Var/hur?
Inte haft behovet att göra det tidigare"/

Anmäl ditt inlägg och skriv att du vill ha en annan tråd titel.

Är själv sugen på ett sådant kort, men har själv inte läst så mycket om hur kompatibiliteten är med diverse fjärrkontroller, andra usb-grejor osv. Men vilken hårdvara som fungerar beror nog främst på vilken mjukvara man installerar.