Battlefield 3 utökas med tre nya expansioner

Permalänk
Skrivet av palusa:

Allt ska vara gratis annars gnäller man bara.. Suck, väx upp för f-n! Låt bli att köpa dom då? Inget tvång! Jag kommer lätt stödja dom. 150kr st eller vad det nu är så är det ju småpengar för en normal människa med en inkomst. Men det är klart 90% av alla gnällspikar går väl på socialbidrag eller bor hos mamma och pappa.

Så är det med allt i livet. Det kostar.

/TRÅD

Jag verkar vara den enda som ser fram mot mer innomhusmiljö

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

150 kr för 4 kartor?! Är dom dumma eller?!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Utveckling av DLC och patchning sker i stort sett alltid separat. Ett patcharbete kräver att man har ett tajt och mindre "team" än när man gör hela spelet, eller DLC för den delen. Det krävs olika egenskaper och personer så varken tid eller energi stjäls med DLC-arbete.
Läste att patchen släpps före Close Quarter oavsett, vilket givetvis måste anses självklart.

Close Quarters är ju perfekt, så kan nissarna som vill twitcha som i CS/COD hålla sig där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

/TRÅD

nope finns åtminstånde en till
tycker metro "inne" delen är rätt rolig
kräver iallafall lite mer teamwork och strategi än bara rusha på å skjuta
vilket i och för sig också är jäkligt roligt

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon51600:

230kr för spelet. 125 kr för en expansion. oh dice. GLHF

Skojar du eller? 230 kr för ett spel är ju inte alls farligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Detta ser vi framemot.
Inomhusbanor blir jäkligt trevligt!

Som sagt så måste man ju inte köpa alla expansioner om man inte vill, så vad är problemet?
Also, allt detta whine, byt till COD om det nu är bättre, sluta sitta här och klaga.

Annars så hejar jag på dice/ea, bara att köra på!

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

/TRÅD

Nej! Du är inte ensam

Edit/ Ja det var ett s*tans gnällande på att det kostar på många. Jag hade inte en tanke på det, klart jag ska betala om jag vill lira lite nya banor/vapen, expansioner är inget nytt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Gallerikonnässör

Bara jag som hoppased på ett Battlefield ala 1942 dlc?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

jag och polarna som hade sett fram emot ett Arctic Warfare med snöbanor! men men det kanske slinker in en så småningom!

Förövrigt låter expansionerna grymma!

Permalänk
Medlem

woopwoop, hoppas att de inte är allt för dyra!

Permalänk
Medlem

Här är DICE största fail i uttalanden: "HD destruction lets you reduce entire locales to ruin".
Det sa dom om B2K också, men vad hände med det? Jo, det blev för "tungt" för servrarna så de tog bort den funktionen och istället blev det som det blev, med mindre förstörelse.

Att de sedan satsar på 16-manna kartor är fan inte värt mödan med spelet längre. De har verkligen övergått till CS/COD från sin egna stil där de hade de största kartorna för ett FPS spel. En besvikelse även för oss. Sa det precis till Uhpam (som jobbar på DICE och är en av våra admins) att det är fan i mig inte värt längre.
Såg hellre fram emot några av de andra klassiska jättebanorna från Battlefield 2 än några nya, fula, sunkiga, buggiga och betakartor som hela B2K är än idag (där Wake Island är värst utav alla kartor med buggar!).

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Tror inte lilla Sverige får vara med denna gången heller.. och moddar kommer det inte på Frostbite 2. Men vi kan väl hoppas på en Challenger, T72/80 och Leopard II Ax?
Tydligen så kommer det också "mobile artillery".. det blir riktigt kul. Hoppas nått med eldrör så det inte är en massa stalin-orglar (LARS)

Är ju knappast så att man skulle se nån direkt skillnad på en strv 122 och en leo 2a6-7 eller vad dom nu kan tänkas slänga in för tysk vagn.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Va e de för del på folk? varför är alla så negativa. Detta är ju underbart, ju mer desto bättre. ser verkligen emot både CQC och armored warfare.

Som gammal COD4 spelare som man är så är detta helt underbart, jag gillar både conquest och tdm, och att få ännu fler små skräddarsydda cod liknande banor är ju perfekt. Då blir BF3 det ultimata fps spelet som tilltalar alla, både bf2 och gammla cod fans.

Självklart så hoppas jag att de ska fixa alla buggar också i samband med expansion släppen.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Längtar efter Ännu större banor! Mer Tanks åt folket! Battlefield är stora banor, tanks och flygplan, inte små banor där folk springer som idioter och skjuter en i ryggen eller med en mortar hela jävla tiden. Halva tjusningen med spelet är ju den där "oh fuck" känslan när man går runt ett hörn, stirrar in i eldröret på en T-90 som sedan skjuter dig, din kompis och huset ni gömde er i åt helvete Eller när en heli kommer och man får slänga sig i närmaste buske och be till en högre makt att han inte såg dig.

Till er som gnäller på helis och tanks, testa att köra en squad men en prickskytt med SOFLAM, två engineers och en support. Ni kommer att förstöra allt vad fordon heter på i stort sett hela banan om ni placerar er rätt

(Dessutom, jag är glad över Close Quarters, då slipper vi som älskar ovanstående alla snubbar med USAS12-frag och ficklampa samt att dem som vill lira CoD med Frostbite 2 blir nöjda och glada. Ser detta som endast win-win)

Permalänk

Synd att de inte la sin tid på att laga det trasiga spelet innan de började med en massa nya ideer !

Permalänk

dom hade kunnat börja med att fixa grundspelet från diverse buggar,fusk och andra problem innan dom lägger ner mer tid på att göra expansioner..... spelat till och från. mest från och även fast man väntat på patchar så tycks inte dom vanligaste problemen lösas direkt. vet inte hur många jag raporterat för wallhacks,aimbot och glitchar. och antalet blir inte mindre ifall lessamt

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem

Det känns lite mycket med så många expansions, men om vi tänker efter så är DLC värre, det brukar (notera att jag skrev BRUKAR) komma med lite smått och gott som 2-3 nya mappar, expansions brukar (notera att det är Brukar här med) vara lite maffigare, fast på senare tid har DLC:erna kommit upp i ungefärlicknande priser. T.ex. Mw3 deras dlc:er kommer troligen ligga på 13 euro, vi brukar inte få så mycket från dem? När du tittar på Back to karkand fick vi ganska mycket...... Jag förstår att personer tycker att de mjölkar pengar från er fast om vi ska vara ärliga, det finns värre saker som inte har noterats lika bra.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

NI KAN JU FIXA LITE BUGGAR INNAN NI TITTAR PÅ DLC! Kan inte spela spelet kapitalist svin, ni vill bara ha mer pengar hela tiden! Vet ni vad? Ni kan ju fixa så att nån av mina kompisar åtminstone kan starta spelet.... Mina vänner har inte kunnat spela spelet sen release. Asså vafan är det som händer där inne egentligen? ALFAN var stabilare än detta.

Permalänk
Medlem

fixa alla buggar från originalet med då. ingen mening om alla de sjuka grejjerna me dc ect finns kvar och fortsätter använda värdelösa punkbuster & origin ...... BC2 hade problem som inte fixades antar det kommer va samma med bf3 . spelet i sig är jätte bra... men fördel om det faktiskt går att spela

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

mer Battlefield åt folket!

Visa signatur

ASUS ROG Z790-F | Intel i7 14700K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair 2x16 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Här är DICE största fail i uttalanden: "HD destruction lets you reduce entire locales to ruin".
Det sa dom om B2K också, men vad hände med det? Jo, det blev för "tungt" för servrarna så de tog bort den funktionen och istället blev det som det blev, med mindre förstörelse.

Att de sedan satsar på 16-manna kartor är fan inte värt mödan med spelet längre. De har verkligen övergått till CS/COD från sin egna stil där de hade de största kartorna för ett FPS spel. En besvikelse även för oss. Sa det precis till Uhpam (som jobbar på DICE och är en av våra admins) att det är fan i mig inte värt längre.
Såg hellre fram emot några av de andra klassiska jättebanorna från Battlefield 2 än några nya, fula, sunkiga, buggiga och betakartor som hela B2K är än idag (där Wake Island är värst utav alla kartor med buggar!).

Snacka om att vara pessimist! Dom "nya, fula, sunkiga, buggiga och betakartorna" är ju inte släppta än! varför skriva betyg innan det har släpps? Rätt konstigt och märkligt skrivit tycker jag!

"Pessimism, från latinets pessimus (värst), betecknar en tro på att den upplevda världen är den värsta möjliga. Den beskriver en generell övertygelse att saker är dåliga" Snacka om att det stämmer på dig

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

De gjorde samma sak med battlefield 2 så de är ju inte direkt något nytt.

Permalänk
Medlem

hade varit trevligt om fokus också låg på att fixa alla buggar och crasher i det vanliga spelet först.

Men jag ser faktiskt fram emot lite expansioner... har tröttnat lite på det som det är nu

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

NI KAN JU FIXA LITE BUGGAR INNAN NI TITTAR PÅ DLC! Kan inte spela spelet kapitalist svin, ni vill bara ha mer pengar hela tiden! Vet ni vad? Ni kan ju fixa så att nån av mina kompisar åtminstone kan starta spelet.... Mina vänner har inte kunnat spela spelet sen release. Asså vafan är det som händer där inne egentligen? ALFAN var stabilare än detta.

Varför skriker du? Vi kan läsa!

Du kanske inte ska dra alla över en kam, tusentals och åter tusentals spelar varje dag/kväll/natt utan problem!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Du måste inte köpa expansionerna. Jag kommer troligtvis inte att köpa close quarters till exempel om jag inte gillar det. Att ta betalt för expansioner är inget nytt!

Att inte köpa = man kan inte komma åt 50% av serverarna sedan som kommer köra dessa DLCs.
Och att det sedan är 3st = ~10-20% kvar sedan som kör vanliga banor.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Snacka om att vara pessimist! Dom "nya, fula, sunkiga, buggiga och betakartorna" är ju inte släppta än! varför skriva betyg innan det har släpps?

Han skrev att det var B2k banorna.. l2read

De är beta kartor med tanke på att dice utlovade "enhanced destruction" m.m.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Att inte köpa = man kan inte komma åt 50% av serverarna sedan som kommer köra dessa DLCs.
Och att det sedan är 3st = ~10-20% kvar sedan som kör vanliga banor.

Vad babblar du om? Du kan köra på alla servrar så länge som du har banan som körs just nu. Du blir bara kickad när det kommer en bana du inte har. Fortfarande många servrar som inte har b2k också.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Kanske är dags att installera spelet nu snart som man köpte innan release Gillade Betan skarpt så den första expansionen låter trevlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisa:

kommer att skaffas direkt. Bästa fps spelet för mig

detta!

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Avstängd

som i South Park: NAJZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |