Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Njaah, inte jag iaf
Ska bara få reda på lite grejor föst då bilen skall fixas lite osv men jag kan inte göra något innan jag får mina cncfrästa delar :/

Okej
Hoppas du får dina cncfrästa delar snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Okej
Hoppas du får dina cncfrästa delar snart!

Jag orkar inte vänta mer :O!!!! Arghh!

Permalänk
Medlem

Halloj allihopa!

Har fått lite klagomål på att jag inte gjort några uppdateringar på ett bra tag :/...sanningen är att det är så...men jag fick iaf tummen ur lite idag och började leka lite med alla saker som jag hade här hemma, är ju skönt att äntligen ha lite ledigt

Blev inte så mycket men jag ville se hur allt kommer att sitta, fick även tiden till att planera min slangdragning och vad som skall göras på chassit innan det förbereds för ALU-svetsen och lackförberedelserna.

Jag har funderingar på att sleeva om nätagget...Vad tycker ni ?
Det jag har hemma just nu är CopperBrown, Vanilla Sands, Svart, Color-x, Röd, B-magic och lite annat också från MDPC-Xm, även mass orolika kulörer från Djungelapa
Har dock inte bestämmt mig ännu och då skall jag även crimpa den sleeven
Min enda fundering är om mitt nätagg kommer att klara av mitt system i LOAD :/

Lägger iaf dagen bilddump...
Måste för fan fixa mig den softboxen som jag har planerat att tilverka :O!

Permalänk
Medlem

Woho uppdatering!

Ang agget tycker jag du kan hålla det som det är och spar dom andra sleeven till nya projekt. Gillar agget som det är nu

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Woho uppdatering!

Ang agget tycker jag du kan hålla det som det är och spar dom andra sleeven till nya projekt. Gillar agget som det är nu

Hehe
Mm har ju tänkt på
Jag kommer ändå korta alla kablarna samt crimpa om allt, det var just därför, väntar ytterliggare ett palet från nils med en crimpingtool, olika crimps, skruvar svarta brickor samt mer snapcaps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle.Lid:

Jag är besviken på att det inte finns någon gilla-knapp här på SweClockers...

Kolla igen (hö-hö)

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Kolla igen (hö-hö)

Haha, ahh juuste nu finns det en "gilla-knapp"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Haha, ahh juuste nu finns det en "gilla-knapp"

yes, hehe

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Tja!
Fick tummen ur ikväll och skulle pröva min SydbryggeVattenblock...men av min förvåning så passade den inte såklart :@!
Boven i dramat är en microspole som är i vägen och då var det med den grejen...men jag fick en snilleblixt och började skissa på ett egengjort vattenblock :)!
Nu behöver jag bara få hjälp utav någon cad-kunnig då jag inte har nog med cad-kunskap direkt.
Här ser den ut iaf jag hade tänkt att göra nåt i sketchup men jag vettifan om det ens är värt det ?

Innan ni börjar klaga om bilderna så vill jag bara säga att jag fotade i märker med endast en svag skrivbordslampa som ljuskälla, något konstigt har hänt med mitt minneskort och bilderna har börjat bli helt konstiga och korniga går endast att läsa av filerna från kameran och den är otroligt seg :O...måste skaffa en nytt !

Boven i dramat!

Permalänk

Nice, dock kanske du ska byta namn så det inte är identiskt med en Axe deodorant

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag har gjort lite framsteg i SketchUp ....
Detta är så som jag har tänkt att ha vattenblocket
Vad tycker du om modellen?
Vad är bra / dåligt
Vad ska jag ändra / göra bättre?
Snälla, tips och råd är väl behövligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nice, dock kanske du ska byta namn så det inte är identiskt med en Axe deodorant

Det är väl "Dark Temptation" om jag inte mins helt fel :S?

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Det är väl "Dark Temptation" om jag inte mins helt fel :S?

Haha okej då xD my mistake

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha okej då xD my mistake

Kollade här hemma på en utav Axe:s chokladserie och det var Dark Temptation som sagt :), men jag tycker inte att det luktar choklad direkt xD

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Kollade här hemma på en utav Axe:s chokladserie och det var Dark Temptation som sagt :), men jag tycker inte att det luktar choklad direkt xD

Nej, men i reklamen blev han till choklad när han hade den, var nog därför jag blandade ihop det xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, men i reklamen blev han till choklad när han hade den, var nog därför jag blandade ihop det xD

Ahhaa juste!
Det är lugnt

Permalänk
Medlem

Här är kvällens framsteg i SketchUp snacka om pillgöra och det är massa kvar också
Och det faller ihop ganska fint....eller ?

Är det något jag skall tillägga eller så tycker ni?
Det som skall fixas är kanal för O-ring och hål osv för att fästa plexit mot koppargrunden
Hade även vart perfekt med en Zotac logga

Kopparbasen

Kopparbasen+Plexi

Kopparbasen+Plexi och BitsPower Fittings

Permalänk
Proffsmobbare

Du bör göra en kanal mellan nipplarna istället för att göra en enda stor urgröpning, annars kan du få problem med flödet. Låt allt annat utom en kanal mellan nipplarna vara ren koppar istället. Koppar leder värme ca. 800 gr bättre än vatten (W·m^−1·K^−1). Utnyttja det!

Eftersom att resten är i acetal/POM så tycker jag personligen att även VRM-kylaren borde vara det. Ser bra ut annars!
Om du inte vill göra ett eget block så går det att modifiera det gamla ganska enkelt.

Ser bra ut annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Du bör göra en kanal mellan nipplarna istället för att göra en enda stor urgröpning, annars kan du få problem med flödet. Låt allt annat utom en kanal mellan nipplarna vara ren koppar istället. Koppar leder värme ca. 800 gr bättre än vatten (W·m^−1·K^−1). Utnyttja det!

Eftersom att resten är i acetal/POM så tycker jag personligen att även VRM-kylaren borde vara det. Ser bra ut annars!
Om du inte vill göra ett eget block så går det att modifiera det gamla ganska enkelt.

Ser bra ut annars.

Hmm har tänkt på det men slangdragningen kommer inte att bli bra då...
Snackar med en kille från bit-tech som har gjort massa vattenblock till sina byggen och han bad mig köra på detta viset då det ändå kommer att löna sig i slutändan.
Jo visst leder koppar bättre men det kommer knappast bli sämre såhär också
Får jag tag o POM/Acetal så är det helt klart perfekt, kan inte bli bättre ifall jag lyckas med modellen ut av blocket.
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Hmm har tänkt på det men slangdragningen kommer inte att bli bra då...
Snackar med en kille från bit-tech som har gjort massa vattenblock till sina byggen och han bad mig köra på detta viset då det ändå kommer att löna sig i slutändan.

Varför skulle slangdragninen bli sämre? Du kan fortfarande sätta fittingarna på samma ställe. Du skulle förmodligen tjäna ett tiotals grader på den lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Varför skulle slangdragninen bli sämre? Du kan fortfarande sätta fittingarna på samma ställe. Du skulle förmodligen tjäna ett tiotals grader på den lösningen.

Rent tekniskt sätt så vinner jag absolut inte många grader, om inte ens några alls....
Rent estetiskt sätt så blir det mycket mer följsamt och mindre bulligt vilket jag är ute efter helt klart, jag har redan diakuterat det med en annan kille om just detta och han säger att det knappt är någon skilnad hur jag än gör då jag har en pump som har kraften till att klara driva 3 likadana system, så jag är ganska lugn på den fronten.

Jag skall göra klart hela vattenblocket ikväll förhoppningsvis, tills dess blir det mer framstegs screenshots till er gubbar

Permalänk
Medlem

Varför ska du kyla bryggan? Det där kortet är total värdelöst att överklocka med ändå. Det är rätt "overkill" kylning på kortet redan.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 3080 |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Varför ska du kyla bryggan? Det där kortet är total värdelöst att överklocka med ändå. Det är rätt "overkill" kylning på kortet redan.

Jag strävar efter perfektion, jag har vattenkylt allt annat i min väg så varför inte kyla sb och mofset också, jag älskar att sticka ute i mängden....där haru min förklaring

Permalänk
Medlem

Äntligen hemma efter en lång arbetsdag
Här kommer ännu en progress bild...

Gjort mer hål för att fästa plexit samt, nersänkta hål för skruvarna på plexibiten

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Äntligen hemma efter en lång arbetsdag
Här kommer ännu en progress bild...

Gjort mer hål för att fästa plexit samt, nersänkta hål för skruvarna på plexibiten

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/f164b23f...

Nu börjar det likna något, gillar hur resultatet har blivit och hoppas att du bara kan få detta cnc fräst!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Nu börjar det likna något, gillar hur resultatet har blivit och hoppas att du bara kan få detta cnc fräst!

Javisst gör det
Det hoppas jag kan göra så fort som möjligt, finns fortfarande mer att modellera dock...
More to come !

Permalänk
Medlem

Nu har jag iaf gjort klart hela grunden som tur är och hittils har det vart smärtfritt...
Är inte mycket kvar tills allt blir klart

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag har gjort nu, gjorde även baksidan av plexit så den är urgröpt den med , bör det inte vara några problem med vattenflödet nu!

Jag behöver hjälp med att göra o-rings-kanalen, jag vet inte hur bred och djup den bör vara för o-ringen och varken vilken o-ring jag ska använda ur huvud taget...vad jag vet så finns det inga sådana oringar väl :O?

Helhetsbild

Permalänk

Me love this

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Detta är vad jag har gjort nu, gjorde även baksidan av plexit så den är urgröpt den med , bör det inte vara några problem med vattenflödet nu!

Jag behöver hjälp med att göra o-rings-kanalen, jag vet inte hur bred och djup den bör vara för o-ringen och varken vilken o-ring jag ska använda ur huvud taget...vad jag vet så finns det inga sådana oringar väl :O?

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/cc3bf0e0...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/6175a246...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/1bf22cbf...

Helhetsbild

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/79f5c56c...

Snyggt:) Vad för dimension ska du ha på hålet? Kan hjälpa dig att hitta rätt storlek (är ingen expert, men hitta en passande o-ring ska ju inte vara svårt):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar