Permalänk
Medlem

Grafikkort död?

Hejsan

Fick nyligen hem ett asus gtx 590 kort från CDON, uppgraderad från gtx 560 ti. Men efter varje gång man har installerat drivrutinerna och ska göra en omstart så få jag blåskärm direkt. Så jag antar kortet är trasig?

Permalänk
Medlem

vilket nätagg har du? Kopplat in extra strömförsörjningen? Testat att formatera och installera Windows på nytt? Vad har du för moderkort? Kan tänka mig att ett 590 drar en del ström från moderkortet.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

har en 875W nättägg. har kopplat in 2st 8-pin så jag tro strömförsörjning och sånt fungerar utmärkt. Om strömförsörjningen inte skulle räcka borde kortet väl inte går att starta?

Permalänk
Medlem

Ifall strömförsörjningen skulle vara undermålig kan den dö under belastning eller inte ens starta. Men har du ominstallerat OS?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BaoBui:

har en 875W nättägg. har kopplat in 2st 8-pin så jag tro strömförsörjning och sånt fungerar utmärkt. Om strömförsörjningen inte skulle räcka borde kortet väl inte går att starta?

875W? Märklig effekt, är det verkligen ett kvalitetsagg och inte en rispapperslåda?

Thermaltake?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har nu gjort en ominstallation men när jag har installerat drivrutinerna så får jag blåskärm igen.
Tro det är en thermal, datorn är ihop monterat av dell, en alienware aurora r4.

Permalänk
Medlem

Alienware™ 875 Watt Multi-GPU Approved Power Supply?

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Japp, stämmer bra. Såg ju att alienware hade innan att man kunde configuera med ett GTX 590 kort innan också.