Permalänk
Medlem

upplösnings hjälp snabbt

tja swec!
jag har ett problem.jag har precis byggt min dator och jag har koppllat den till min tv för tillfället (har ingen skärm som jag kan använda.grejen är att jag bilden inte täcker hela skärmen jag har typ en svart ram runt hela skärmen .jag provade print screena och sedan paste:a på paint och då kom inte ramen med så jag antar att det är någon inställning på tv:n . just nu använder jag 1920x 1080p full hd och det har tv:n.hur ska man lösa detta?
tack på förhand

ps.jag kan lägga till att det funkar bra med min laptop med samma upplösning

Permalänk
Medlem

du måste scala skrämen, har du ett amd kort så gör du det i CCC

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

ska prova

kom på att jag inte har något kort inne, kör på det inbyggda på mobot .

Permalänk
Avstängd

Det är underscan i CCC du ställer in. Dra den till 0%, win.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

du måste scala skrämen, har du ett amd kort så gör du det i CCC

Skrivet av M.H.S:

ska prova

kom på att jag inte har något kort inne, kör på det inbyggda på mobot .

Skrivet av Demonoidz:

Det är underscan i CCC du ställer in. Dra den till 0%, win.

jag ber om ursäkt till alla , känner mig så dum allt jag behövde göra var att gå in på skrivare och enheter och uppdatera skärm drivrutinerna

Permalänk

Ändra som ovan skrivit i drivrutinerna, eller så gör du som de lata och ändrar på TVn.
Det finns förinställda aspect ratios att använda vilket inte hjälper dig långt då dessa endast ändrar till 4:1, 16:9 etc, så välj "Zoom" (..heter alternativet iaf på min LG) om du har det -vilket låter dig 'zooma' upp bilden själv tills den täcker hela bilden.

Detta använde jag mig själv av då jag hade både en skärm och tv'n inkopplade samtidigt, det första jag gjorde var att ändra i CCC men av någon anledning ändrades det på båda skärmarna, inte endast den valda TVn. Vet inte om det fixats i uppdateringar sen dess då jag endast kör på skärmen nu och har TVn fristående och inte inkopplad till datorn.

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV