Permalänk
Hedersmedlem

hur ska jag göra?

Jag har ett följande:
a7v333 m raid
promise tx2

jag kör 2 hdd på promise kortet
3 cdromer på moderkortet.

men om jag vill använda ata 133 måste jag ta bort cd romerna.. iaf en om jag ska ha 2 diskar där..

o jag kan jo inte kära cd på raid eller?
o inte på kontrollerkortet?

kan jag köra i hdd i raid kontakten och köra som vanlig ide? eller är det inte 133 på raiden?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Hedersmedlem

ingen som vet???

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)

Permalänk
Hedersmedlem

då är det inte jag som är kass då eller??? eftersom jag inte vet... då kände man sig lite lam... men nu känns det bättre när ingen annan heller vet...

Visa signatur

Permalänk

Solstice, bumpa inte.. det är aldrig uppskattat!
Varför kan du inte använda ATA133 när du har CD-romerna anslutna?

Testa med att köra endast HDD på raidkortet (eller controllerkortet vad du nu har) och sedan CD-romerna på samma IDE-kanal. Blir det inte bättre på prova med en på varje enskild!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clan-DVD.cjb.net
Solstice, bumpa inte.. det är aldrig uppskattat!
Varför kan du inte använda ATA133 när du har CD-romerna anslutna?

Testa med att köra endast HDD på raidkortet (eller controllerkortet vad du nu har) och sedan CD-romerna på samma IDE-kanal. Blir det inte bättre på prova med en på varje enskild!

jo jag kan ju använda ata 133 med cd romerna men inte på 4 diskar eller? mitt kontrollerkort är ett ata 100.. men jag vill köra mina diskar i ata 133...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

hmmm jag vet att man inte ska bumpa, men jag tyckte att det var bättre än att skriva en ny tråd. eller? annars får moderatorerna gärna låsa/deleta tråden. men så resonerade jag...

hoppas ingen blev sur

förlåt/tack på förhand

Visa signatur

Permalänk
Glömsk

Tråd låst.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
hmmm jag vet att man inte ska bumpa, men jag tyckte att det var bättre än att skriva en ny tråd. eller? annars får moderatorerna gärna låsa/deleta tråden. men så resonerade jag...

hoppas ingen blev sur

förlåt/tack på förhand

Jag är inte sur.....are än vanligt.

Du är förlåten, men regler är regler och tråden är låst

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Tråd låst.

så kan det gå du skriver för lite psio

Permalänk
Glömsk

Jo, den var det innan du bevisade prov på elita hax0rkunskaper.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.