Klistrad tråd för chassin som rymmer vattenkylningspaket

Permalänk
Medlem

Klistrad tråd för chassin som rymmer vattenkylningspaket

Tjena!

Har precis köpt mig en Antec Kühler 620 och ville självklart montera radiatorn och fläkten inuti mitt chassi. Men tyvärr får det inte plats, radiatorn är för bred så den sticker ut ur chassit så det går inte att sätta dit sidoplåten.

Så då hoppade jag såklart in på Sweclockers och sökte och har funnit en hel del trådar typ "Får X vattenkylare plats i Y chassi?"
Eftersom jag insett att jag "måste" byta chassi tänkte jag att det kunde vara bra med en lista över vilka chassin som sväljer vilka av alla färdiga vattenkylningspaket så man vet innan man köper fel.

Vad säger ni?

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

de flesta chassin på marknaden med en 120-fläkt där bak brukar rymma vattenkylning så ditt fall låter ytterst ovanligt...

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SummitSub:

de flesta chassin på marknaden med en 120-fläkt där bak brukar rymma vattenkylning så ditt fall låter ytterst ovanligt...

Japp och om inte så kan man lösa det med en liten 30-mins-modd!

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB