diablo 3 2560x1600 req

Permalänk
Medlem

LoL för mig hoppar mellan 70 och 140 (trots V-sync, wtf) hela tiden.
Inte för att det märks.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ni som är ute efter grafik är bara för mycket för mig.

Bra grafik skadar inte. Sen är det lugnt för min del att spela bra spel oavsett grafiken. Torchlight II har ännu lägre nivå på grafiken än D3 och jag tänker köpa och spela det i alla fall. Men jag skulle inte säga nej till ett snyggare spel. För mig är det lite grädden på moset. Civilization V är för min del ett bra exampel på spel där grafiken är snygg trots att det inte är det viktiga i spelet (stödjer DX11, tesselering m.m.).

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Buio:

Bra grafik skadar inte. Sen är det lugnt för min del att spela bra spel oavsett grafiken. Torchlight II har ännu lägre nivå på grafiken än D3 och jag tänker köpa och spela det i alla fall. Men jag skulle inte säga nej till ett snyggare spel. För mig är det lite grädden på moset. Civilization V är för min del ett bra exampel på spel där grafiken är snygg trots att det inte är det viktiga i spelet (stödjer DX11, tesselering m.m.).

The Witcher 2 är nog det bästa exemplet på att bra grafik inte behöver skada resten av spelet. Sjukligt snyggt när allt är på max!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

D3 inte snyggt? Är ni helt dumma eller?
Tycker grafiken passar Diablo-serien perfekt. Visst, det är inte Unreal Engine eller något, men det hade inte passat. Alla spell-effekter är riktigt snygga osv.
Har spelat Diablo 2 från och till i mÅnga år, och jag tror att Diablo 3 kommer vara ännu bättre, nu efter att jag spelat betan med alla karaktärer, inkl. co-op!

Permalänk
Medlem

sen har vi ju bara sett en ytte pytte liten del av alla miljöer som finns i D3.

tror ni blizzard kommer kunna garantera bättre ms/latency vid release jämfört med hur det är nu?

dvs iochmed start av EU servers kanske?
hoppas man får lika låg ping som i wow!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Spelet börjades utveckla för en herrans massa år sen och har kört på en enkel look precis som 1an och 2an. Man spelar väl ändå inte blizzard spel för grafiken? Sen att grafiken skulle passa bra till en konsolportning är kanske sant, även om det sägs att konsol versionen ska utvecklas vid sidan av, hurvida det är sant eller ej vet jag inte.

Grafik är inte allt men det är ett bra tecken om man vill leta potentiella portar till konsol. Att dom satsar på DirectX 9 och grafik från 2010 ger intrycket att man satsar på anpassa spelet till en bred publik. Att dom sedan satsar på fysik som ögongodis vilket konsoler är bra på hantera men budgetdatorer har problem med var spiken i kistan.

Nu lär många bli sura för allt för många älskar diablo och har ett hat mot konsolportar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

De visade en lång gameplay trailer redan 2008 (på WWI). Spelet såg ut som det gör nu, så det var ingen tidig version de kastade. Så de har jobbat på spelet väldigt länge.

Som andra redan sagt, ska inte vara något problem med D3 i 2560x1600 och ett GTX 570.

Ändrar du dig om vi snackar 30tummare?

Permalänk
Medlem

Det vet jag inte, då det är upplösningen som spelar roll. Jag kan tänka mig att om man drar på väldigt hög AA och kör i 2560x1600 kan det börja bli tyngre. Vet ingen 2560x1600-skärm som kör i 120Hz, så man klarar sig om det ligger över 60fps. Jag har bara 1920x1200 själv tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Ändrar du dig om vi snackar 30tummare?

Varför har tummen på skärmen en betydelse? Då kanske jag borde ta fram sandpapper och minska lite på hörnen på mina skärmar så spelen flyter bättre. Och nästa gång jag köper dator får jag tänka på skaffa skärmar utan kanter så jag inte förlorar en massa prestanda i onödan.
Får nog såga av foten på skärmen så cpun inte behöver belastas med fysikberäkningar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Kan bara inte fatta varför det är så viktigt på ett spel som Diablo. Men smaken är som baken!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag kör max på allt och 2560x1440 och det flyter på fint, har ett 6970M med 1gb ramminne.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Säger som jag sade när folk yrade om grym prestanda på BF3 betan. Spelet är inte klart och saker kommer säkerligen läggas till och ändras (vilket vi såg på BF3 fallet). Skall man gå efter hur de vill att alla Svenssons skall kunna köra det. Så lär SC2 vara ett bra mått på vad spelet kan komma att kräva. Kör max i SC" och tryck in en massa saker på skärmen så lär det bli som diablo i en tyngre dungeon.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Hur tacklar min dator spelet tror ni? Står i sig.
Starcraft 2 flyter ju underbart bra iaf, och det är väl samma motor?
jag kör 1920 och vill maxa allt annat...

Edit: Såg ovan post nu

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC