min macbook pro startar inte.

Permalänk
Medlem

min macbook pro startar inte.

köpte en macbook pro i juli som fungerat bra men som jag knappt har använt.men för några dagar sen satt jag och spelade swtor och helt plötsligt stängdes den av.sen dess har den varit helt död. händer ingenting när jag trycker på startknappen.

någon som vet vad det kan vara för fel ?

Permalänk
Inaktiv

Hur länge hade du spelat? Kan det ha varit en överhettning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp3jonte:

köpte en macbook pro i juli som fungerat bra men som jag knappt har använt.men för några dagar sen satt jag och spelade swtor och helt plötsligt stängdes den av.sen dess har den varit helt död. händer ingenting när jag trycker på startknappen.

någon som vet vad det kan vara för fel ?

Är datorn inte äldre än tre år så tycker jag du ska vända dig till säljare så får han ordna saken. Visst, det kan vara kul att spekulera i orsaken, men så länge den är heldöd finns det väl inte så mycket att göra ändå?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Om du har applecare åk in till örebro och gå till applebutiken på stan.

Permalänk

du behöver inte ha apple care för de, datorn är mindre än 1år gammal. Bara att skicka in till Apple eller gå till en auktoriserad återförsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

men så länge den är heldöd finns det väl inte så mycket att göra ändå?

Vad man kan göra med en icke-responsiv laptop är mycket begränsat så ja, det är garanti åtgärd som gäller.

Det brukar vara kört PSU, Moderkort, eller Processor när det här händer.