Raspberry Pi redo för rampljuset den 20 februari

Permalänk
Medlem
fel länkat
Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Sidan vi alla frustrerat mötts av sen kl 7 imorse.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Sidan vi alla frustrerat mötts av sen kl 7 imorse.

aha, dumt av mig:P trött som fan:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Positivt i alla fall att de beslutat sig höja mängden RAM till 256 MB även på modell A.
Fast trist att det ska vara så svårt att köpa som privatperson i Sverige.

Jag tror de kommer att få jättemycket kritik för detta, de riktar sig mot entusiaster, skolor och barn men anlitar leverantörer som låter endast företagare köpa dem... Men jag hade inte förväntat mig att lyckas köpa i första batchen i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Varken RS eller Farnell säljer till privatpersoner (de va ju bra planerat..) och enda sättet som privatperson att köpa är via Farnell på sidan www.microkit.se, men när man väl ska betala den så har priset stigit från 35 USD (ca 230kr) till hutlösa 368kr. Detta SÖG! Får invänta när de börjar sälja från sin egna sida så man slipper betala giriga mellanhänder..

368kr är väl inte hutlöst dyrt? 230kr + 25% moms = 287.5kr, sen frakt på det (80kr) vilket ger total på 367.5kr

Gick dock inte att beställa via microkit, får felmeddelandet: Tyvärr har artikel 208-1185 (Raspberry Pie) spärrats för beställning av Farnell.