Game Developers Conference 2012 " Battlefield 3"

Permalänk

Game Developers Conference 2012 " Battlefield 3"

http://battlefieldo.com/threads/game-developers-conference-20...

We’ve been tipped off that there will be a “big announcement” for Battlefield 3 fans at the Game Developers Conference next week in San Francisco. Expect the launch of the “Inside DICE” series, as well as some other big information regarding the game. But it doesn't end there, we have some exclusive information regarding the new weekly blog.

The first edition of “Inside DICE” will cover the layout of the series, promises of communication on all Battlefield channels, and plans for DICE in the upcoming week. The second edition of “Inside DICE” will cover the release and full list of notes of the pending major patch. We'll bring you more information as it becomes available.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

The first issue of inside DICE has gone up, on the official German Battlefield site. I assume we will see English versions posted up soon™
http://www.battlefield.com/de/battlefield3/blog/willkommen-be... [battlefield.com]

In Summary:
The patch
- The patch will arrive in spring, there will be a more specific date closer to release.
- The patch was originally planned to be released in February, however they decided to add more content in the package and it took more time.
- There will be more details that haven't been posted in the patch notes to be announced at GDC and the next blog-entries...

DLC
- They originally had planned for the next expansion pack to be released in February, unfortunately it was delayed.
- More news around the future of BF3 will arrive at the EA press conference at GDC next week.

Communication
- They'll enhance it and will now try to be more open and more precise.

GDC
- There will be some big announcements for Battlefield 3 at GDC this year, March 5-9th.

In the next edition of "Inside DICE" there will be more info about the upcoming update. Then it's about why we change things, how we adjust things and how the feedback from the community will be used and why, why we think that this will make the game much better.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

I Början/Mitten av Maj(juni) (hörde jag en fågel viska) att "patchen" kommer. KUL VA !

Om det är sant så vet jag inte vad...

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Permalänk

På tisdag/onsdag får vi iaf veta vad som kommer att ske med Battlefield 3 b.l.a !

http://www.ea.com/1/gamechangers

Visa signatur

Permalänk

http://battlefieldo.com/threads/clues-to-the-new-expansion.41...

Clues to the New Expansion

Discussion in 'News & Updates' started by Jrb, 24 minutes ago.
New
Recently we've all been getting hyped around the announcement of the next DLC Expansion pack for Battlefield 3. We're pleased to announce that thanks to an anonymous source, we've got some hints to what the new DLC could look like. First off, the name is claimed to be "Close Quarters" and looks as though will include a whole new set of vehicles and weapons. The name gives the impression that it will be more Infantry based.

Here is some code from an apparent private Battlelog server, which only DICE employees are allowed on, showing that two legendary vehicles are about to return to Battlefield 3, either in the next expansion, or one of the future DLC packs. While we can't show the entire screenshot, as it contains proprietary information, we can show you a few hints.

There are also a few weapons we noticed, including the CZ 75 Auto, and the CZ 750 Sniper Rifle.

Part of this code clearly shows a code-name that resembles the UH-60 BlackHawk helicopter, which has been in all of the modern based Battlefield games.

This section screenshot shows another vehicle, hence the lowercase "v". This one appears to be the Linebacker, also known as the Bradley Infantry Vehicle, another vehicle from Battlefield 2. We're really excited to welcome the BlackHawk and Linebacker to Battlefield 3, based on this information. While we can't confirm the validity of this information, hopefully EA / DICE will make an official statement on this DLC in the near future

Get ready for some tight-knit teamwork on intense urban environments.

Ready your flashlights, shotguns, and knives. Battlefield 3 is about to get really intense. Close Quarter combat on tight, infantry based maps.

Visa signatur

Permalänk

http://battlefieldo.com/threads/battlefield-3-announcement-co...

Battlefield 3 Announcement Confirmed

Finally it looks as though we'll be recieving our first glimpse of new Battlefield 3 content from GDC 2012. DICE's very own General Manager, KM Troedsson has confirmed via twitter that an announcement will be coming today / tomorrow (March 7th). This evening at the same time as the Game Changers presentation, EA / DICE held an exclusive press event showing the mysterious new content. Our guess is it's the new DLC "Close Quarters"

Looks like it's going to be an exciting day. Keep coming back to Battlefieldo for updates as it happens at GDC 2012. Follow us on twitter @BATTLEFIELDO

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När är detta press event?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

http://www.rockpapershotgun.com/2012/03/07/heads-up-three-new...

Heads Up: Three New Battlefield 3 Expansions Incoming

The handsome newshounds of Eurogamer are reporting that DICE have three new Battlefield 3 expansions in the pipeline, as announced at last night’s GDC event in San Francisco. The first one of these new expansions will be arriving in June is called “Close Quarters”. This will apparently focus on “indoor infantry combat with verticality to the map designs”. The new map with this pack is a glass tower block called Ziba Tower. The pack after that focuses on tank combat, while the final one – END GAME – is a big secret and DICE aren’t talking about it to anyone, not even Eurogamer. So there.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

När är detta press event?

Den kommer säkert vara kl 03.00 inatt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

http://www.rockpapershotgun.com/2012/03/07/heads-up-three-new...
while the final one – END GAME – is a big secret and DICE aren’t talking about it to anyone, not even Eurogamer. So there.

Låter som en singel player kampanj tycker jag. Lite överdrivet med tre expansioner kanske. Hade räckt med en lite större...? Men men, dom vill väl pumpa så mycket pengar som möjligt ur oss.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

http://www.battlefield.com/battlefield3/1/close-quarters

http://ea.gamespress.com/release.asp?i=1741

EA ROLLS OUT THREE THEMED EXPANSION PACKS FOR MULTI-PLATINUM BATTLEFIELD 3
As Fans Continue to Devour the First Expansion Pack, Battlefield 3: Back to Karkand, DICE Announces Three New Packs that Expand the Smash Hit with New Modes, Maps and Weapons

Guildford, UK. – March 7, 2012 – The Battlefield™ army is over 12 Million strong and growing every day as Battlefield 3™ and its first expansion, Battlefield 3: Back to Karkand continues to recruit gamers around the world with its dynamic sandbox gameplay and state-of-the-art technology. Today, DICE, an Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) studio, demonstrates its ongoing commitment to fans by unveiling three new themed digital expansion packs* that will enhance the superior Battlefield experience with fresh and innovative gameplay, new modes, unique environments and more ways to wage all-out-war on the battlefield. Powered by the Frostbite™ 2 engine, the next expansion packs are: Battlefield 3: Close Quarters in June, Battlefield 3: Armored Kill in the fall, and Battlefield 3: End Game in the winter.

· Battlefield 3: Close Quarters – In Battlefield 3: Close Quarters, players are dropped into a frantic, infantry-only theatre of war. Frostbite 2 high definition destruction makes the environment come alive as everything from furniture to plaster gets shot to pieces. Players will feel the intensity of the world exploding around them as rubble and broken pieces pile up on the floor, while tight level design and vertical gameplay create a highly competitive environment. Battlefield 3: Close Quarters also introduces new weapons, assignments and unique dog tags to bring back to the base game.

· Battlefield 3: Armored Kill– Following the tight infantry gameplay of Battlefield 3: Close Quarters, DICE will release Battlefield 3: Armored Kill that ups the ante for vehicular mayhem as only Battlefield can do. Featuring new driveable tanks, ATVs, mobile artillery and more, Battlefield 3: Armored Kill also delivers huge battlefields for an all-out vehicle assault, including the biggest map in Battlefield history.

· Battlefield 3: End Game – The fourth expansion pack will ship in the winter but details remain tightly guarded.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Armored kill låter riktigt trevligt. Hoppas att banorna faktiskt utnyttjar området och inte är som firestorm som har en massa dött utrymme runt banan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Är jag helt blind? ELLER har dom inte sagt ett skit om någon patch?

Så dom sitter hellre och gör DLC paket till BF3 istället för att se till att MAIN spelet är ordentligt !

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Är jag helt blind? ELLER har dom inte sagt ett skit om någon patch?

Så dom sitter hellre och gör DLC paket till BF3 istället för att se till att MAIN spelet är ordentligt !

Jovisst... Som vanligt i spelbranschen, och i vilken jäkla bransch som helst för den delen, så finns det olika grupperingar som jobbar med olika saker. Skulle man sätta hundra man på att jaga och fixa buggar skulle det bli en soppa utan dess like, tro mig.

Dice har ju skrivet en hel del om den kommande patchen, men vad jag förstått inte spikat något datum.

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Battlefield 3: Armored Kill also delivers huge battlefields for an all-out vehicle assault, including the biggest map in Battlefield history.

Låter fett. Hoppas på en del helikoptrar och flyg som man kan döda lite tanks med också!

Skrivet av DunderHoken:

Battlefield 3: End Game – The fourth expansion pack will ship in the winter but details remain tightly guarded.

Emhh, fjärde expansionen? Var det inte bara tre nya? Eller räknar dom med B2K också??

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Jovisst... Som vanligt i spelbranschen, och i vilken jäkla bransch som helst för den delen, så finns det olika grupperingar som jobbar med olika saker. Skulle man sätta hundra man på att jaga och fixa buggar skulle det bli en soppa utan dess like, tro mig.

Dice har ju skrivet en hel del om den kommande patchen, men vad jag förstått inte spikat något datum.

Men du, jag menar självklart om VI fått någon ny info om patchen. För det var kanske 12-14 dagar sedan sist.

Så du menar att det inte vore bättre om man då satt 100 man(onödigt grovt tilltaget, 20 personer hade räckt) och fixa dom problemen som finns istället? Då hade spelet varit patchat och klart för länge sedan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Men du, jag menar självklart om VI fått någon ny info om patchen. För det var kanske 12-14 dagar sedan sist.

Så du menar att det inte vore bättre om man då satt 100 man(onödigt grovt tilltaget, 20 personer hade räckt) och fixa dom problemen som finns istället? Då hade spelet varit patchat och klart för länge sedan.

Vad är det för mer information som krävs? Releasedatum finns uppenbarligen inte i dagsläget och jag har förstått att posten (på battlelog) med ändringar ändras emellanåt.

Nej, jag har inte erfarenhet av spelutveckling, men har inblick och erfarenhet av systemutveckling och systemdrift, och där kan man inte vara speciellt många när man försöker säkra upp system. Det går som sagt inte att få ett bra arbete och överblick med för många. Det blir oftast motsatt effekt.
Jag vet inte hur många som jobbar med patchning på BF3, men jag antar att det är i runda slängar tio pers som mest.

Permalänk
Medlem

http://www.battlefield.com/battlefield3/1/close-quarters

Players: 2-16

HAHAH! Battlefield är död...

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk

Ja det ska bli riktigt intressant och se vad dom här DLC paketen kommer kosta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste att deras nya bana: Battlefield 3: Armored kill kommer vara all out vehicle warfare med bla nya fordon. Det ska även vara den största banan i i battlefield historia. Illa gött

Permalänk

http://battlefieldo.com/threads/bf3s-close-quarters-gameplay....

BF3's Close Quarters Gameplay

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aekman:

Det ska även vara den största banan i i battlefield historia. Illa gött

Det där har vi hört tidigare och det var direkt lögn.
Hur f*n kan de sitta och pilla på expansioner när BF3 är i alfaskick??!!

Permalänk

Ja vad ska man säga! CALL OF BATTLEFIELD ! FFS!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Usch

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem

Alldeles oavsett hur mycket man kommer spela "Close Quarters" så är det ändå ett köp för mig.. Det blir mitt sätt att stödja utvecklingen av BattleField-serien. Det är ju ändå den serie som jag spenderat och kännt mest för av allt som man spelat genom åren.
Armored Kill är mer vad BF borde handla om.. "Mobile Artillery" låter ju fantastiskt! Har saknat det sen Wespen i BF1942. Det var min roll på den gamla goa tiden i [ASHOLe9]..
Nått jag fortfarande saknar är riktiga båtar; jagare/fregatter/ubåtar med lite slagkraft.. Men det kan man nog få fortsätta drömma om eller starta upp BF1942 igen..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Close Quarters... Är detta måhända det Dice menade med E-sportsatsningen? Blir den gratis är det förmodligen på det viset. Eller;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Close Quarters... Är detta måhända det Dice menade med E-sportsatsningen? Blir den gratis är det förmodligen på det viset. Eller;

"in this highly competitive theater of war."

Förmodligen så är detta ett försök till E-sport. Kan faktiskt gå vägen. Gillade att minimapen såg ut att gå att använda till skillnad ifrån hur den är nu, katastrof.

Gillar dock inte dessa små banor, föredrar dom stora bra mycket mer.

Vill helst inte köpa detta för 130:- men man kommer bli illa tvungen pga dom nya vapnena. ><

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Close Quarters såg ju inte speciellt underhållande ut.
Kan tänka mig att det blir oerhört roligt att springa omkring med granatkastare och raketgevär i de där trånga korridorerna. (ironi)

Dock avskyr jag ju CoD pga alla små kartor, så det är väl inte så konstigt att detta inte passade. Väntar bara på en redig karta som man inte ser slutet på och måste åka jeep 2 minuter mellan varje flaggstolpe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Alldeles oavsett hur mycket man kommer spela "Close Quarters" så är det ändå ett köp för mig.. Det blir mitt sätt att stödja utvecklingen av BattleField-serien. Det är ju ändå den serie som jag spenderat och kännt mest för av allt som man spelat genom åren.
Armored Kill är mer vad BF borde handla om.. "Mobile Artillery" låter ju fantastiskt! Har saknat det sen Wespen i BF1942. Det var min roll på den gamla goa tiden i [ASHOLe9]..
Nått jag fortfarande saknar är riktiga båtar; jagare/fregatter/ubåtar med lite slagkraft.. Men det kan man nog få fortsätta drömma om eller starta upp BF1942 igen..

Samma här, jag kommer köpa DLC så länge det inte är något ihopplock för att få in mera cash (cod).

Skrivet av edda123:

"in this highly competitive theater of war."

Förmodligen så är detta ett försök till E-sport. Kan faktiskt gå vägen. Gillade att minimapen såg ut att gå att använda till skillnad ifrån hur den är nu, katastrof.

Gillar dock inte dessa små banor, föredrar dom stora bra mycket mer.

Vill helst inte köpa detta för 130:- men man kommer bli illa tvungen pga dom nya vapnena. ><

Absolut, ett första försök till e-sport kan det vara, dock måste det finnas Battlerecorder samt spectator mode för att det ska gå vägen.