Battlefield 3 utökas med tre nya expansioner

Permalänk
Medlem

Mycket negativt här. Varför lägger ni inte ner och går vidare med något annat spel, som ni inte hittar buggar i och slutar läsa nyheter och forum om BF3?

Enda problemmet jag har haft och som är något att nämna, är de par kvällar det har varit svårt att logga in. Några andra buggar känner jag inte till nu längre. Ni som fortfarande har problem kanske ska ta en titt på er HW och drivers...

Skoj med lite nya banor. Betalar gärna för nöjet. Riktigt gott spel.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Klaga inte, bf2 hade 3 expansioner om jag inte minns fel, så detta är inget nytt?

Själv köper jag Armored Kill och avvaktar för att se vad end game blir

Visa signatur

Gaming: | R7 5700X | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Musik: Macbook Air M2 | FR Scarlet 18i8 | Logic Pro 11 |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Vad babblar du om? Du kan köra på alla servrar så länge som du har banan som körs just nu. Du blir bara kickad när det kommer en bana du inte har. Fortfarande många servrar som inte har b2k också.

Kickad=tillgång.
Värt att joina en server där man lirar med en polare som har t.ex. en DLC medans du inte har, sedan komemr DLC banan och din polare vill inte lämna men du måste såklart byta.

Meckarn: BF2 hade endast EN bra expansion: Special Forces. Innovativa ideer och bra banor. Allt annat var rent skräp, moneymilk.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Klart som fan dom gör expansioner till spelet, dom vill tjäna pengar. Precis som alla andra med ett jobb.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Fyfan va tråkigt. Alltså ingen WW2, eller 2143. Bara mer av samma tråkiga...

Permalänk
Medlem

Ja absolut. får massor bilar säker lite gamla av vitenam eller nyare modell kanske men vem vet ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Det vore ju inte helt fel om de fixade BF3 innan de släpper expansioner.

Har inte haft något problem på ett bra tag. Vad behöver fixas??

Riktigt najs med lite nya banor iaf. Fast synd att det inte kommer något tidigare..har spelat sönder alla nuvarande banor
Gillar även att dom fixar lite mer infantry banor. Börjat lacka på att 60% av alla servrar har snabb fordon spawn så att man begränsas till att antingen:
-ha vapen som kan spränga fordon
-ha ett fordon
-gömma sig i ett hörn

Permalänk
Medlem

Förvånad att folk verkligen gnäller om att spelet kostar 300 kr och att expansioner runt 150 kr!? Ärligt talat, hur många timmars underhållning erbjuder inte dessa pengar?

Förstår ni ens hur komplicerat och tidkrävande det är att göra bara en balanserad och hyffsat bugg fri karta? Har man hyffsat insikt så inser man att det nästan är underbetalat.

Komigen om de hade taget månads avgift plus extra avgift för expansioner. 150 kr / mån + 200 kr lite då och då för expansioner, hur hade det känts?

Men det är väll så, folk kan aldrig bli nöjda.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Nice med lite nya banor, fordon och vapen

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

150 kr för 4 kartor?! Är dom dumma eller?!

Skrivet av MX510.:

230kr för spelet. 125 kr för en expansion. oh dice. GLHF

Skrivet av Marcusk:

Nu försöker de verkligen mjölka kunderna om de tar betalt för alla de expansionerna. Om det kostar cirka 150kr per expansion som för back to karkand blir det 450kr för dessa tre nya.

Skrivet av huzko:

Tråkigt att dom ska mjölka cash ur alla som köpt det....

Jo verkligen, dyrt som attan, nu går årets alla veckopengar åt!!! :((( Väx upp för fan, om ni inte kan tänka er 125-150kr för xx antal roliga timmar med underhållning så håll käften och skit i att köpa expansion;en/erna.

Om ni är cod-fanboyz som kommer och spyr så kan man ju tänka såhär- varje release av COD kostar ca 500 spänn och där är inget nytt förutom banorna. Samma spel, grafikmotor, vapen, ALLT, enda som är nytt är kanske röster och banor samt single-player story.. Gnäll någon annanstans eller be era föräldrar om högre veckopeng!

Skrivet av Henkka:

Det vore ju inte helt fel om de fixade BF3 innan de släpper expansioner.

Skrivet av Jaaay2k:

Ska de inte fixa sitt trasiga spel för innan de tänker på pengar! JAG VILL HA EN PATCH!

Då alla deras anställda förmodligen inte håller på med programmering så kan nog några sitta å knopa på nya banor och modeller för nya weps osv, absolut inget man har att klaga på!
Om ni har jobb själva vet ni att det finns arbetsplatser där olika personer har olika arbetsuppgifter.
Sen så är det ju ett tag innan dessa kommer ut också, patchar kommer förmodligen komma innan dessa släpps och har vi otur så kommer det behövas efter också.

Skrivet av apamedvapen:

vågar man gissa på att de kostar? Och inte är särskillt billigt heller?

Med tanke på att Back 2 Karkand kostar 129kr (osäker på vad det gick på vid release) så lär det inte bli många ören mer. Billigt om du frågar mig.

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem

man kanske ska vänta tills det går att köpa ett paket innehållande bf3 samt alla expansioner till vrakpris

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Kickad=tillgång.
Värt att joina en server där man lirar med en polare som har t.ex. en DLC medans du inte har, sedan komemr DLC banan och din polare vill inte lämna men du måste såklart byta.

Meckarn: BF2 hade endast EN bra expansion: Special Forces. Innovativa ideer och bra banor. Allt annat var rent skräp, moneymilk.

Nu snackar du lite i nattmössan igen schitzo!! Klart att du blir kickad om du inte har banan, det säger sig själv! Och vill du lira med dina vänner som har banan, då får du köpa den, eller skita i det och bli kickad!

Och Meckarn skrev: bf2 hade 3 expansioner! Inget snack om "vilka som var bra" utan ren fakta från hans sida! Sen att du tycker att bara en är bra, är en helt annan 5:a!

Så "Kickad=tillgång" är på dina villkor!! Ingen annans. Helt upp till dig själv.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Fyfan, fixa en riktigt anti-fusk appikation först.
Har bojkottat detta spelet nu, har bara blivit sämre och sämre.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Och Meckarn skrev: bf2 hade 3 expansioner! Inget snack om "vilka som var bra" utan ren fakta från hans sida! Sen att du tycker att bara en är bra, är en helt annan 5:a!

Så "Kickad=tillgång" är på dina villkor!! Ingen annans. Helt upp till dig själv.

Han sa "klaga inte"
Varför släppa "3" expansioner när de kan släppa allt i ett? Justja.. pengar och massa småbarn som älskar DLC.

All form av DLC bör vara gratis. Det tar ~1h i en bra editor att komma upp med en intressant bana. Och då DICE inte inreder byggnader eller detaljerar allt för mycket så lär det inte ta så lång tid.

Och vart skrev jag att man inte blir kickad? "Nattmössa" när jag säger rätt sak från början. Haha!

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

*GILLA" Knappen "Ja"

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk

Mjölka folk på pengar ?? givetvis ska Dice ha betalt för sina nya expansioner! jag betalar gärna för dom nya kartorna om dom blir lika bra som dom gamla! Det säger sig självt dom ska ha betalt för sitt jobb så dom kan fortsätta utveckla mer bra spel i framtiden! så sluta o gnäll avstå köpet om det inte passar & betala ett par fjuttiga hundralappar, börja o lira tetris istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Fyfan, fixa en riktigt anti-fusk appikation först.
Har bojkottat detta spelet nu, har bara blivit sämre och sämre.

Man kan ju alltid byta server om man märker att fusket är uppenbart, det gör jag!

Eller är det så att det är du som inte är så bra som dom andra? Jag själv är långtifrån i närheten som dom bästa, men det peppar mig bara mer o mer att träna och bli bättre! Men vi är alla olika!

Jag gillar spelet jättemycket, och jag kommer att spela detta så som jag gjort med BF2, d v s i många år efter släppet!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

I Juni ! -.-

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Han sa "klaga inte"
Varför släppa "3" expansioner när de kan släppa allt i ett? Justja.. pengar och massa småbarn som älskar DLC.

All form av DLC bör vara gratis. Det tar ~1h i en bra editor att komma upp med en intressant bana. Och då DICE inte inreder byggnader eller detaljerar allt för mycket så lär det inte ta så lång tid.

Och vart skrev jag att man inte blir kickad? "Nattmössa" när jag säger rätt sak från början. Haha!

Here We Go Again Nädu! Jag står fast vad jag har skrivit! Och om du kan läsa o tolka det rätt så fattar du! Du vet, ord har en innebörd!

Men jag tänker inte sabba denna tråden med en "schitzo-följetång" så som man har läst i så många trådar innan! Det blir bara så tjatigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hahah, jag blir äcklad av att läsa kommentarer som "KOMMER DET KOSTA?!" "Sjukt vad dom ska mjölka oss på pengar" etc etc...

Vi lever i ett samhälle där nästan allt är uppbyggt med hjälp av pengar så det är väl rätt så självklart att även DICE vill tjäna några kronor?!

Varför jobbar ni? (Om ni inte är P12or som bor hemma hos mamma/pappa eller i bästa fall båda) Antagligen INTE för att kunna stoppa pengar i madrassen? Ni kanske tycker det är häftigt att ha 5-6siffrigt på vanliga lönekontot? Vad är vitsen?
Jag personligen arbetar för att kunna köpa saker jag vill ha, eller helt enkelt för att kunna unna mig det där lilla extra.

Pengar växer inte på träd för någon, varken er, era föräldrar eller DICE. Klart som fan DICE också vill visa resultat så vi kan fortsätta njuta av Battlefield serien...

Permalänk
Medlem

Hur kan man klaga, något för alla samt att det inte ens släppts än?

Låter mer som CoD nissar som precis börjat spela battlefield iochmed bf3.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Men att få samma känsla med lagspel som i BF2 klarar dom inte och dom gamla kartorna är ju bland de bästa, Karkand, Caspian mm.
På tiden att införa voip igen och bra kartor.

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 16GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V | Asus R9 280 | Corsair 750w | PNY 900gb ssd | Windows 10 64bit | LG oled 24" |

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Varför skriker du? Vi kan läsa!

Du kanske inte ska dra alla över en kam, tusentals och åter tusentals spelar varje dag/kväll/natt utan problem!

Vadå? Ska jag vara glad för deras skull när jag inte kan spela ett spel jag betalt för?
Sätt dig in i min situation!

Permalänk
Medlem

Har jag missat något eller har Sweclockers börjat rapportera spelrelaterat material? Hur kommer det sig?

Inte för att spelrelaterat material inte intresserar mig, men för att läsa sådant har jag andra källor. Hoppas detta inte har debatterats flitigt i andra trådar och redan klargjorts. Så jag inte enbart tillför mer bränsle till något som slocknat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvald:

Hahah, jag blir äcklad av att läsa kommentarer som "KOMMER DET KOSTA?!" "Sjukt vad dom ska mjölka oss på pengar" etc etc...

Vi lever i ett samhälle där nästan allt är uppbyggt med hjälp av pengar så det är väl rätt så självklart att även DICE vill tjäna några kronor?!

Varför jobbar ni? (Om ni inte är P12or som bor hemma hos mamma/pappa eller i bästa fall båda) Antagligen INTE för att kunna stoppa pengar i madrassen? Ni kanske tycker det är häftigt att ha 5-6siffrigt på vanliga lönekontot? Vad är vitsen?
Jag personligen arbetar för att kunna köpa saker jag vill ha, eller helt enkelt för att kunna unna mig det där lilla extra.

Pengar växer inte på träd för någon, varken er, era föräldrar eller DICE. Klart som fan DICE också vill visa resultat så vi kan fortsätta njuta av Battlefield serien...

Tack för lektionen i ingenting.

Valve kan släppa ett spel utan några former av "betal-DLC" och ändå lyckas uppdatera spel med nytt innehåll gratis, i flera år. Varför skulle inte EA kunna göra detsamma? Genom att erbjuda en levande produkt, eller tjänst, så kan man förvänta sig att få sålt en produkt i många år. Efterfrågan på spel med mycket DLC-material tordes snabbt mättas då man får ut mycket lite av att köpa ett spel bara för att behöva betala mycket mer för att komma åt allt material.

Dagens DLC-marknad är grotesk, konsumentovänlig och ingenting att ställa sig bakom. Det göder bara industrin till det ännu sämre.

Permalänk
Medlem

Kommer troligtvis inte köpa något av dem. Har märkt att FPS-kanske inte är något för mig mera, förr kunde jag sitta och spela BF2 och CS hur länge som hellst, nu tröttnar jag på 1h av BF3.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem
Skrivet av javadsomhelst:

Jo verkligen, dyrt som attan, nu går årets alla veckopengar åt!!! :((( Väx upp för fan, om ni inte kan tänka er 125-150kr för xx antal roliga timmar med underhållning så håll käften och skit i att köpa expansion;en/erna.

Om ni är cod-fanboyz som kommer och spyr så kan man ju tänka såhär- varje release av COD kostar ca 500 spänn och där är inget nytt förutom banorna. Samma spel, grafikmotor, vapen, ALLT, enda som är nytt är kanske röster och banor samt single-player story.. Gnäll någon annanstans eller be era föräldrar om högre veckopeng!

Tänk vad roligt du kunde ha för 140:- som du slapp betala och samtidigt ha lika mycket nytt material till spelet du redan köpt.
Valve överlever trots att deras affärsmodell inte går ut på att sälja extramaterial till sina spel, utan förser produkten med ökat värde med tiden.

Vad har Call of Duty med det här att göra över huvud taget?

Citat:

Då alla deras anställda förmodligen inte håller på med programmering så kan nog några sitta å knopa på nya banor och modeller för nya weps osv, absolut inget man har att klaga på!
Om ni har jobb själva vet ni att det finns arbetsplatser där olika personer har olika arbetsuppgifter.
Sen så är det ju ett tag innan dessa kommer ut också, patchar kommer förmodligen komma innan dessa släpps och har vi otur så kommer det behövas efter också.

Men gesten att försöka kränga mer material till en produkt som ännu inte funkar är vad det handlar om.
Battlefield 2 funkade aldrig riktigt som tänkt utan patchades hopplöst ända in i 2010. Antagligen kommer samma sak ske även med Battlefield 3, då EA helt enkelt skiter i sin skyldighet att förse en fullgod och testat produkt innan de når hyllorna.

Citat:

Med tanke på att Back 2 Karkand kostar 129kr (osäker på vad det gick på vid release) så lär det inte bli många ören mer. Billigt om du frågar mig.

Med tanke på att materialet var färdigt vid lanseringen och borde följt med spelet så är det ganska mycket pengarna. Om du frågor mig.

Permalänk
Medlem

Angående "Biggest map in Battlefield history" kan jag nästan lova att man trycker in alla flaggor i mitten och sedan är det bara öde och ovidkommande mark runt omkring.

Permalänk

En ny vietnam please
BC2s vietnam var helt brutalt roligt.
Så snyggt och äckligt. Gooks som gömmer sig och en RPG kommer flygande över huvudet när du sakta tar dig framåt på hamburger hill.

BF3 skulle verkligen kunna ta Vietnam till en ny nivå, bara de lyckas med lite bättre level design.
Vi alla vet hur misslyckade vissa banor i BC2-varianten var.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Avinstallerade BF3. Origin kommer aldrig in på denna dator igen. Spyware var inte min grej. Så befriande känsla att slippa vara övervakad.

Spelade inte ens SP. Spelet var överhypat. Fuskarna förstörde för mycket...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter