Permalänk
Medlem
Skrivet av timQ:

Om du har signat på playdota, för ett par månader sen så kan du skriva i en tråd där. De lottar ut 180 keys dagligen.
Har varit medlem sen 09 eller något, skrev i tråden, 2 dagar senare fick jag en key

Edit: Kanske ska slänga upp en länk också - http://www.playdota.com/forums/showthread.php?t=549077

Tyvärr fick jag inte upp ögonen för sidan innan det var för sent :/
Tack ändå.

Om nån vill byta en key, så har jag lite småsaker o byta med, Hector episode 2 & 3 och 2 valve kuponger, om nån vill..

Permalänk

Upplevde stora server problem ikväll undra varför?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexusswe:

Upplevde stora server problem ikväll undra varför?

Torsdagar, under kväll/natt brukar innebära serverproblem då de oftast patchar då

Edit: http://blog.dota2.com/ - Ny update, välkommen Clinkz

Permalänk
Skrivet av timQ:

Torsdagar, under kväll/natt brukar innebära serverproblem då de oftast patchar då

Den tanken slog mig igår

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Fick precis lite koll på DOTA 2 efter ha kikat lite livestreams.
Finns det någon chans att få en beta key nu eller är det kört fram till spelet kommer?

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allx:

Fick precis lite koll på DOTA 2 efter ha kikat lite livestreams.
Finns det någon chans att få en beta key nu eller är det kört fram till spelet kommer?

Du kan försöka vara med i betan genom att gå igenom en Survey på steam..

Har inte fått min key än..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omen964:

Du kan försöka vara med i betan genom att gå igenom en Survey på steam..

Har inte fått min key än..

Okej tack, ska göra det då och se om jag har tur

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

Om någon vill lira nu/ikväll adda nikko_cs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Om någon vill lira nu/ikväll adda nikko_cs

om jag hade en key...

Permalänk

Skulle bli glad om någon hade en key över

Permalänk
Konsolgrävare

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #15
Patch notes:

Updates to Dota 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. Fixes include:

GAMEPLAY

-Added Clinkz!
-Added Legacy Key support for Invoker.
-Fixed Invoker's Quas, Wex, and Exort not giving Invoker bonus stats properly when upgraded.
-Fixed Invoker's Invoke to properly swap the invoked abilities in the 1st and 2nd slots if the spell already existing in the 2nd slot is invoked again.
-Fixed Cold Snap not being castable on Roshan
-Fixed EMP cast range
-Lane creeps will now stand still if they become unable to attack, such as when hit by Invoker's Deafening Blast, instead of charging past enemy creeps and towers.
-Enabled Invoker in CM
-Fixed gold-transfer hack, the sellback cooldown is now reset when combining stacks where the items have different owners.
-Fixed Sticky Napalm triggering off of Orb of Venom
-Fixed Glaives of Wisdom being usable while silenced

INTERFACE

-Made chat messages HTML safe.
-Fixed some buttons in the hero selector being broken after playing in a CM game.
-Added a chat -ping command

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Btw, delade den där snubben "Barehippster" ut några nycklar?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Calimi:

Btw, delade den där snubben "Barehippster" ut några nycklar?

Nope, han scammade sönder sjukt dålig stil!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk

Någon här på sweclockers som har en key över?

Jag har en själv men alla vi grabbar sitter och lirar Dota 2 förutom en av oss som saknar en key, och jag börjar verkligen tycka sjukt synd om honom.

Kan tänka mig att ge pengar för den, det får bli någon slags försenad födelsedagspresent till herren!

Tveka inte att höra av er, lycka till i gibbandet så kanske vi möts ute i dom mörka Dota-skogarna

Permalänk
Inaktiv

Varför är det inte Quick-cast på alla spells i DotA 2??

Som "titel", Varför är det inte Quick-cast på alla spells i DotA 2?

Många spells använder sig av Q,W,E,R för att kastas.
Men vissa (bla. Riki's "Blink") Måste man klicka med musen förs på blinken och sen vart man vill kasta den.

Går detta att ändra? så att man ex kastar den med W?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killene:

Som "titel", Varför är det inte Quick-cast på alla spells i DotA 2?

Många spells använder sig av Q,W,E,R för att kastas.
Men vissa (bla. Riki's "Blink") Måste man klicka med musen förs på blinken och sen vart man vill kasta den.

Går detta att ändra? så att man ex kastar den med W?

Man måste inte klicka på abilitien, du kan trycka W sen snabbt klicka vart den ska castas.
I settings går det inte att ställa in detta, men det kanske skulle vara möjligt med något script i configfilen.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xinux:

Man måste inte klicka på abilitien, du kan trycka W sen snabbt klicka vart den ska castas.
I settings går det inte att ställa in detta, men det kanske skulle vara möjligt med något script i configfilen.

jag tror inte att du förstod mig riktigt
i vanliga fall så används just Q,W,E,R som casting-knappar i Dota 2 - gällande alla spells som måste klickas ut för att användas (dessa är då markerade med någon av bokstäverna Q,W,E,R i ett hörn)

men vissa spells, som bland annat Rikimarus "blink", är inte markerade med någon bokstav utan man är tvingad att klicka på spellen med musen och sen klicka ut den vart man vill blinka.

Riktigt irriterande. man känner att man inte riktigt ha tid att dra ner med musen och leta efter blinken när man är jagad av Enchantress och har 3hp kvar xD

Permalänk
Skrivet av killene:

men vissa spells, som bland annat Rikimarus "blink", är inte markerade med någon bokstav utan man är tvingad att klicka på spellen med musen och sen klicka ut den vart man vill blinka.

Riktigt irriterande. man känner att man inte riktigt ha tid att dra ner med musen och leta efter blinken när man är jagad av Enchantress och har 3hp kvar xD

Det fungerar utmärkt för mig, alltså jag ser och har en hotkey till exempelvis rikimarus blink. Jag spelar dock med legacy keys, så kanske är någon skillnad där.

Permalänk
Inaktiv

Jag var inne och kollade på det precis nu och hittade något som hette "Legacy Hero-knappar" xD
Vet inte vad som menas med det Men får prova och se om det blir någon skilland

Permalänk
Skrivet av killene:

Jag var inne och kollade på det precis nu och hittade något som hette "Legacy Hero-knappar" xD
Vet inte vad som menas med det Men får prova och se om det blir någon skilland

Det är att du spelar med samma original keys som finns i DotA 1. Vilket betyder att du får räkna med att alla keys ligger på olika, t ex riki har C för smoke och B för blink, medans du på t ex Invoker har QWER för orb orb orb invoke, men cold snap på Y, tornado på X, EMP på C, meteor på D etc.

Så du får räkna med att det är olika keys på olika heroes

Permalänk

Någon som har en beta key över? Har letat i timmar utan att komma över någon:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av killene:

jag tror inte att du förstod mig riktigt
i vanliga fall så används just Q,W,E,R som casting-knappar i Dota 2 - gällande alla spells som måste klickas ut för att användas (dessa är då markerade med någon av bokstäverna Q,W,E,R i ett hörn)

Låter som du har något problem med keybindings :/
Prova resetta settings eller nåt.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

finns det nån channel för premade pubb med lite högre kvalite om man inte har några vänner som spelar? Och även om man har det så är det inte så kul eller givande att möta sämre spelare.

När ska dom få in ratingsystem föresten?

Permalänk

Någon som har några tankar om deras nya uppdaterings system ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunberg:

finns det nån channel för premade pubb med lite högre kvalite om man inte har några vänner som spelar? Och även om man har det så är det inte så kul eller givande att möta sämre spelare.

När ska dom få in ratingsystem föresten?

Vet ej angående pubs, men det finns ett rating system i matchmaking som funkar bara att man inte ser den.

Permalänk
Medlem

Hade varit underbart om någon sitter på en extra nyckel där ute, väldigt längesen jag körde surveyn på steam, utan tur..

Lirat DotA sen 6 år tillbaka och är villig att betala för en beta-key till DotA2.

Hör av er!

/Blix

Permalänk
Medlem
Skrivet av zafen:

Vet ej angående pubs, men det finns ett rating system i matchmaking som funkar bara att man inte ser den.

Man kan se den via "recently played games" tabben. Bara att filtrera för att se t.ex. High eller Low! Se till att filtrera att du bara ser dina egna games också Men jag tror inte att den är klar... Den funkar någorlunda bra.. Jag tror att den just nu är mest är till för att hitta motståndare snabbt.

Permalänk
Inaktiv

PM'a om ni vill köra!

Permalänk
Konsolgrävare

Dota2 gör Beta till Betan! LOL
''Everyone that has access to Dota 2 will find the new test version in their Steam games library, under the name “Dota 2 Test”. Instead of releasing the new content directly to Dota 2 each week, we will put it on this Test version first, where we’ll be monitoring it for any glaring issues. The week afterwards, we will update Dota 2 with the previous week’s Test version (while also releasing more new content in the Test).''

Visa signatur