Permalänk

Vilken MD?

Jag skulle behöva någon rekommendation av en MiniDisc..

Skulle vilja ha tips på bra spelare i prisklassen från 1200-knappa 3000.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Medlem

Sonys NetMD är sköna. Busenkelt att slanga över MP3:or till minidisc. Dock är den. Sony MZ-505 (3000 spänn på Teknikmagasinet) och 707 (3400). Själv föredrar jag den billigare 505:an, eftersom den har en behändig USB-sladd (707:an har en bänglig, svårligen portabel dockningsstation) och vanligt LR6-batteri (707 har laddningsbart specialbatteri, medan 505 kan köras på både vanliga och laddningsbara). Det som fattas är display på fjärrkontrollen, men det klarar man sig gott utan.
Båda klarar såklart också vanliga minidiskar (MP3:orna lagras i MP3-format även på md:n, och kan inte spelas med "vanliga" MD-spelare).

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

det sista du sa är helt fel...man måste ju konvertera mp3:orna eller vad man nu har filerna i för format innan de överförs till md:n...

allt konverteras till atrac och kan därför läsas av vilka md:ar som helst

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Den enda konvertering som sker är av filformatet (för att det ska passa på minidisken i nåt ATRAC-igt sammanhang), men det är fortfarande MP3-komprimerat. Går inte alls att spela i min gamla vanliga MD (Sony-nånting-70)

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

mp3 komprimerat, hah, ny term?

det är helt och hållet atrac.....
anledningen till att du inte kan köra din md disk i en annan är att du kanske kör 4x långplay eller liknande vilket den andra spelaren inte helt enkelt klarar av,...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Kan man föra över på nåt snabbare och smidigare sätt än via stereon på min gamla MZR-90? (Den är väl ca 2 år nu )

Permalänk
Medlem

japp, sony har en..ja, adapter kan man kanske kalla det...
man ansluter via usb...omvandlar till optiska signaler för 1x hastighets inspelning så den simulerar cd avspelning så md:n spelar in allt super

sharp har liknande pryl, dock är dessa mycket svåra att få tag på, kontakta sony sverige, hör av dig gärna till mig om du får tag i en, är åxå intesserad

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Asså, det går ändå inte snabbare? (iof slipper man krångla med cd skivor, men ändå)

Permalänk
Medlem

tyvärr

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Och du är säker på att det inte finns nåt annat vis?

Förresten, vad kostar en sån där adapter då? (Verkar iof onödigt... men men...)

Permalänk
Medlem

1000 kr ungefär

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

jag använder min Panasonic Sjmr 100 i ur o skur o den funkar helt perfekt, nu har efterföljaren kommit o den heter Sjmr-200. Inte Net Md men jävligt bra ändå. Kan inte leva utan min MD..... typ en av världens bästa uppfinningar...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Hedersmedlem

Sony MZ-N1

Har en "gammal" 900:a, den är väl ganska lik de nya modellerna (föutom net-md funktionerna) och det är en riktig höjdare.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Helt klart MZ-N1 (Sony)

Snygg, lätt, Grymt bra livslängd

Men främst USB (NetMD) tekniken... Köpte en till mig och min polare och den funkar perfa... finns Stereo, LP2 och LP4, och mono så klart men den lär du ju inte vilja använda så

Just att man bara drar över vilka låtar man vill ha så konverterar den själv, rätt snabbt med en snabb dator och skickar över efter konverteringen ruskigt snabbt (jämnfört med real time inspelning)

Sen kan du ju döpa alla spår via datorn, ifall du spelat in från nån annnan media, spelar du in från din dator så får ju låtarna orginal namnen som du har dom på datorn...

Tack för mig

Visa signatur

Mina Comps. 1:P4 3,6 1gb ram 660gb hd ati x850xt 256mb audigy2 zs. 2:Amd 3000+ 1gb ram 560 gb hd ati 9700 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
mp3 komprimerat, hah, ny term?

Det kanske kommer som en nyhet, men MP3 (MPEG-1, Audio layer 3) är ett ljudkompressionsformat...

Formatet är MP3, men också ATRAC. Jämförbart med att man kan rymma strömmar olika sorters kompression inuti en AVI-fil.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Kör själv på en Sony M-505. Lätt den bästa Md jag har haft iaf.
Har inte hackat en gång på ett halvår (så länge jag haft den).

Köp en NetMD du kommer inte att ångra dig.