Steelseries Siberia V2 trasig?

Permalänk

Steelseries Siberia V2 trasig?

Jag ursäktar i förväg för att jag inte kan skriva så utförligt, sitter på bussen hem.

Mitt headset som specifikeras i titeln har hållt i ur och skur men har nu svikit mig. Jag vet inte när det inträffade men den högra högtalaren fungerar inte längre och endast den vänstra ger ifrån sig ljud. Saken är dock att när jag sänker ljudet till en väldigt låg nivå vill den högra högtalaren ge ifrån sig ljud.

Har någon här haft liknande problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar för tillfället Skyrim och BF3

Är aktiv på Youtube, Funnyjunk, Facebook och andra sociala medier.

DHW 2011 [X]

Permalänk
Medlem

Det som jag kan tänka på är sk "sprängda" högtalare, ifall den är fysiskt sönder så klara den kanske inte av att skicka ljudvågor förutom vid specifika frekvenser/amplituder?
Jag har samma problem på en laptop, den vänstra högtalaren spelar bara ljud vid vissa volymer.

Permalänk

Jag har genom tiderna haft 3 par Siberia V2, första hade glapp i höger hörlur och mikrofonen lade av efter 4 månader. Nästa fick jag ut på garantin men även det lade av efter ett antal månader. Det sista jag fick ut på garantin sålde jag och köpte ett Logitech G35 och det har hållt nu sedan någon gång i november

Visa signatur

Main: Antec P280 - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i7 2600k - ASUS Direct CU II GTX 560ti SLI - 8GB Corsair Vengeance CL9 1600 mhz - Antec H2O 620 - Corsair Force F120 - Corsair TX650
Mobil: Samsung Galaxy S III
Laptop: HP Probook 4320s