Är iPhone verkligen så dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Hej allihopa, som så många andra så planerar jag att gå över till Tele2's Unlimited abbonemang nu de kommande dagarna. Som ni vet så får man då välja fritt mellan dagens smartphones. Har länge planerat att köra på en iPhone 4S men då jag inte ser särskilt många andra personer på forum och YouTube som verkligen väljer den framför t.ex SGS2 så börjar jag undra.

Varför iPhone: Känner helt enkelt att det verkar vara en buggfri, skönt flytande telefon med relativt bra prestanda och med mycket välutvecklade appar och tillbehör. Alla iPhone's jag använt har helt enkelt bara fungerat som de skall,1 aldrig sett crash-rapporter, aldrig upplevt lagg osv. Bara om man jämför en 3GS med min nuvarande HTC Legend så flyter appar otroligt mycket bättre på en 3GS trots 2 samma prestanda på processor (600MHz). Det finns också som jag skrev mycket valmöjligheter vad gäller skal och övriga tillbehör som dockningsstationer. Vad jag vet skall även ljudet bli bättre om man kopplar in en förstärkare/dockningsstation via en iPhone-port istället för vanligt 3.5 jack som Android lurar endast klarar. En annan anledning som får iPhone att framstå som framtidssäker är att app-tillverkarna måste se till att först och främst de nyare generationerna av iPhone klarar av appar med flyt eftersom att de utgör en mycket stor del av marknaden.

Vad är nu anledningen till allas rekomendation av t.ex SGS2? Ja, hårdvaran är på pappret bättre men mycket flyter ju lika bra om inte bättre på en 4S då de flesta appar är utvecklade och optimerade just för de senare iPhone versionerna. I övrigt så får man en större/bättre skärm på SGS2, det är det enda som jag ser som en fördel, men känns inte som att detta väger upp nackdelarna.

Kan verka som att jag nu är stenhårt bestämd på att iPhone är den bättre telefonen, det är jag inte. Jag försöker bara få er att förstå vad jag är ute efter och påminna er om fördelar med Apples bidrag till smartphone marknaden. Vore nu schysst om ni gav mig lite råd om vilken telefon som jag verkligen skall välja och varför!

1. En kraschrapport i iOS brukar vara att skicka dig till hemskärmen. En ganska färsk studie visade att Android kraschade mindre än iOS, ta inte mitt ord, kolla upp.

2. Det är verkligen inte så man mäter prestanda. Det är när småbarn kollar på en hastighetsmätare och säger "Den kan gå i 220km/h!!".

Mitt råd till dig, köp en iPhone.

VARFÖR?!?!?! En SGS2 har ett tillverkarskal som heter TouchWiz, på svenska "värdelöst skräp som upplevs plågsamt". Detta kan man dock råda bot på. Men, det är komplicerad och jobbigt samt tar tid. Orkar man med det så kan en SGS2 vara en helt underbar telefon.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Valde en iphone dels jag Har ingen behov av att mixtra och trixa möjligheterna som android ger.
SAmt itunes funger fin fint hos mig iaf när jag använder min ipad.

Sen skärmen är väldigt upp till var och en, 4" känns otympligt stort fr min del, har nu en 3,2" på min htc (väntar på nya mobilen) perfekt att kunna använda den med en hand uan att behöva slita tummen ur led.

Att ios är låst eller inte, finns möloghet att jb, finns möjlighet att återställa.
Men jag kör padda uan jb och kommer göra så med iphonen.
Behöver inte det dära "extra"

Sp vlken mobil du väljer är helt upp till dig vad du vill göra med den.
Alla har sina + & - sidor.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Hej allihopa, som så många andra så planerar jag att gå över till Tele2's Unlimited abbonemang nu de kommande dagarna. Som ni vet så får man då välja fritt mellan dagens smartphones. Har länge planerat att köra på en iPhone 4S men då jag inte ser särskilt många andra personer på forum och YouTube som verkligen väljer den framför t.ex SGS2 så börjar jag undra.

Varför iPhone: Känner helt enkelt att det verkar vara en buggfri, skönt flytande telefon med relativt bra prestanda och med mycket välutvecklade appar och tillbehör. Alla iPhone's jag använt har helt enkelt bara fungerat som de skall, aldrig sett crash-rapporter, aldrig upplevt lagg osv. Bara om man jämför en 3GS med min nuvarande HTC Legend så flyter appar otroligt mycket bättre på en 3GS trots samma prestanda på processor (600MHz). Det finns också som jag skrev mycket valmöjligheter vad gäller skal och övriga tillbehör som dockningsstationer. Vad jag vet skall även ljudet bli bättre om man kopplar in en förstärkare/dockningsstation via en iPhone-port istället för vanligt 3.5 jack som Android lurar endast klarar. En annan anledning som får iPhone att framstå som framtidssäker är att app-tillverkarna måste se till att först och främst de nyare generationerna av iPhone klarar av appar med flyt eftersom att de utgör en mycket stor del av marknaden.

Vad är nu anledningen till allas rekomendation av t.ex SGS2? Ja, hårdvaran är på pappret bättre men mycket flyter ju lika bra om inte bättre på en 4S då de flesta appar är utvecklade och optimerade just för de senare iPhone versionerna. I övrigt så får man en större/bättre skärm på SGS2, det är det enda som jag ser som en fördel, men känns inte som att detta väger upp nackdelarna.

Kan verka som att jag nu är stenhårt bestämd på att iPhone är den bättre telefonen, det är jag inte. Jag försöker bara få er att förstå vad jag är ute efter och påminna er om fördelar med Apples bidrag till smartphone marknaden. Vore nu schysst om ni gav mig lite råd om vilken telefon som jag verkligen skall välja och varför!

För det första så kraschar en iPhone mer än en Android, varsågod och googla.

För det andra är Apple ett företag som använder sig av barnslavarbete och som bannar produkter som påminner folk om det (googla a Phone Story game)

För det tredje förstår jag inte varför du vill att alla andra ska övertala dig om vad du ska köpa - har du kört iPhone och Android och du trivs med iPhone - kör det. Smaken är som baken och det är bara du som vet vad som du är bekvämast med. Spelar väl ingen roll om du får all världens bästa argument för en Android om du ändå inte trivs och är bekväm med den.

Så mitt råd är: köp iPhone, För att du trivs med den. svårare än så är det ändå inte.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har haft en 3GS nu i lite över 2 år och den funkar riktigt bra fortfarande, ser knappt någon anledning att byta, väntar nog till 5an kommer och ser om det är dags då.

Angående Android telefoner så har jag testat några stycken i varierande prisklass och jag fastnade inte speciellt mycket för dom, dom billiga hackade så mycket att dom inte borde få tillverkas och dom dyra var bara något bättre än min gamla traktor.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m1ntos:

En SGS2 har ett tillverkarskal som heter TouchWiz, på svenska "värdelöst skräp som upplevs plågsamt". Detta kan man dock råda bot på. Men, det är komplicerad och jobbigt samt tar tid. Orkar man med det så kan en SGS2 vara en helt underbar telefon.

Varför är det komplicerat, jobbigt samt tar tid att råda bot på TouchWiz? Bara gå in i Play Store och ladda ner en annan launcher, finns massvis att välja mellan, tar 3 sekunder och det är något min senila mormor kan göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Har haft en 3GS nu i lite över 2 år och den funkar riktigt bra fortfarande, ser knappt någon anledning att byta, väntar nog till 5an kommer och ser om det är dags då.

Angående Android telefoner så har jag testat några stycken i varierande prisklass och jag fastnade inte speciellt mycket för dom, dom billiga hackade så mycket att dom inte borde få tillverkas och dom dyra var bara något bättre än min gamla traktor.

Skall man bara ringa och smsa med telefonen så duger en 3gs utmärkt. Då går det fint med en gammal traktor Använder man telefonen för att titta på film, surfa, GPS, läsa böcker osv då går din gamla traktor till skroten. iPhones har alldeles för liten skärm, det spelar ju ingen roll hur upplöst den är när skärmen är för litet från början tycker jag. Nä, min Galaxy Note var det bästa mobilköpet jag gjort. GPS, ebokläsare och surplatta på köpet. Kanon!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken. Android tycker jag känns som en beta fortfarande så jag kommer fortsätta med ios i framtiden också. Haft iphone sen 2007

Permalänk

Vad är du för typ av mobilanvändare?
Avancerad och vill göra vad du vill?
Eller använder du bara facebook, aftonbladet och söka busstider? (simpla saker).

iPhone är FENOMENAL mobil för den som bara ska göra "the basics" och vill ha något som fungerar stabilt och pålitligt.
Jag brukar kalla det perfekt tjejmobil.

Anledningar till att jag sumpar iOS:

Mer valfrihet och möjlighet att skräddarsy utseende och "skrivbord" hur jag vill.
Ingen iTunes (tacka gudarna!)
Lite bättre hårdvara än dåvarande iPhone 4.
Inte låst till vad Apple vill jag ska göra, utan vad jag själv vill göra.
Större skärm (älskar min stora skärm)

Enligt mig finns det inget "det här är bättre det här är sämre".
Allt baseras på dina egna preferenser, tycke och smak.
Låt ingen säga vad du ska ha, testa lurarna och kom fram till vad DU tycker, inte vad massan tycker.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Ett förhållandevis objektivt omdöme:

Iphone 4/4S är perfekt för de som vill ha en grym mobil "out of the box". Gränssnittet är användarvänligt och flyter på mycket bra. Lägg därtill den stora mängden optimerade appar och tillbehör såsom "dockor" och du har en väldigt trevlig mobil.

Android är även det ett kompetent operativsystem, om än inte riktigt lika polerat som iOS 5. Ta exempelvis ICS 4.0.3 som nu börjat rulla ut till ett antal Android-enheter. Väldigt smidigt med stora möjligheter till anpassning.

I mitt fall fick det bli en Galaxy Nexus, vilket utan tvekan är den bästa mobil jag har haft nöjet att använda. Grym skärm och oändliga möjligheter till anpassning. För mig som gillar att fixa med inställningar visade den sig vara ett perfekt val då i stort sett allting går att ställa in efter eget behov. Det finns redan en hel del bra ROM:s och kernels (ex. AOKP och franco.Kernel) som förbättrar allt från skärmens färgåtergivning till buggar och batteritiden.

Inget ont om Iphone, det är en fantastisk mobil och Apple vet vad användarvänlighet innebär, men Android kan vara att föredra för de som vill ha en skräddarsydd telefon.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Gulanka:

grejen är väl att iphone är svindyra och man måste jailbreaka dom om man inte vill använda skitprogram vilket gör att man tappar garanti.
men det är inget större fel på dom, men många vill inte stötta apple av olika anledningar.
my 2 cents

Det kostar väl ungefär lika mkt med 4s som Samsung S2? och vad menar du med skitprogram? Måste säga att appstore har betydligt bättre program än de jag testat ur marketplace. Sen är jag inte så himla insatt i Android.

OnT: Jag har en Iphone 4 och har haft det sen oktober 2010. Den fungerar fortfarande skitbra och jag gillar faktiskt Itunes för att ta ner podcasts och liknande. Sen lyssnar jag mest genom spotify så använder inte Itunes speciellt mycket. Men har sett att det finns flac spelar appar och sånt ifall man är audiofil. En annan sak som jag gillar med iphone är att jämfört med android känns det som att allt tar så mycket mindre tid i menyer och liknande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hjalmarrr:

iPhone 4S känns rätt underskattad jailbreaka den så har du samma och fler möjligheter än vad du har på en Android också

Men du förlorar all form av garanti.. Skulle något gå snett så står du med en iphone som kostade skjortan men får den inte att fungera.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

1. En kraschrapport i iOS brukar vara att skicka dig till hemskärmen. En ganska färsk studie visade att Android kraschade mindre än iOS, ta inte mitt ord, kolla upp.

Haha läste också detta för ett tag sedan, misstänker nästan Att Facebook appen står för ~50% av alla crashes. Helt värdelös app som kraschar flera gånger om dagen för mig både på iphone och iPad.

Ont: Ta ip4s verkar som att den passar dig bättre. Nu efter iOS 5 behöver man egentligen aldrig använda iTunes nå mer vilket är positivt.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Jag stod inför detta val för runt 3 månader sen. Fast även ett tredje alternativ som heter samsung galaxy note. Jag valde iphone 4s men har haft android telefon och tycker om dem också, jag håller även "på" med min telefon, jailbreakade den och den har inte buggagt även fast jag lagt in massa skit på den och den tuffar på än.

Jag som hade android innan (htc desire hd) tyckte den var otroligt rolig att använda men nånstans kändes det som om iphone var vassare inom operativsystemet jailbreak såklart och därför valde jag iphone och har inte haft en missnöjd sekund med denna. Riktigt nöjd men man blir ju lite avis om nån går förbi med tex en note så är min telefon mindre än hans skärm nästan

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Som du nämner sist så är det personliga åsikter som spelar in, så här är mina åsikter om vad du kommenterar:

Skrivet av lucifer579:

Anledningar till att jag sumpar iOS:

Mer valfrihet och möjlighet att skräddarsy utseende och "skrivbord" hur jag vill.

Detta är ofta ett av argumenten för Android, trots det är det få som håller sig till samma utseende en längre period enligt mina erfarenheter.
iPhone har dock en effektiv design från början. Widgets kan väl vara det som saknas i mitt tycke.

Skrivet av lucifer579:

Ingen iTunes (tacka gudarna!)

Håller med på en punkten, iTunes är katastrof.

Skrivet av lucifer579:

Lite bättre hårdvara än dåvarande iPhone 4.

Min åsikt är att det är totalt ointressant när man ser till vad man får ut av det. Min iPhone 3GS känns rappare, mer responsiv och mjukare att använda än min Galaxy S2 (som kör ICS och Nova Launcher).

Skrivet av lucifer579:

Inte låst till vad Apple vill jag ska göra, utan vad jag själv vill göra.

Faktumet är ju dock att det ligger väldigt mycket tid bakom de designval som gjorts (till skillnad från motsvarande på Android-sidan, och många övriga ställen) vilka från grunden gör det effektivt och smidigt att använda telefonen. Det är lätt att tro att man själv vet vad som är effektivast/smidigast bara för att det i början känns ovant, men faktum är att man många gånger har fel.

Det är dock inte enda argumentet, utan det största är att iPhonen är ett heltheltskoncept. Du får inte själv välja att använda deras standardknappar till andra saker än vad som står i deras guidelines. Det gör ju även att användare känner sig hemma (och därmed blir effektivare) i de flesta appar när man vet var man ska leta och vet vad saker och ting betyder.

Skrivet av lucifer579:

Större skärm (älskar min stora skärm)

Inte mycket att säga om detta, vill man ha en stor skärm och har det som hög prioritet så är inte iPhone ett alternativ.

Skrivet av lucifer579:

Enligt mig finns det inget "det här är bättre det här är sämre". Allt baseras på dina egna preferenser, tycke och smak.
Låt ingen säga vad du ska ha, testa lurarna och kom fram till vad DU tycker, inte vad massan tycker.

Så är det. För min del är min Galaxy-lur sämre på saker jag värderar. Den fungerar sämre i jobbet till jobbmail och kalendern, den fungerar sämre vid inmatning än iPhone i mitt tyckte trots Swype, jag tycker även ljudkvaliteten är sämre och jag känner inte att jag kan "lita" på mobilen på samma sätt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Men du förlorar all form av garanti.. Skulle något gå snett så står du med en iphone som kostade skjortan men får den inte att fungera.

Plus att det där om att den jailbreakad iPhone skulle vara mer upplåst än en android tycker jag är en ren lögn.
Det GÅR inte få samma möjlighet till customization i en iPhone som android.
Men det hela är fortfarande ett perspektiv av vad man behöver.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Långt svar på mitt inlägg.

Ja, jag skrev inte det där för att försöka dissa iPhone.
Jag är mycket väl medveten om att iPhone har ett mycket bra flyt och fungerar riktigt bra.
Jag skrev bara några exempel på vad som var mina prioriteringar.

Jag verkar ha haft tur med min Desire HD, den har verkligen fungerar helt felfritt.
Aldrig laggat, aldrig crashat. Jag kan göra det jag vill göra och är nöjd med det.

Vilket också ledde till slutsatsen att man ska välja själv och inte låta andra välja.

Vi håller nog med varandra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SGS2 alla dar, 20% snabbare än iphone 4s och du kan ladda ner iphone 4s tema om du vill ha det. du kan uppdatera den till nyaste android 4.0 ICS vilket är sjukt grymt, kan även ha ansikts igenkänning för att låsa upp skärmlåset osv. samt samsung ligger några ljusår före apple. och räcker inte 16gb inbyggt minne köp micro sdhc kort på 32gb för under 300kr å släng in, istället för iphone där man betalar 1000kr extra för att komma upp sig från 16gb till 32gb istället kunna ha sina 16gb + 32gb för 300kr. apples sviniga äckliga överpriser och begränsningar är något som äcklar mig. så apple är ett annat ord för lite sämre och mycket dyrare. ända fördelen är att alla appar i apple är testade att fungera 100% innan de släpps i deras appstore.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

Jag är förvisso partisk då jag själv har en iPhone 4. Dock har jag tidigare ägt en Android-telefon, så jag vet ändå vad jag talar om. Jag skulle köpt en iPhone av den enkla anledningen att den, i alla fall för mig, i princip aldrig krånglar. Detta är ju högst individuellt, men det är i alla fall mina åsikter. Sen kan jag tycka att iPhones gränssnitt är oerhört tråkigt och icke-stimulerande. Jag skulle i alla fall vilja ha möjligheten att använda widgets eller liknande. Jag hoppas att det är en sak som kommer i framtiden.

Sen ska du tänka på en sak, oavsett vilken telefon du väljer - du lär köpa en hel del appar, så tänk till både en och två gånger innan du köper en telefon. När du väl ska byta telefon är det inte så roligt att ha appar för X antal hundra/tusen kronor och tvingas köpa dessa igen om du tänkt byta plattform.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

En telefon som inte är skön att hålla i utan att man sätter på ett skal skulle iaf inte jag klassa som en bra telefon... (iPhone)

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig ägt någon Android så jag vet inte skillnad i användarvänlighet. Min flyter iaf alltid på när jag gör saker, alla appar jag vill ha och behöver finns och allt är bara fungerar som det ska. Den har hängt sig 1 gång och det var när jag uppdaterade OS på den samtidigt som jag var blåst nog att uppdatera itunes samtidigt (den pratar med itunes när man uppdaterar den).

Man behöver inte leta eller fundera på saker - allt är intuitivt. Det tog mig 30 sekunder att koppla upp mig till ett VPN med telefonen och jag hade haft den i några timmar. Batteritiden är bra också. Alla säger att det är så många begränsningar men jag har aldrig varit begränsad med min telefon. Jag tillhör väl de 99% av användarna som inte känner att det är nödvändigt att kunna koppla min telefon till en RFID-läsare eller sitta i 70 timmar för att designa menyer i operativsystemet.

Jag använder min telefon i jobbet och privat så den används kanske 10 timmar om dygnet och jag blir aldrig frustrerad över den. Det enda som kunde vara bättre är hur man kopplar vidare samtal, det är fan mystiskt hur dem designade det.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Avstängd

iPhone4S har http://www.cave-world.com/en/games/ - räcker för mig!! Köpte 32gigs-versionen igår. xD Toknöjd!

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Avstängd

Varför pratar ens folk om sgs2 nu när det finns:
Galaxy nexus
note
Razr
Xperia s

Att köpa i dagsläget

Permalänk
Skrivet av Acherry:

Släng upp videon! blev nyfiken på alla problem folk snackar om. Funderar själv på att skaffa Galaxy S3 eller om det är mer värt att vänta på Iphone 5 som kommer senare i år.

Detta är en av många buggar. Den värsta var nog "youtube" buggen jag hade, fyfan jag kunde inte ens använda min telefon till att titta på video, och för mig är det en av de allra viktigaste funktionerna en smartphone har.

Skrivet av wRRM:

Buggar kommer ju endast från den ROMen du använder så antagligen har du valt helt fel rommar eller fått ett måndagsex?

Eller kernel/modem. Jag har haft en del buggar med ICS men ska man ha utan touchwiz får man leva med buggar i dagsläget då det fortfarande är Alpha.

Jag har självklart använt stock och det buggar också, jag föredrar dock Cyanogen mod 9 för den har ialf eliminerat vissa buggar som var förjäkliga, men den har även medfört några nya buggar men de buggarna kan jag leva med.
Jag tycker personligen att hela Android är ganska buggigt. Och det är inte så konstigt eftersom Android måste optimeras till hundratals modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

För det första så kraschar en iPhone mer än en Android, varsågod och googla.

För det andra är Apple ett företag som använder sig av barnslavarbete och som bannar produkter som påminner folk om det (googla a Phone Story game)

För det tredje förstår jag inte varför du vill att alla andra ska övertala dig om vad du ska köpa - har du kört iPhone och Android och du trivs med iPhone - kör det. Smaken är som baken och det är bara du som vet vad som du är bekvämast med. Spelar väl ingen roll om du får all världens bästa argument för en Android om du ändå inte trivs och är bekväm med den.

Så mitt råd är: köp iPhone, För att du trivs med den. svårare än så är det ändå inte.

Upplevs och vad det är egentligen är är helt olika saker.

Permalänk
Medlem

Det är bara en fråga om tycke o smak.. Jag skulle aldrig i min värld köpa en iphone igen, andra tycker tvärt om.

Permalänk
Medlem

Jag valde en 4s före SGS2. Jag kände inte att jag behövde modifiera hela telefonen för att få den att flyta. Jag känner mig väldigt ensam om att gilla iTunes verkar det som. Anledningen till att jag tycker om det är för att jag lyssnar väldigt mycket på podcasts etc, föra över musiken från datorn går simpelt i min mening. Jag gillar att den är stilren, den känns gedigen och ligger fint i handen.

Det jag vill ge iOS och iPhone ett stort+ för, är just utséendet. Varken iPhone eller iPad kommer med en manual, men ändå vet alla hur man använder dem, jag satte mig en stund med farsans Xperia och virrar bort mig hela tiden. Det kanske har med vana att göra men jag har nog aldrig känt mig osäker på "hur man gör" när jag använder min iPhone.

edit: När jag gick först till en helt oberoende mobiltelefonbutik så nästan krängde dem på mig en android telefon, och stod med deras diagram om hur mycket bättre prestanda etc som gjorde just den telefonen till ett mästerverk, även fast jag bad om en iPhone. Jag svarade att jag ville ha enkelheten i iOS och det vart tyst. Nu i efterhand har jag aldrig vart nöjdare medan morsan som föll för android sitter och är galen på hur mycket sämre den är sedan inköp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Xperia S är onekligen ett väldigt trevligt alternativ. Skärmen är fantastisk och uppgradering till ICS påväg. Fått det stora nöjet att pilla på en och det är en kanonlur. Om man inte hatar plast, för plastig är den.

I kampen iOS/Android tycker jag Android vinner alla dagar i veckan. Nej, alla lurar har inte fullt hårdvarustöd och ja, flytet i luren är sämre, men Android är inte svåranvänt. Precis som på en iPhone är det mest självinstruerande och även tekniskt handikappade 50+:are klarar av att hantera en Android efter ett par dagars lek. Däremot finns potentialen att ändra på allt om man så skulle vilja. Full frihet att göra lite vad man vill med telefonen är för mig något av ett måste för att inte bli uttråkad. Sitter jag med samma-samma i ett par månader mår jag nästan dåligt och ett rutnät av ikoner känns oerhört oinspirerande. Om två veckor fyller min HTC Desire 2 år och den lär få hänga med ett tag till. Aldrig förut har jag haft en mobil så länge utan att tröttna på den.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Upplevs och vad det är egentligen är är helt olika saker.

Vad en teknisk pryl egentligen är, spelar ingen roll om den upplevs dåligt. Något Apple har fattat för längesedan. Upplevelse är allt, och är man inte bekväm med en produkt så spelar det ingen roll om den är bäst i sin klass eller inte.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Som du nämner sist så är det personliga åsikter som spelar in, så här är mina åsikter om vad du kommenterar:
Detta är ofta ett av argumenten för Android, trots det är det få som håller sig till samma utseende en längre period enligt mina erfarenheter.
iPhone har dock en effektiv design från början. Widgets kan väl vara det som saknas i mitt tycke.

Håller med på en punkten, iTunes är katastrof.

Min åsikt är att det är totalt ointressant när man ser till vad man får ut av det. Min iPhone 3GS känns rappare, mer responsiv och mjukare att använda än min Galaxy S2 (som kör ICS och Nova Launcher).

Faktumet är ju dock att det ligger väldigt mycket tid bakom de designval som gjorts (till skillnad från motsvarande på Android-sidan, och många övriga ställen) vilka från grunden gör det effektivt och smidigt att använda telefonen. Det är lätt att tro att man själv vet vad som är effektivast/smidigast bara för att det i början känns ovant, men faktum är att man många gånger har fel.

Det är dock inte enda argumentet, utan det största är att iPhonen är ett heltheltskoncept. Du får inte själv välja att använda deras standardknappar till andra saker än vad som står i deras guidelines. Det gör ju även att användare känner sig hemma (och därmed blir effektivare) i de flesta appar när man vet var man ska leta och vet vad saker och ting betyder.

Inte mycket att säga om detta, vill man ha en stor skärm och har det som hög prioritet så är inte iPhone ett alternativ.

Så är det. För min del är min Galaxy-lur sämre på saker jag värderar. Den fungerar sämre i jobbet till jobbmail och kalendern, den fungerar sämre vid inmatning än iPhone i mitt tyckte trots Swype, jag tycker även ljudkvaliteten är sämre och jag känner inte att jag kan "lita" på mobilen på samma sätt.

Min flickvän har en 3gs som hänger sig, vägrar larma på morgonen och ringer upp folk av sig själv fast den ligger på bänken. Hon håller knappast med dig om att iPhone 3gs är pålitlig.
Hon har resettat telefonen otaliga gånger, installerat nyaste firmware osv osv.... inget hjälper. Enligt reparatören är det inget fel på telefonen så då är helt enkelt iPhone 3 gs inte alls pålitlig Min Galaxy note kan man lita på i alla väder därimot ;D

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Märkligt. Aldrig haft de problemen du nämner med min 3GS. Det måste vara ngt fel på den. Tappat den i marken kanske?